Ok för kompis att ligga med ett exligg fast det är jobbigt?

Fast du har ju inte gett någon annan motivering än "jag har inte behov av att ligga med kompisars ex" har du inte ens funderat över varför du känner att det är "ofräscht" Till exempel.

Jag ser helt enkelt inte behovet. Jag lyckas inte ens stöta på gamla ragg så varför min kompis skulle lyckas med det och dessutom ragga upp den personen ter sig märkligt för mig.

Fast det där måste ju vara om året och här är ju tydligen karenstiden plus 15 år. Å andra sidan tror jag det är möjligt att ligga med någon från en annan stad eller till och med annat land! Crazy! Det kännas andra sidan som det minsta man bör göra i fortsättningen efter alla dessa insikter om hur en kan såra vänner utan att ha en tanke på det.

Sedan anser att jag helt allvarligt att det är faktiskt säkrare att ha såväl ons som relationer med personer som det finns en koppling till. Det händer så mycket övergrepp och risken minskar om kunskap finns att det är en bra person. Men nu har jag inte räknat med att ens vän ska bli så arg så hon slåss.

öh nä? Tror du att sveriges befolkning i snitt har haft en 100-200 sexpartners var?

Inte vet jag om jag ska vara ärlig men om det är så få så borde det vara värt ett reportage i Allers om någon lyckas pricka in sex med samma som sin kompis.

Inte enligt statistiken. googla så får du se. jag känner nog typ 1 som är över hundra så jag tycker det känns rimligt.
Jag googlade! Det var hysterisk rolig läsning. Hamnade hos Amelia och fb. Det är roliga unga män som skriver på fb. Nån tror inte att det är så vanligt att personer över 25 ligger alls. Och nån som är oskuld är misstänker att andra inte heller ligger utan bara skryter. Nästa raring tror att kvinnor har sex upp till 35 för sen är de ju inte fina men män är aktiva till 70 eftersom de är just attraktiva. Hos Amelia kunde inte en kvinna förstå att hennes snubbe legat med över 100 och haft gruppsex!! Hon trodde nog att de som har gruppsex är gröna och kommer flygande i ufon.

kl

Nu har jag inte läst hela tråden men den ligger ju ständigt på topplistan så svårt att missa.
Ibland undrar jag "vem det är fel på", då det är så många i tråden som inte kan acceptera att en del inte tycker som dem.
Många skriver att "kunde inte bry mig mindre", "sluta älta", men ändå ältas det till tusen och de otrevliga kommentarera löser av varandra för att man inte har samma syn på relationer och sex.

Vad hände med respekten där? Det är ett diskussionsforum, men att älta sönder någons åsikt som ändå inte kommer ändra sig... Vad får man ut av det?

För mig är det givande att försöka förstå hur andra tänker och varför. Jag lär mig om både mig själv och omvärlden. Det är ovärdeligt! Jag anser att jag har stort umgänge irl men faktum är de som jag pratar med om sex och kontra lite mörkare känslor som svartsjuka och avund är så lika mig själv att det ger mest insikt om att vi är just lika. Då är det i alla fall för mig lätt att tro att så är de flesta och så behöver det ju inte alls vara. Det gäller ju inte bara detta utan olika saker som dyker upp här. Därför skriver jag här. Sedan menar jag inte att säga att jag har rätt utan jag tänker mer angående den personen tråden handlar om att hon gör det onödigt svårt för sig. Synd tycker jag såklart som vill att människor ska må bra.
Problemet är nog att hon jämför sig och det är inte bra. Sedan har diskussionen farit iväg och alla pratar utifrån sig och det är intressant tycker jag.

kl

Nu har jag inte läst hela tråden men den ligger ju ständigt på topplistan så svårt att missa.
Ibland undrar jag "vem det är fel på", då det är så många i tråden som inte kan acceptera att en del inte tycker som dem.
Många skriver att "kunde inte bry mig mindre", "sluta älta", men ändå ältas det till tusen och de otrevliga kommentarera löser av varandra för att man inte har samma syn på relationer och sex.

Vad hände med respekten där? Det är ett diskussionsforum, men att älta sönder någons åsikt som ändå inte kommer ändra sig... Vad får man ut av det?
jag försöker ju förstå och har flera gånger frågat om Varför Pontevecchio mfl tycker det är ofräscht men får inget mer uttömmande eller reflekterande svar än att det är det. Och att hon upprepar att hon inte har haft behov an det. Igen.

