Sv: Om nu alla är överens
Lånar...
Har det inte förts diskussioner på "dressyr" om rollkur också?
När jag läser inläggen där så tappar jag bort mig bland alla trådar om nya L:A programmet, tävlingarna i Spången, resultatprocent, etc. Väldigt mycket där handlar om just tävling. Jag har inte kollat men jag tror att många av disussionerna om icke-tävlingssaker, träningssaker och ridning i allmänhet, kommer bort där. Allt kanske passar bättre under "ridning". Postar någon där över huvud taget? Ni som sett mig rida - rider jag barock?
Jag vet inte vad som hjälper bäst när man vill veta något om hästars fysik och biomekanik, att äga egen häst, eller åka runt och se många olika hästar och jobba med dem. Många här ger uttryck för sina åsikter om min motivation till att undersöka och skriva om hästens biomekanik, och drar slutsatser om min motivation som bara de själva kan stå för. Vad är det som bränner i ögat över mina artiklar, så att man blir osaklig och går till personangrepp? Det är inte rocket science att kunna lite om hästens biomekanik. De flesta som är intresserade kan läsa, studera, fråga och prova sig till ganska långtgående slutsatser, utan att "vara någon". Men alla kanske inte vill.
Kan vi komma loss ifrån vem som skrivit vad, vem som fotat vad, och koncentrera oss på sakfrågan, hur skall vi gå vidare för att göra något åt detta som alla instinktivt reagerar med maggropen är "illa"? Kan vi ändra detta?
Tessan