Om man skulle ta och klippa sig kanske

Mirre

Trådstartare
Men hur?

Vad säger ni, skulle page kunna vara något?
Skulle behöva kapa av bra mycket för hårets skull.

0909_153842648.jpg

blonde-hair-curled-bob_mini1.jpg

Så ser jag ut :p
Håret går väl nedanför skulderbladen nu
1098282_10201012401506327_617556328_n.jpg

Älskar första frillan! :love: Men har du ingen bättre bild på hur du ser ut, @Mirre ? Det är en lite svår bild att ge frisyrtips utifrån.

Jag klippte mig förra veckan som på första bilden fast kanske lite längre. Hade till skulderbladen innan. Jag är sämst på att veta vad olika personer passar i men vill bara säga att det är sån himla skön längd på håret nu, helt perfekt! Det är inte i vägen, jag måste inte fläta när jag sover, kan fortfarande sätts upp i tofs, mitt självfall är tillbaka och det är lätt att styla! Somnar jag med blött hår dock ligger det lite hur som på morgonen, haha.

Så jag säger kör :D

Frisyrerna är skitsnygga men tänker så du inte ångrar dig eftersom att ditt hår är relativt långt. :D
Klippte mitt hår vääääldigt kort i jämnförelse med vad jag hade innan saxen kom fram och jag grät floder, haha. Kanske bara jag som är mesig. ;)

Jag hade en bit nedanför skulderbladen, i somras lät jag en kusin sätta saxen i håret och klippte page i öronhöjd :p haft långt hår sen jag var liten men fy sjutton vad skönt det va att klippa av det! Skulle säga go for it, i värsta fall får du låta det växa ut igen :)

Jag klippte mig förra veckan som på första bilden fast kanske lite längre. Hade till skulderbladen innan. Jag är sämst på att veta vad olika personer passar i men vill bara säga att det är sån himla skön längd på håret nu, helt perfekt! Det är inte i vägen, jag måste inte fläta när jag sover, kan fortfarande sätts upp i tofs, mitt självfall är tillbaka och det är lätt att styla! Somnar jag med blött hår dock ligger det lite hur som på morgonen, haha.

Så jag säger kör :D
Lätt att styla låter bra :D
Man har ju inte jättemycket tid på morgonen när man ska iväg med ungarna och så :p

@Askur har haft ungefär längden som första bilden tidigare, lite längre kanske. Så helt ovant skulle det inte bli, dessutom är mitt hår i så dåligt skick att jag nog inte har så mycket annat val än att klippa av det. :cautious:
:(

@Trott kan tänka mig att det var skönt och klippa. Har också haft samma frisyr jämt mer eller mindre. Är bara längden som varierat lite. Så det vore skönt och göra något nytt.

Lite sugen på att färga det rött också :p
Vad tror ni om det?

Den första frisyren ser jättefin ut :) Dock tror jag att din ansiktsform kommer mer till sin rätt om du har en sidobena i stället för mittbena :) Vad gäller att färga håret rött så tror jag inte du ska ta en för skrikig färg som tar över som ett blickfång, men kanske en lite djupare rödbrun nyans?

Klipp! första bilden är skit snygg och dessutom en längd som passar de allra flesta ansiktsformerna. Den andra kan bli något kort på dig då det ser ut som du har ett ganska långsmalt ansikte, om längden hamnar ovanför käklinjen är risken att ansiktet blir att kännas mer avlångt.

Det ser ut som du är ganska kall i din ton (svårt att avgöra utifrån bilder) så du får passa dig för för varma toner så som rött. Det kan däremot funka med kallare röda toner! Jag som själv är riktigt kall funkar super bra i mahogny rött.

Såhär såg det ut när jag klippte förra gången (fast där är jag mycket plufsigare i ansiktet än nu :p )
544887_4338378751752_1001491118_n.jpg

@nexxa Sidobena vore ju intressant att testa kanske. Har en irriternade virvel i pannan dock som kanske kan ställa till det.

@Piek Du kan nog ha rätt angående tonerna, men en mörkare röd/rödbrun kunde ju vara något.

Senast ändrad:
Såhär såg det ut när jag klippte förra gången (fast där är jag mycket plufsigare i ansiktet än nu :p )
544887_4338378751752_1001491118_n.jpg

@nexxa Sidobena vore ju intressant att testa kanske. Har en irriternade virvel i pannan dock som kanske kan ställa till det.

@Piek Du kan nog ha rätt angående tonerna, men en mörkare röd/rödbrun kunde ju vara något.

Kör på lite kortare, men jag tror du passar bättre i ljusare hår, kanske en ombre och ungefär den längd i bilden ovan. En snedlugg på det kommer bli finemang!

Kör på lite kortare, men jag tror du passar bättre i ljusare hår, kanske en ombre och ungefär den längd i bilden ovan. En snedlugg på det kommer bli finemang!
En ombre har jag varit sugen på länge, eller dip dye. Snedlugg tror jag blir svårt med virveln i pannan, tyvärr för det är riktigt snyggt

Tror det skulle passa jättebra med ombre och hår ner till nyckelbenen ungefär! :)

Tycker ombre är jättefint, har det själv och gillar det massvis! Blir fint i solljus m.m. :)

Jag kan inte heller ha snedbena, däremot uppklippt i luggen, alltså inte hellugg fram i pannan utan uppklippt fram mot ansiktet. Blir mycket mjukare och får lite samma effekt på ansiktsformen som snedbena. Kanske hade varit ett alternativ? Inte så mycket utan några slingor bara.

Tror också med på en kallare ton. Kanske väva in lite ljusa slingor?
Du ser ut att ha ganska lik hårfärg som jag har på sista bilden. Jag fyndat inte alls i röda toner, däremot har jag haft ljusare slingor, bäst funkar det med toning. Som tur var så gjorde jag slingor med permanentfärg precis innan ombre blev populärt så jag smälte in jävligt bra med min utväxt. ;)

Liknande trådar

Samhälle Vår befolkning blir allt äldre, och friskare, vilket är väldigt roligt! Samtidigt fyller vi inte på i samma utsträckning som tidigare...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
6 227
Senast: EZMK
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 873
Senast: Enya
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 718
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 561
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar