Om ni fick prata med er när ni precis skaffat er första hund, vad skulle ni säga?

Sv: Om ni fick prata med er när ni precis skaffat er första hund, vad skulle ni säga?

Nu är jag fortfarande inne på min första hund, men eftersom hon hunnit bli 4½ så har jag haft lite tid att tänka efter.
Så då skulle jag ha sagt till mig själv att lyssna mer på uppfödarna och mindre på vissa hundkunniga i släkten som gjorde sitt bästa för att tala om för mig/oss att vi inte skulle klara av hunden. Då hade vi garanterat varit ute och tävlat för länge sedan-

Sv: Om ni fick prata med er när ni precis skaffat er första hund, vad skulle ni säga?

om ni fick göra en resa bak i tiden, och hälsa på er själva när ni precis fått hem er första hund, eller kanske till och med strax innan ni tog hem er första hund, vad hade ni sagt

Ta't lugnt. Du duger! Det hade jag behövt höra.

NJUT!

Jag fick bara ha kvar min första hund i åtta månader då han var 10 år när jag tog över honom. Men vilken hund:love::love:
Kunde allt och hade gjort allt! Bla tjänstehund, högre klass spår, lydnad klass 2 och lite till! Dessutom SUCH så snygg som få ;)
Men jag lärde mig något otroligt mycket av den hunden och han kommer alltid ha en plats i mitt hjärta.

Enda tråkiga är att han aldrig fick några avkommor (för då hade jag haft en sådan här hemma!)

"Gå en valpkurs, och en allmänlydnadskurs och fortsätt på det spåret. En sån stökig hund reder man inte själv när man inte har någon erfarenhet"

"Ömka henne inte, det tar bara längre tid innan hon blir trygg. Och träna mer på inkallningar och koppelgående!"

Hunden i fråga tuffade till sig ordentligt när hon fick en schäfer till "bror", för han ömkade minsann inte. :devil: Hon följde med hem från Lanzarote och var väldigt rädd och ynklig länge, hjärtat mitt!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 079
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 468
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 773
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V