Om blickar kunde döda...

Sv: Om blickar kunde döda...

Min man kallar hunden för "sin son" eller "sin bebis" och säger "kom till pappa"... ;)

Till 99% är det kattens SALIV man är allergisk mot så det spelar ingen roll vad det är för ras.

Ja fast d stämmer ju bara delvis. Man kan vara allergisk mot urin, päls och "mjäll" oxå.

Han går till "husse"pappan när han behöver tröst eftersom hans riktiga pappa just nu bara är intresserad av att "pippa" honom... :angel:

ok, även män kallar sina djur för sina barn. Men jag tycker fortfarande det låter väldigt ufo.

Jag kallar oss matte och husse, men kattungarna heter bebisar och (nu) barnbarn :angel:

Maja och Hanoo kallas oftast "skruttan" och "mannen" (och eftersom jag ser hur konstigt "mannen" ser ut i skrift vill jag påpeka att det är ett mycket vanligt tilltalsord i mina kretsar. Det används på kompisar och när man vill visa någon extra respekt.)

ok, även män kallar sina djur för sina barn. Men jag tycker fortfarande det låter väldigt ufo.

Jag har alltid förundrat mig över det där själv. Men... har funnit mig själv allt oftare kalla min häst för "mattes bebis". :crazy: :o Fast jag håller nog mest det där snacket när hon o jag är själva.:D

Jag har alltid förundrat mig över det där själv. Men... har funnit mig själv allt oftare kalla min häst för "mattes bebis". :crazy: :o Fast jag håller nog mest det där snacket när hon o jag är själva.:D

Så länge du inte förfaller till "Mammas bebis", så. ;)

Shit! Sådär läskiga ser aldrig mina katter ut! :eek: :rofl:
Mina tjatar mer på mig, fjäskar och gnäller och påminner mig lite överseende om att jag faktiskt får ta och hälla upp lite mat nu... :)

Angående djur-bebis-diskussionen så tänkte jag bara referera lite till användingen av ordet "baby". Nån som ser något fel i att man kallar sin käresta det i engelskspråkiga länder och säkert fler?
Och anledningen till att man kallar sig mamma/pappa till sina djur är ju för att man ofta har uppfostrat dem som barn. Folk SLUTAR inte kalla sina föräldrar för mamma och pappa när de blir vuxna? Ingen jag känner i vilket fall. Och många föräldrar ser fortfarande sin lille parvel i sitt vuxna barn, så kärleksförhållandet förälder - bebis emellan sitter kvar hela livet. Är det då så konstigt att en del skämtsamt/smeksamt har samma relation till sina husdjur? :o

Tycker inte alls det är konstigt. Dessutom till skillnad från människobarn som växer upp så är djuren i samma beroendeposition mot oss genom hela livet.

Usch! Vad äcklig katt! :crazy: Har aldrig förstått mig på katter utan päls.. :D

Tänk på vad du säger, det känns inte så kul när någon kallar ens älskling för ful eller äcklig. Dessutom så har Rexarna päls -ganska mycket päls dessutom men den är kort, vågig och har en annan struktug än huskatterna.

Fast katten har päls. Det är en devon rex, inte en nakenkatt. Devon rex har kortare päls än andra korthåriga katter men päls har de, över hela kroppen.

Nog för att alla inte kan ha samma smak, och jag känner flera som anser att Devons inte är "their cup of tea" men det där var väldigt okänsligt sagt, man kan tänka sig för.
(Som många också påpekat, han har päls)

Tack alla andra för trevliga kommentarer, :D han kan faktiskt vara söt också :angel:

JAG har ingen Rex :mad:

Men jag skulle gärna vilja ha en om det inte vore för min astma :cry:

Håller fullständigt med dej :bow: :bow: :bow:

Dessutom så är det supertaskigt att skriva sådana kommentarer om att man inte ska kalla sin djur bebisar :mad:

Det finns massor med människor som av olika anledningar inte har barn.... ska dom så inte ens få kalla sina djur för bebisar eller krama och gosa med dom :mad: :devil: :confused:

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Celinehenn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 954
Senast: fixi
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 594
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 972
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar