Brolinskan
Trådstartare
Nu är det många som börjar fundera på hingstval för i år. Jag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd där vi kan få "bestämma" hingst åt varandras ston med en motivation till varför givetvis. Alltså, om du hade mitt avelssto, vilken hingst skulle du betäcka henne med då? Kanske kan det till och med ge lite inspiration genom att få åsikter utifrån. Ibland blir man lite insnöad på sina egna favoriter.
Presentera ditt/dina sto/n med bild/den information som känns viktig (stam, ev bedömning, temperament, gångarter, BLUP, eventuella tidigare avkommor osv). Sen är det fritt fram för oss andra att välja en hingst som vi tycker skulle passa och motivera varför.
(Givetvis kan man presentera ett sto som man inte tänkt betäcka i år.)
Hoppas att det är fler än jag som tycker avel är hur kul som helst och gärna diskuterar det till döddagar..
Ella
Presentera ditt/dina sto/n med bild/den information som känns viktig (stam, ev bedömning, temperament, gångarter, BLUP, eventuella tidigare avkommor osv). Sen är det fritt fram för oss andra att välja en hingst som vi tycker skulle passa och motivera varför.
(Givetvis kan man presentera ett sto som man inte tänkt betäcka i år.)
Hoppas att det är fler än jag som tycker avel är hur kul som helst och gärna diskuterar det till döddagar..
Ella