Sv: Ölands djurpark - nån som varit där?
Jag var där förra sommaren. Och jag åker inte tillbaka.
Det för mig negativa var:
När man väl kommit fram till kassorna vid inträdet, så frågade de om man ville ha en gratis klisterlapp som sätts på bilen (utav deras personal som går runt och gör det) Ville man inte ha en klisterlapp på bilen, vilket vi inte ville. Ja då måste man gå tillbaka till bilen, ganska långt om man har otur, och lägga en röd lapp i bakrutan på sin bil.
Det var även dålig kvalite på alla karuseller och liknande maskiner. De som används, är tydligen begagnade maskiner som kommer från Gröna Lund, Liseberg och övriga nöjesfält.
Hur kul är det? Ett nöjesfält byter väl ut när maskinerna är slitna oftast. Alt. när de ska ha nya maskiner.
När kompisens son (3 år) skulle åka "berg och dalbana" så sätter han sig i vagnen. Personalen, han kunde inte svenska, böjer sig fram med en cigarette i munnen för att sätta på lillkillen bälte.
:smirk: Man får väl vara glad för att killen slapp att få askan i knät.
Sen gillade jag inte djurhållningen. Många djur gjorde flera beteenden som tyder på stress. Små inhägnader och skitigt vatten.
Ska man äta mat på djurparken, så får man räkna med hamburgare, korv eller pizza slize. Det var vad som erbjöds. Dålig service, dyrt och mindre gott. Speciellt en het sommardag, vill man inte gärna äta svettig pommes. För att överhuvudtaget få äta måste man först stå i kö till en kassa där man betalar. Där får man sedan en biljett, som Du tar med Dig till matkön. Där får man stå ytterligare i kö, tills du får din mat/dryck.
Ja, som Du hör...är jag inte nöjd med Ölands Djurpark. Kommer inte åka dit igen.
Ps. Stugorna såg åtminstonde från utsidan väldigt fina ut. Dock tycker väl jag att den marken som gått åt till bygget av alla dessa stugor mycket väl kunde fått vara utrymme till de ledsna lejonen och tigrarna, som inte hade något roligt liv.