Jag har ju själv lagt ut text och resonerat kring varför jag inte gör det Eftersom det för en diskussion framåt.

Jag googlade! Det var hysterisk rolig läsning. Hamnade hos Amelia och fb. Det är roliga unga män som skriver på fb. Nån tror inte att det är så vanligt att personer över 25 ligger alls. Och nån som är oskuld är misstänker att andra inte heller ligger utan bara skryter. Nästa raring tror att kvinnor har sex upp till 35 för sen är de ju inte fina men män är aktiva till 70 eftersom de är just attraktiva. Hos Amelia kunde inte en kvinna förstå att hennes snubbe legat med över 100 och haft gruppsex!! Hon trodde nog att de som har gruppsex är gröna och kommer flygande i ufon.
Klart vi inte har sex efter 35, hur skulle det se ut?!

Inte enligt statistiken. googla så får du se. jag känner nog typ 1 som är över hundra så jag tycker det känns rimligt.
Det är ju medelvärdet och inte medianvärdet. Det statistiska genomsnittet kan vara baserat på en stor variation. Dvs det behöver inte alls vara vanligast att ha legat med 10 pers under sin livstid (eller vad det nu är för material, det lär ju inte vara uteslutande folk på dödsbädden som har tillfrågats).

Folk du känner är inte ett relevant urval i sammanhanget. Jag är ganska säker på att snittet på antal sexpartners i min umgängeskrets skulle ligga långt ifrån det nationella(?) genomsnittet men det säger ju ingenting.

Fast det har inte direkt känns som inlägg "som försöker förstå" hela tiden. Vi/Ponte har blivit anklagade för att vara bänga, tycka våra partners ska vara oskulder/inte accepterar att våra partners haft ett förflutet, anse att andra människor tillhör någon annan än dem själva, såg någon ful kommentera om kreti & pleti, att vi vill lägga oss i andra människors förhållanden och lycka, att vi har dålig självkänsla etc etc.
Det har snarare känts som att många gett sig bara fan på att verkligen INTE försöka förstå, eller ens acceptera att alla inte tänker lika kring ämnet.

Ni väljer era sexpartners efter vad ni tänder på antar jag, att killen varit med min/a vän/ner är en huge turnoff för mig. Det hade det varit om han köpt sex av någon också, om han hade dålig hygien eller refererade till kvinnor som "sliddjur". Det finns flera saker som gör mig avtänd och ointresserad, men gissningsvis upprör dem inte alls lika mycket? Jag har inte lusläst alla Pontes inlägg, men jag har i varje fall aldrig påstått att min syn på saken borde gälla andra än mig.

För övrigt tycker jag det känns sorgligt att män ska behöva vara farliga tills motsatsen är bevisad.

Haha, okej, för mig är ligg intimt. Men jag gillar inte ligg utan känslor, så är hellre utan än har sex som inte är intimt. :D
Jag har få riktigt bra vänner, ytliga bekantskaper som kommer och går räknar jag inte in i "vänner". Med andra ord känner jag till vilka män mina vänner legat med eller inte, och jag tänder inte på dem. Enda möjligheten jag kan se är att jag och karln i fråga skulle känna varandra som vänner under en längre tid, någon slags gnista skulle uppstå trots hur avtändande det är att han legat med min vän, min vän skulle antagligen vara fullt medveten om denna förändring i min relation till killen eftersom vi står varandra nära, och jag skulle fråga henne hur hon skulle känna inför om jag eventuellt ville försöka på något mer än vänskap.
Skulle hon inte vara ok med det, oavsett anledning, hade jag inte tagit det vidare. Det finns andra män som det inte skulle såra min vän om jag fick ihop det med.

Då tror jag att din inställning till liggande är det som kan spela in i det här fallet.
Det som kanske "fascinerar" mig är att du vet precis vilka personer dina vänner legat med. Jag vet knappt vad alla mina egna sexpartners heter. Jag minns nog tillfällena för mina ONS men inte namn, ålder eller utseende.

Då tror jag att din inställning till liggande är det som kan spela in i det här fallet.
Det som kanske "fascinerar" mig är att du vet precis vilka personer dina vänner legat med. Jag vet knappt vad alla mina egna sexpartners heter. Jag minns nog tillfällena för mina ONS men inte namn, ålder eller utseende.

