Olycka på Axevalla

Conversation Piece

Trådstartare
Fick just höra att min lilla kusin skadat sig under provloppen på Axevalla idag. De hade visst krockat på något sätt och hästen hon körde fick avlivas på plats. Jag är så orolig för henne, hon hade ont i ryggen där hon blev trampad.

Sv: Olycka på Axevalla

Hon är rätt kaxig och har redan sagt att hon ska minsann med till tävlingarna på Åby ikväll, så hon repar sig nog. Men de är väldigt ledsna för att det gick illa med hästen.

oj, det är alltíd så otäckt när något händer. Tur att vi travmänniskor är av segt virke...
Hoppas det gick bra för henne iaf. Är det Rolfs dotter det handlar om?

oj, det är alltíd så otäckt när något händer. Tur att vi travmänniskor är av segt virke...
Hoppas det gick bra för henne iaf. Är det Rolfs dotter det handlar om?

Ja. Lilla Pernilla. (Inte så liten längre, men för mig är hon lilla Nilla.)

Som nån tidigare sa, tur att vi trav-människor är av segt stakt virke. Håller tummarna för henne!

inte första gången det händer olyckor under provloppen på axevalla...så fruktansvärt tråkigt att det alltid ska hända något :( sist jag var med så var den en häst som dog...har dock inte följt upp vad som hände med hästen.

inte första gången det händer olyckor under provloppen på axevalla...så fruktansvärt tråkigt att det alltid ska hända något :( sist jag var med så var den en häst som dog...har dock inte följt upp vad som hände med hästen.

Usch och fy. Och min lilla häst som är med där vecka efter vecka. Nu ska jag be Rolf att inte köra fler provlopp med henne.

klart hon gör, de hade jag med gjort. Hon mår bra efter omständigheterna iaf :) fattade jag rätt så var det endast hon som råkade illa ut, ingen annan häst var inblandad.

Var hästen dum då eller? Jag tyckte Rolf sa att någon svängt in framför henne så hon hamnat i staketet?

Nu har hon svarat att hon är okej kroppsligt men att förlusten är tung.

Så mycket närmare det kommer när man får en "relation" till en händelse!

Tack och lov att det gick bra för din kusin!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 748
Senast: agnes27
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 669
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar