Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hur var det nu... om jag inte har glömt bort det helt... var ett tag sen... acetylsalisylsyran "förtunnar blodet" och ges ibland av läkare vid provrörsbefruktningar nar man misstänker att embryot inte fäster i slemhinnan som den ska... alltså inget man ska experimentera med på egen hand
och av samma anledning så ökar risken för missfall om man nu inte har såna problem att man blir rekommenderad att ta det
Jag vet att dosen som används för de i IVF är typ motsvarande
1/4-dels tablett per dag. OCH att det inte används om det inte behövs då det då har precis motsatt effekt dvs missfall/ägget fäster inte.
Jag undrade i vilken grad det ökar missfallsrisken och vid vilken mängd treo/bamyl etc, just för att det fanns en motsägande studie. Det är väl inte att ignorera vad du skriver?
Du begär alltså, för att ta mig på allvar, att jag ska sätta mig och rota fram olika studier med exakta doser, konfidensintervall och sannolikheter?
Varför inte göra en utredning så att du verkligen vet vad som ligger bakom din barnlöshet i stället för att lusläsa medicinska rapporter? Det är idiotiskt med alla dessa tips för barnlösa om allt från att stå på huvudet efter sex till att käka bamyl. Folk som har svårt att bli gravida griper efter halmstrån och det är inte bra att spä på "husmorsknepen". Det gör mer skada än nytta både mentalt och fysiskt, särskilt när man inte vet vad "felet" är.
Jag undrar ingenting men mitt intryck av dina inlägg här är att du i vilket fall försöker bli gravid. Om inte, är det förvånande att du lägger ner tid på barnforumet.Jag lider inte av barnlöshet, så varför undrar du det?
På vilket sätt har detta med tryckfriheten att göra? Precis som du skrev så är världen inte svartvit. Det kan vara bra att nyansera diskussionerna om vin och ostar etc för gravida. Men att antyda att det kan vara gynsamt för folk som vill bli gravida att käka starka värktabletter är ganska korkat och inget man bör testa utan diagnos och rätt dosering (som man inte bör läsa sig till på ett internetforum... ). För hur bra är det att ha käkat treo i flera månader om det visar sig att problemet är att killen är steril?Och nej, jag tänker aldrig sluta fråga efter fakta och uppgifter bara för att någon annan kan gripa efter halmstrån. Det strider mot mina tryckfrihetsideal.
Jag undrar ingenting men mitt intryck av dina inlägg här är att du i vilket fall försöker bli gravid. Om inte, är det förvånande att du lägger ner tid på barnforumet.
På vilket sätt har detta med tryckfriheten att göra? Precis som du skrev så är världen inte svartvit. Det kan vara bra att nyansera diskussionerna om vin och ostar etc för gravida. Men att antyda att det kan vara gynsamt för folk som vill bli gravida att käka starka värktabletter är ganska korkat och inget man bör testa utan diagnos och rätt dosering (som man inte bör läsa sig till på ett internetforum... ). För hur bra är det att ha käkat treo i flera månader om det visar sig att problemet är att killen är steril?
Det är rätt vanligt att migrän tar "semester" under en gravidtet.
Knarka
Inte visste jag att treo hade effekt på CNS
Det vet jag inget om. Däremot skapar tabletterna ett beroende på så sätt att man kan uppleva smärta om man inte tar dem. Dessutom ger koffeinet en inte helt obetydlig energikick.
Å andra sidan är det inte bra att gå med smärta heller, jag har provat den varianten också. Alvedon - vad ger man...
Det är en klar överdrift att säga att Treo skapar beroende.
Det där är väl något som kommer från den första TREO Comp tiden.
Då TREO Comp innehöll kodein och massor av morfinister i form av "TREO-knarkare" skapades.
Kodein blev sedan receptbelagt.