Har hört talas om/träffat flera (i jobbet), inte bara den rasen utan andra pytteraser.Har de så skört skelett?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har hört talas om/träffat flera (i jobbet), inte bara den rasen utan andra pytteraser.Har de så skört skelett?
Fast jag tänker att om pyttehundar (särskilt som valpar, vad kan de väga vid åtta veckor? Typ ett halvkilo?) riskerar bryta ett ben om de oöversedda hoppar ur soffan är det inte för att benen specifikt är Sköra, utan för att de är just... tja... små? Jag menar, om jag vore en vante hög och bestämde mig för att rasa en halvmeter ned rätt i backen skulle jag nog också riskera att bryta ett ben.
Terriern var ju exempelvis väldigt robust som liten men jag ville inte att hon skulle slänga sig ut från möbler för det. Det hade definitivt kunnat resultera i en skada.
Edit: Förlåt för OT
Njae... Jag höll på mycket med tamråttor förr i tiden och de är ju verkligen små och lyckas drutta ner från saker mest hela tiden, speciellt som unga. Aldrig att jag var med om att de skadade sig av att falla eller hoppa från möbler!
Typ damråttor?Läste inlägget tre gånger och läste dammråttor varje gång!
Jag fick verkligen inte ihop va f*n inlägget handlade om
Nu sitter jag och skrattar åt mig själv så tårarna rinner. Lite lättroad i kväll
Skulle ta den enda rasen på jorden. Den måste ju vara jättefrisk eftersom den överlevt alla de andra.
Typ damråttor?
Läste inlägget tre gånger och läste dammråttor varje gång!
Jag fick verkligen inte ihop va f*n inlägget handlade om
Nu sitter jag och skrattar åt mig själv så tårarna rinner. Lite lättroad i kväll
Nä dammråttor.
Jag såg framför mig hur @Migo pysslade om dem och hur de ramlade ner från saker.
Jag tänkte "är hon full eller?" men får väl fråga mig själv den frågan.
"Voff! Är jag full?"
Jag tänker lite likadant, min hund var ju PYTTELITEN när hon kom. Knappt 1,5 kg och mindre än katterna. Inte en chans att hon hade fått hoppa ner från soffan. Särskilt inte på halt parkett golv utan matta.Fast jag tänker att om pyttehundar (särskilt som valpar, vad kan de väga vid åtta veckor? Typ ett halvkilo?) riskerar bryta ett ben om de oöversedda hoppar ur soffan är det inte för att benen specifikt är Sköra, utan för att de är just... tja... små? Jag menar, om jag vore en vante hög och bestämde mig för att rasa en halvmeter ned rätt i backen skulle jag nog också riskera att bryta ett ben.
Terriern var ju exempelvis väldigt robust som liten men jag ville inte att hon skulle slänga sig ut från möbler för det. Det hade definitivt kunnat resultera i en skada.
Edit: Förlåt för OT
Ta en sak i taget! Hälsan först, hund sedan.Jag tänker på en äldre blandistik på Hundstallet, jag kan drunkna i hennes ögon.
Jag kan ju inte planera, vet inte hur min prognos ser ut. Vet inte heller hur mediciner eller operation skulle påverka mig. Jag vet ju inte ens om jag kommer att överleva o om det skiter sig, hur går det då för hunden?
Njae... Jag höll på mycket med tamråttor förr i tiden och de är ju verkligen små och lyckas drutta ner från saker mest hela tiden, speciellt som unga. Aldrig att jag var med om att de skadade sig av att falla eller hoppa från möbler!
benvetare.
Benvetare!
Vilket kul ord
"Vad jobbar du med?"
"Jag är benvetare "
Det finns säkert ett riktigt ord för det, men eftersom jag inte är en benvetare vet jag inte det heller.