Sv: oj...jag e visst lite svartsjuk..
Jag tycker ofta när en manlig kollega följer med mig att dens fru eller flickvän är lite nojig samtidigt som dom uppenbart haft anledning till det egentligen eftersom att det faktiskt hänt då och då att man hamnar i säng med varandra.
Det är en annan sak tycker jag om det enbart är jobbrelaterat. Alltså att man inte bor ihop och spenderar fritiden ihop. Att ha en av det andra könet på jobbet tror jag få bryr sig om. Och jag tror inte Ts hade brytt sig om det inte var så att dom bodde ihop under längre perioder(?).
Sen är det detsamma åt andra hållet, åker den kvinnliga iväg med en manlig kollega kan jag mycket väl tänka mej att en hel del män kanske inte helt uppskattar tanken. Varför ska det alltid vara kvinnan som attraherar? Kan ju lika väl vara tvärtom.
Nej så är det inte. Jag har ju ingen pojkvän och kan för tillfället heller inte riktigt sätta mig in i hur det känns när mannen åker iväg med en kvinnlig kollega där dom tillbringar mycket tid tillsammans. Jag kan sitta och säga nu att nej, jag hade minsann inte brytt mig och jag hade litat på min man men det är ju lätt att säga när man inte är i den situationen, jag kanske blir mera brydd än vad jag tror när jag hittar någon jag älskar och inte vill dela med mig av.Vart vill du (och kvinnorna som klagar över att deras män jobbar med andra kvinnor) komma? Kvinnorna ska stå kvar hemma vid spisen så att vi inte riskerar att fresta någon annans man? Varför förutsätts det att folk är oprofessionella?
Jag tycker ofta när en manlig kollega följer med mig att dens fru eller flickvän är lite nojig samtidigt som dom uppenbart haft anledning till det egentligen eftersom att det faktiskt hänt då och då att man hamnar i säng med varandra.
Det är en annan sak tycker jag om det enbart är jobbrelaterat. Alltså att man inte bor ihop och spenderar fritiden ihop. Att ha en av det andra könet på jobbet tror jag få bryr sig om. Och jag tror inte Ts hade brytt sig om det inte var så att dom bodde ihop under längre perioder(?).
Sen är det detsamma åt andra hållet, åker den kvinnliga iväg med en manlig kollega kan jag mycket väl tänka mej att en hel del män kanske inte helt uppskattar tanken. Varför ska det alltid vara kvinnan som attraherar? Kan ju lika väl vara tvärtom.
Kan ju lika gärna vara så att "Jo, mannen klagar"? Vet en del av mina vänner som har väldigt svartsjuka pojkvänner. Det är säkert lika åt bägge håll. Och på mitt jobb så kan jag garantera att inte någon kvinna nekas jobb pga av den anledningen. Min chef bryr sig inte om vilka som åker iväg, dom som är lediga är dom som får åka helt enkelt.Ärligt talat borde de som klagar över att mannen åker iväg med en kvinnlig kollega löpa gatlopp, för snacket gör det ju svårare för kvinnor att ta plats på arbetsmarknaden. Det bidrar till att det är enklare för företaget att anställa män, för då slipper de höra "Jo, frugan klagar".
Senast ändrad: