Om blickar kunde döda...

Reykur

Trådstartare
.. :devil:
Mamma, mat. NU!

bilder1080.jpg

Minns ni den första bilden jag bombade er med på min lille stjärna?
6 veckor gammal
Nu är han 6 månader, och är ingen liten pojke längre :love: :d

Sv: Om blickar kunde döda...

Vad är det för ras? Devon någonting va'? Visst är sådana allergivänliga? Vad kostar ett exemplar? :angel:

Vad är det för ras? Devon någonting va'? Visst är sådana allergivänliga? Vad kostar ett exemplar? :angel:

En Devon Rex. Allergivänlig? Tja det är väldigt individuellt. Vissa allergiker klarar devons medans vissa blir allergiska, enda sättet att veta är egentligen att åka till en devonägare, gärna med många devons, och "provsniffa"
Mina två har jag betalat 6000/styck för

Dom är låååångt ifrån allergivänliga. Allergivänliga pälsdjur finns inte. Devon ligger normalt på ca 5-6000. Men ibland kan man ha tur, jag fick min ena för 4000 pga att han hade problem med magen som gjorde att han inte kunde äta torrfoder, det löste sig dock av sig själv när han kom hem så jag tror d berodde på stress av att bo med så många katter. Den andra fick jag för 1500 +två parningar så ibland har man flyt.

Jo, det var så jag menade, har fått intrycket att många kattallergiker klarar Devon. Men några garantier finns inte. Men när tiden börjar bli mogen ska jag släpa iväg maken till en uppfödare. :angel:

Min uppfattning är den motsatta. Köpte själv devon pga allergisk sambo, det funkade i 4 månader sen small det. Och om man kollar hur många devons som ligger för omplacering pga allergi tycker jag verkligen inte att man ska se dom som allergivänliga.

Åh, vad han påminde om en av mina rexar jag hade förut (Cornish). Han var också choklad/vit och huvudet var rätt lika i teckningen. :love:

Fin katt, men varför säger du att du är katternas mamma? Jag har alltid undrat över varför folk gör det....

Fin katt, men varför säger du att du är katternas mamma? Jag har alltid undrat över varför folk gör det....

För att han är min bebis ;)
Jag matar honom, leker med honom, ger honom kärlek, städar efter honom, som, en mor :angel:

Men han blir väl vuxen? Och det är ju en katt, inte ett barn. En katt tänker ju och beter sig på katters vis, inte som ett litet barn.

Jag tänker nog mer på min katt som en självständig kattperson - sen att hennes kattresonemang är lite olika mina människoresonemang är en annan sak. Hon gör massor med kattprylar som är vettiga om man är en katt, men tråkiga och meningslösa om man är en människa. Att man får städa efter och mata katten är ju för att man har den i en lägenhet, och har avlat fram en domesticerad variant som inte skulle klara sig ute här i Sverige, inte för att katten egentligen är en bebis.

Men han blir väl vuxen? Och det är ju en katt, inte ett barn. En katt tänker ju och beter sig på katters vis, inte som ett litet barn.

Jag tänker nog mer på min katt som en självständig kattperson - sen att hennes kattresonemang är lite olika mina människoresonemang är en annan sak. Hon gör massor med kattprylar som är vettiga om man är en katt, men tråkiga och meningslösa om man är en människa. Att man får städa efter och mata katten är ju för att man har den i en lägenhet, och har avlat fram en domesticerad variant som inte skulle klara sig ute här i Sverige, inte för att katten egentligen är en bebis.

Men snälla.
Självklart räknar jag mig inte som kattens mamma, och självklart anser jag honom inte vara en bäbis. Jag kallar min hund bebis och har kallat mina hästar för bebis, det är ett ord och inte en egenskap jag ger dem.

Det är ju det jag tycker är så fascinerande - att folk kallar sina djur för bebisar. För det är de ju verkligen inte. Och de ser en verkligen inte som sin mamma.

Verkar också främst vara ett kvinnligt fenomen - jag har inte hört män kalla sina hundar/hästar/kattter för bebisar, eller säga "Ja, ska pappa sätta på täcke på dig!". Varför är det bara kvinnor som säger så?

Näh se det är inte enbart kvinnor som säger så.
Har flera bekanta "herrar" som säger precis som vi kvinnor.
T.o.m. min sambo som har vuxit upp med enbart utekatter.
Vi behöll en kattunge ur senaste kullen, och eftersom han har hållt på med den sen den var 1 dag gammal, så är det ett typiskt barn - pappa förhållande.

Själv är jag den "stygga" mamman som bara säger NEJ.... åtmindstånde verkar Digger tycka det när han söker tröst hos husse.

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
486
Senast: Celinehenn
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 954
Senast: fixi
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 595
Senast: Sassy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 972
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar