Ok för kompis att ligga med ett exligg fast det är jobbigt?

Ja, och det har hon börjat inse. Att nu när han är "förbjuden frukt" för hennes kompis vill kompisen ännu mer ha han.
Jag tänker mig att det här är en brudgrej, men när jag bolla det med en killkompis tyckte han kompisen skulle respektera hennes känslor. Jag: :eek:
Hur kan det här vara ditt problem, är det du som är svartsjuk eller du som vill ha killen? Om inte, varför bry sig? :confused:

Ja, och det har hon börjat inse. Att nu när han är "förbjuden frukt" för hennes kompis vill kompisen ännu mer ha han.
Jag tänker mig att det här är en brudgrej, men när jag bolla det med en killkompis tyckte han kompisen skulle respektera hennes känslor. Jag: :eek:
Brudgrej?

Ärligt talat låter situationen och även resonemanget om "brudgrej" rätt mycket tonår. Bäst före 21 i alla fall.

Ja, nu kan jag inte föreställa mig någon av mina vänner bete sig så där tramsigt, så det blir ju lite teoretiskt.

Men den enda intressanta aspekten av det här extremt fåniga "problemet" är ju den gränslösa sk kompis som inte kan låta andra leva sina liv på sina egna sätt. Jag skulle aldrig låta mig formas av sådant. Vill hon inte acceptera min ståndpunkt, så kan jag inte göra något åt det. Jag förlorar då den sk kompisen för att hon är gränslös. Inte för något jag gör.

Hur kan det här vara ditt problem, är det du som är svartsjuk eller du som vill ha killen? Om inte, varför bry sig? :confused:
Inte, men jag bryr mig om henne och försöker hjälpa henne komma på ett sätt/tankemönster/whatever med hur hon ska hantera det. Känns trist att hon ska förlora vänner pga detta som i de flestas ögon bara är en skitsak.
Känslor är svårt och jag respekterar hennes även om det är "fel".

Nu är kompisen inte intresserad känslomässigt utan bara attraktion/sex.
Skulle det handla om riktiga känslor skulle det ju va rätt solklart.
Inga riktiga känslor? Det är nog dags för henne att släppa taget då han visat att han inte är intresserad av henne. Det går inte att tvinga någon som inte är intresserad att bli intresserad hur gärna man än vill.

Brudgrej?

Ärligt talat låter situationen och även resonemanget om "brudgrej" rätt mycket tonår. Bäst före 21 i alla fall.

Vi är snart 30 men ja, det är väldigt mycket tonår över det hela :p
Jag har många bekanta och tjejkompisar som genom åren suttit och kollat killars ex på fb, insta osv.
Stört sig. Vet ingen av mina killkompisar som gjort så.. Därför upplever jag det som en brudgrej :idea:

Inga riktiga känslor? Det är nog dags för henne att släppa taget då han visat att han inte är intresserad av henne. Det går inte att tvinga någon som inte är intresserad att bli intresserad hur gärna man än vill.

Rörigt med alla kompisar, min kompis kompis är alltså inte känslomässigt intresserad av denna kille, utan bara lite rajtantajtan. Skulle hon ha riktiga känslor så har jag svårt att tro att min kompis skulle försöka hindra det.. hoppas jag.

Rörigt med alla kompisar, min kompis kompis är alltså inte känslomässigt intresserad av denna kille, utan bara lite rajtantajtan. Skulle hon ha riktiga känslor så har jag svårt att tro att min kompis skulle försöka hindra det.. hoppas jag.
Nu hänger jag inte med på vem du pratar om, kan vi koda det på något sätt, typ att killen är X och hon som tog oskulden med honom är A, A's kompis B (eller hitta på konstgjorda namn) eller något liknande, kompis kompis blir lite rörigt för mig. :/

Nu är kompisen inte intresserad känslomässigt utan bara attraktion/sex.
Skulle det handla om riktiga känslor skulle det ju va rätt solklart.
Eller inte. Men nu handlar det om oriktiga känslor och det verkar också vara en låtsaskompis och problemet är obefintligt. Det är den oriktiga kompisen som av oriktiga känslor skapar ett oriktigt problem.

Jag har många bekanta och tjejkompisar som genom åren suttit och kollat killars ex på fb, insta osv.
Stört sig. Vet ingen av mina killkompisar som gjort så.. Därför upplever jag det som en brudgrej :idea:

Jag skulle aldrig definiera mig eller någon av mina vänner som "brud". Därför reagerar jag på "brudgrej".

Det är inte kul att inse att man förlorar en vän. Men ibland är det kanske så att man får acceptera att man vuxit ifrån varandra. Om jag var trettio och insåg att kompisen inte kunde tugga i sig att jag var attraherad av någon hen låg med för femton år sedan, då skulle nog jag dragit slutsatsen att vi befann oss i olika faser i livet.

Killen X tog Y:s oskuld för 15 år sen. Nu jobbar killen X på en krog där Y hängt en del. Y har raggat på X "igen", men fått avslag. Nu har Y:s kompis K börjat flirta med X och det är besvarat.
Y tycker det är jobbigt då han är speciell för henne, och att hon blitt dissad gör att hon känner sig ännu sämre.
K är inte ute efter kärlek, utan det är väl ett vanligt ragg liksom.
Y är inte heller ute efter kärlek.

Inser också att det låter (och är) som ett drama ur en 15-årings liv,
det jag spånar efter är om någon upplevt något liknande, och hur man tar sig ur detta.
Jag försöker tipsa henne om hur hon ska tänka, att hon inte ska bry sig, ologisk, dubbelmoral etc, men det är lättare sagt än gjort.
Jobbigt att se henne så ledsen och att så mycket av hennes tid och energi går åt till en sån här grej som egentligen inte ska vara något att hetsa upp sig över.

Jag skulle aldrig definiera mig eller någon av mina vänner som "brud". Därför reagerar jag på "brudgrej".

Aha, kalla det tjejgrej eller vad du vill. Jag kallar tjejer för brudar och killar för grabbar, det spelar väl mindre roll? :confused:

Det är inte kul att inse att man förlorar en vän. Men ibland är det kanske så att man får acceptera att man vuxit ifrån varandra. Om jag var trettio och insåg att kompisen inte kunde tugga i sig att jag var attraherad av någon hen låg med för femton år sedan, då skulle nog jag dragit slutsatsen att vi befann oss i olika faser i livet.

Ja, det är kanske bara så. Det är väl bara för att det är min kompis som är ledsen som jag blir berörd.
Hade jag varit den som varit attraherad hade jag antagligen resonerat likadant. Det är inte helt okomplicerat med principfasta människor..

Seriöst, ingen jag känner skulle någonsin uppföra sig så här så det känns inte som en brudgrej utan som en snorunge.

Sluta curla, du gör ingen någon tjänst utan det är dags för vem det nu är att växa upp!

Jag hade inte jamsat med i person Y:s känsloliv. Det är för min del en icke-fråga och jag undviker att lägga min energi på sånt. Vill Y älta gamla saker så får Y göra det med någon annan.

Och till sakfrågan: jag bryr mig inte vilka personer mina ex ligger med. Precis som att jag räknar med att de inte bryr sig om vilka personer jag ligger med. Det är över, finito, adjö och då får livet gå vidare.
Om det är "äkta känslor" (jag tolkar det som kärlek och fluffiga moln) eller kåthet (som väl också är en äkta känsla?!) är högst irrelevant.

Känns trist att hon ska förlora vänner pga detta som i de flestas ögon bara är en skitsak.

Men hon förlorar inga vänner. Hon gör sig av med dem på egen hand för att hon uppför sig omoget, dramatiskt och egoistiskt. Att kontrollera någon man låg med för 15 år sedan kan ju bara inte vara sunt, och det är inte hon som råkar förlora vänner. Det där väljer hon ju själv.

Jag hade inte jamsat med i person Y:s känsloliv. Det är för min del en icke-fråga och jag undviker att lägga min energi på sånt. Vill Y älta gamla saker så får Y göra det med någon annan.

Och till sakfrågan: jag bryr mig inte vilka personer mina ex ligger med. Precis som att jag räknar med att de inte bryr sig om vilka personer jag ligger med. Det är över, finito, adjö och då får livet gå vidare.
Om det är "äkta känslor" (jag tolkar det som kärlek och fluffiga moln) eller kåthet (som väl också är en äkta känsla?!) är högst irrelevant.

Oj vad olika det kan va. Om min kompis mår dåligt över något och ber om råd så försöker jag alltid hjälpa till att hitta lösningar, även om jag inte håller med om att orsaken till det hon mår dåligt över är något att må dåligt över.
Jag tycker det är rätt fult att förkasta någons känslor. Även fast hon är tramsig så mår hon ju dåligt, och hon vill försöka hitta ett sätt att inte bry sig om detta. Man kan ju inte rå för det man känner, eller? Mer än att försöka jobba bort det för att inte känna så.

Det din kompis måste göra är att släppa taget, (det var väl ändå 15 år sedan hon och x:et hade något eller var det bara ett ligg då också?), om hon inte kan det så borde hon gå och prata med en psykolog för att få hjälp med hur hon ska tänka och ta sig vidare därifrån. Låter som det kan va dags för professionell hjälp då hon verkar va blind för vad som faktiskt sker runt henne och hur det påverkar dom i sin omgivning.

Oj vad olika det kan va. Om min kompis mår dåligt över något och ber om råd så försöker jag alltid hjälpa till att hitta lösningar, även om jag inte håller med om att orsaken till det hon mår dåligt över är något att må dåligt över.
Jag tycker det är rätt fult att förkasta någons känslor. Även fast hon är tramsig så mår hon ju dåligt, och hon vill försöka hitta ett sätt att inte bry sig om detta. Man kan ju inte rå för det man känner, eller? Mer än att försöka jobba bort det för att inte känna så.

Ja, och om jag har gett mitt råd (släpp det, gå vidare i livet) så skulle jag tröttna rätt snabbt om personen fortsatte älta samma sak. Det är inte särskilt intressant för mig att umgås med en sådan person.
Dessutom anser jag att man självklart kan rå för vad man känner och att det ligger i ens eget intresse att arbeta med sådant som blir ett onödigt problem.

Det din kompis måste göra är att släppa taget, (det var väl ändå 15 år sedan hon och x:et hade något eller var det bara ett ligg då också?), om hon inte kan det så borde hon gå och prata med en psykolog för att få hjälp med hur hon ska tänka och ta sig vidare därifrån. Låter som det kan va dags för professionell hjälp då hon verkar va blind för vad som faktiskt sker runt henne och hur det påverkar dom i sin omgivning.

Sant. Vet inte om det finns så mkt mer att diskutera, man måste ju vilja ha hjälp själv för att vara mottaglig och få hjälp. Tänkte mer om det var nån som varit så förut och hittat ett tankemönster som fungerar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 906
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V