P
Piffelina
Jag är gravid i v 16 och funderar på att smörja magen med olja för att ev kunna förebygga bristningar. Någon som vet vilken/vilka som fungerar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min sambo smörjer min mage varje kväll
Det gjorde min också vid första graviditeten, jag blev masserad och ompysslad hela tiden, denna gång får man tjata halva dagen för att ens få en liten fotmassage på kvällen
Jag smorde inte min mage en enda gång när var gravid och har ändå inte fått några bristningar, så jag undrar om det stämmer det där med att smörja...
av de som är på gävle lasarett har färre gravid bristningar där än på något annat sjukhus i landet.. (stod i tidingen häromveckan, finns ej på nätupplagan)SOm flera påpekat: att kunna smörja för att förebygga bristningar är rent nonsens. Det beror på om man har anlag för att få det eller ej helt enkelt.
Sen kanske man gillar att smörja sig ändå, bara för att det är skönt, men då går väl vilken olja/hudlotion som helst bra.
Jag har ännu inga bristningar, konstigt nog för min mage är stor (SF-mått över normalkurvan nu, 37 cm i måndags, v 32). Men jag förväntar mig nog att få det; jag har bristningar på lår och rumpa (bara sådär, ingen direkt jätteövervikt eller så) sen tidigare så anlag tycks jag ha.
*knapp*
Jag har smort som bara den, det ser ut såhär:
(äckelvarning)
http://s23.photobucket.com/albums/b398/Irpa/?action=view¤t=ackligt.jpg
I dagsläget är bristningarna "under" värre.
Min mamma brast också mycket, men inte så här..
En kvinnas lott ??
Det där såg inte roligt ut.
Fast det finns ju räddning efteråt. Inte roligt med operation kanske men Filiduttan blev ju jättefin efter sin
Gjorde inte jag heller och jag fick inte en bristning. Precis som någon skrev så har det med hormoner och ärftlighet att göra. Min mamma har fått fyra barn och hon har inte en bristning, inte mina systrar heller som fått 2 resp 3 barn.