Jag känner till mina vänners ex, jag har kanske inte full koll på alla mina vänners ONS. Det har dock aldrig varit ett problem i ännu ett avseende att jag och mina vänner aldrig delat samma smak i män. :p
Men de män som mina vänner eventuellt skulle tycka det var obekvämt om jag fått ihop det med känner jag till (även om jag ändå inte tror de skulle bry sig nämnvärt, mer än lyfta på ögonbrynen), som jag nämnt i andra inlägg är det liksom ingen dealbreaker om jag skulle falla för någon som sedan visade sig vara ett gammalt ONS till en av mina vänner. Men vet jag från början att någon har varit involverad med någon av mina vänner är det högst osannolikt att jag skulle känna någon attraktion, men jag och mina vänner är inte gamla nog att ha haft sexdebut för 15 år sen än så det kanske förändras längre fram, vad vet jag? :)

Vad jag vet är det ingen som har sagt att någon annan måste ligga med kompisars ex. Däremot har till exempel jag tyckt att det är konstigt att kräva att ens kompis inte ska ligga med någon, för att man själv har issues med det. Och det står jag fast vid. Ens sexualitet är en egen.

Jag känner till mina vänners ex, jag har kanske inte full koll på alla mina vänners ONS. Det har dock aldrig varit ett problem i ännu ett avseende att jag och mina vänner aldrig delat samma smak i män. :p
Men de män som mina vänner eventuellt skulle tycka det var obekvämt om jag fått ihop det med känner jag till (även om jag ändå inte tror de skulle bry sig nämnvärt, mer än lyfta på ögonbrynen), som jag nämnt i andra inlägg är det liksom ingen dealbreaker om jag skulle falla för någon som sedan visade sig vara ett gammalt ONS till en av mina vänner. Men vet jag från början att någon har varit involverad med någon av mina vänner är det högst osannolikt att jag skulle känna någon attraktion, men jag och mina vänner är inte gamla nog att ha haft sexdebut för 15 år sen än så det kanske förändras längre fram, vad vet jag? :)

Menar du att du har vänner som uttryckt något i stil med "Jag vill inte att du ligger med Gustav eller Julia eller Ahmed. Tack på förhand."? Eller hur vet du att de skulle tycka det var obekvämt om du ligger med den eller den eller den?

Anser förvisso att folk som tycker "du får inte ligga med mitt ex" är lite bänga och skulle nog ha svårt att vara vän med en sådan person.

Med tanke på att vissa tydligen har känt sig utpekade av att vara "bänga" kan jag ju citera mitt eget inlägg där "bäng" fördes in i diskussionen.

Det står INTE "alla som inte ligger med sina kompisars X är bänga". Det står INTE "alla som tycker att det är oattraktivt att ligga med någon för att den har haft sexuell kontakt med någon som de känner är bänga".

Det står att JAG som individ tycker att det är lite knäppt (lite bängt) att säga åt andra människor att de inte får ligga med någon, och att JAG (återigen jag, en enda person!) hade haft svårt att vara vän med någon som uttryckte en sådan åsikt.

Menar du att du har vänner som uttryckt något i stil med "Jag vill inte att du ligger med Gustav eller Julia eller Ahmed. Tack på förhand."? Eller hur vet du att de skulle tycka det var obekvämt om du ligger med den eller den eller den?

Inte alls, ska jag tänka tillbaka riktigt hårt kan det nog mynnas ur att jag haft vänner som känt sig sårade över att någon annan de stått nära legat med deras ex när de fortfarande haft känslor kvar etc.
För oss har det liksom aldrig varit en fråga, man ligger inte med varandras ex. Det har varit en sån självklarhet, inget man behövt ha uttalat.

Inte alls, ska jag tänka tillbaka riktigt hårt kan det nog mynnas ur att jag haft vänner som känt sig sårade över att någon annan de stått nära legat med deras ex när de fortfarande haft känslor kvar etc.
För oss har det liksom aldrig varit en fråga, man ligger inte med varandras ex. Det har varit en sån självklarhet, inget man behövt ha uttalat.

Det är himla skönt att jag inte har vänner med sådana åsikter. Det hade kört ihop sig direkt om jag ska komma ihåg vilka folk har legat med eller varit tillsammans med eller är intresserade av :cautious:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 894
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII