Om man inte vill trycka in ett bett i munnen?!

Sv: Om man inte vill trycka in ett bett i munnen?!

Skönt att det finns fler utav samma sunda inställning :love: Ju fler vi är som tycker samma sak och påtalar det så kanske vi kan få en regeländring eller klasser som Håkan skriver om

Helt rätt....tyckte jag skrivit så mkt som jag vågade utan att låta " now all" :D

Men håller med....time events överlag är vad jag vet helt upp till dej va din häst kan ha för bet och det är tyvärr, enligt mej personligen, där man ofta ( inte alla) men ofta ser slitande o dragande i munnarna. I dessa grenar finns ej heller en som kollar bet, märken efter sår, sporr märken mm när man går av banan...detta gör dom i reining ( SRHA/NRAH) o cowhorsen ( SRCHA/ NRCHA) kanske fler men vet ej. Finns det "nya" skav, märken mm blir man diskad o av den enkla anledningen ( för de e för jvl dyrt att slänga bort pengarna) är många av dessa , inte alla, men många mer förbereda o har kanske mer utbildade hästar :idea:

Va gäller tradition osv vet jag att dom flesta " over there" jobbar sina hästar när dom ranchar el har round ups i just Hacamoren.
Two rein är inget ålders bett men brukar komma vid 6 års ålder.
Men du kan tvl i den närsom så länge du ej tvl på stång.

Man måste tyvärr skilja på träning o träning av häst och tävling o tävling :angel:

Får jag bara nyfiket fråga varför du är så emot bett? :)

Jag är inte emot bett, men ska jag ha bett på min Paint öht ska det vara väldigt milt så det knappt känns att han har det i munnen och jag tycker inte en stång med långa skänklar är direkt jättemilt. Om man inte behöver ha bett på hästen så varför ska man? Jag vill träna och rida min häst på Bosal och som många andra är jag saliga på min tro.

Jag har varit några ggr hos en känd tandläkare och jag har sett vad bett kan göra med en mun oavsett att man är mjuk i handen, dessutom kolla strl på stångbetten och hitta ett milt och BRA i 11,5 :crazy: Bara det säger ju en del om vad bett-tillverkarna vet om en hästmun

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 557
Senast: fixi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 248
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kalla hamburgare
  • Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVII