Betalat av billånet (100'), byggt en carport (60'), renoverat badrummet (100'), gjort ett par resor som jag länge drömt om (bl a till Burning man) och sparat de sista 150'.

Andats.

Tagit studieuppehåll, och känt att det året med uppehåll ordnar sig oavsett om jag får jobba tillräckligt mycket eller inte. Hade jag då fått jobba så mycket som jag behöver för att gå runt, så hade jag sparat den största delen - men också rest iväg någonstans för att få andas och bara existera i några dagar.

Jag skulle köpt lite till hemmet, ffa klätt om mina noppiga, katthåriga soffor. Pytsat in lite på investeringssparkontot och amorterat av lite på huslånet. Kanske sparat lite till en resa också. :)

Betala av CSN (ca 60000) och lägga en del på bostadslånet. Sen skulle en del bli respengar och sparpengar.

Jag skulle unnat mig sånt jag inte anser mig ha råd med nu på grund av snålhet. Ordentlig mat, skönhetsprodukter, frisörbesök...
Sparat mycket också, förstås. Bor i lägenhet nu och längtar inte efter eget hus i dagsläget, men senare är det en dröm.

//r

Ångrar mig.

Jag skulle ge avkomman ett par hundra tusen till kontantinsats till hus. Och betala av på huslånet. Sedan är pengarna slut.

50k till buffert på kontot, resten rakt in till huslånet. Det är min boja just nu. Hade jag inte haft den stressen hade jag bokat en resa till Maldiverna (drömresmål), köpt de julklappar mina närmaste förtjänar, satt en slant på lillens sparkonto och betalat av CSN.

Jag skulle ha använt 100 000 till att betala av mitt studielån, satt in 100 000 på mitt ISK där jag pensionssparar, använt 200 000 till att köpa & fixa till en lägenhet (i kombination med vad jag + min sambo redan har sparat skulle det räcka långt) och delat upp resterande 100 000 för att ge 20 000 till mina föräldrar, 20 000 till min bror, 10 000 till mig för att unna mig något lyxigt, och sätta in resterande 50 000 på mitt vanliga sparkonto.

du oväntat fick en halv miljon, vad skulle du göra med pengarna?
Jag skulle antagligen försöka hitta en bostad att köpa. Nu räcker 500.000 inte långt men jag skulle vilja hitta en bostad för den summan och slippa lån. Under tiden jag letar måste pengarna vara på ett vanligt bankkonto.

Fixa till lite i huset där det behövs.
Grusa hagarna i stallet.
Spara resten till resor.

Jag skulle se det som en möjlughet att kunna starta upp min företagsidé jag har filat på de senaste 3 åren... jag behöver ca 2 miljoner i startkapital men redan första året skulle det förmodligen gå med vinst efter att de 2 millarna är betalade tillbaka...

Det är en sån suverän nichad idė som till 100% skulle fungera och dessutom möjligtvis även sätta sverige på kartan. Eller det skulle vara målet i alla fall...

Men jag har spenderat en stor del av det tänkta startkapitalet och bestämt mig för att satsa på mitt förhållande med min pv istället här i Australien.... jag filar fortf på idėn dock för man vet ju aldrig....

Men det dar later ju alldeles for spannande!
Jag ar ju nastan sugen att ga in som partner (tyvarr har jag inga pengar... )

Betala av billånet och CSN-lånet (skulle spara många tusenlappar i månaden på det).
Köpt en ny säng till mig och mannen som vi inte får ont i våra kroppar av. Blir det något över (mycket troligt) så får barnen det på sina sparkonton så kan jag släppa det dåliga samvetet över att vi spar så små summor till våra barn.

Men det dar later ju alldeles for spannande!
Jag ar ju nastan sugen att ga in som partner (tyvarr har jag inga pengar... )

Jag kan ju vara helt uppe i det blå, men efter att ha rest runt i världen senaste 2-3 åren och "i hemlighet" researchat lite på vägen så tror jag ännu mer på iden...
Den är så enkel egentligen men själva set-up'en kräver ett större kapital.

Och jag är också pank :laugh:

Betalat av en del på mitt CSN-lån och sen lagt resten på huset i form av fasadbyte. Typ.

(Och även gett någon typ av resa till mina fantastiska föräldrar som jag inte alls kan ge i dagsläget - bara för att dom är bäst. Sambon får inget, han har ju redan mig och får ju njuta av ny fasad/isolering. Tycker inte han kan önska sig mer än så :angel: :D)

du oväntat fick en halv miljon, vad skulle du göra med pengarna?
Jag skulle antagligen försöka hitta en bostad att köpa. Nu räcker 500.000 inte långt men jag skulle vilja hitta en bostad för den summan och slippa lån. Under tiden jag letar måste pengarna vara på ett vanligt bankkonto.

Jag skulle köpa aktier för 400' och så skulle jag shoppa loss hästgrejer för 100'. :angel:

Renovera vårt hus!! Åh, vad det skulle vara härligt. En del till boende under tiden också så vi slipper bo i kaoset och bara kunna komma hem när det är klart :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 751
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 020
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 299
Senast: Presto
·
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar... 4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 638
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka