Obs!!trollhÄttan!

Sv: Obs!!trollhÄttan!

Hur var deras *-stjärniga bana att rida??

det jag hört om fjol årets bana fick mig att vänta med att debutera min unghäst ett tag till....:angel:

Ja, hon red fram samtidigt. Stooor brun häst, tror att Fio hade grå hjälm och väst och gick iväg två efter mig.

Grattis till alla fina prestationer! :bow:

Min lille grabb skötte sig utmärkt, han höll sig på alla fyra under dressyren vilket resulterade till 48 straff. Även i hoppningen höll han koncentrationen och det blev en felfri runda. Efter en lite vinglig anridning till första och andra hindret i terrängen så kom han på vad det var frågan om och började ta tag i det hela själv. I mål kom vi efter en riktigt härlig runda med bra flyt dock 2 sek över tiden. Det kändes kanon och denna gång vågade han tom. trava ned i vattnet! :eek: :)
Det slutade med en tredje placering.

Vår andra lilla dam gjorde även hon en fin dressyr som slutade på exakt samma poäng, 48 straff. Även där blev det en felfri hoppning. Men i terrängen så var det stoet och envisheten som tog överhanden.. :mad: Halvvägs till första hindret bryter hon ut åt vänster i typ 180km/h, hon korrigeras och kommer åter igång men luras återigen och gör ett tvärkast åt sidan och där klev min syster av. Det värsta var att hon inte ens hade fått syn på första hindret, om hon bara hade sett det så hade hon blivit fokuserad men nu blev det som det blev och man har inte en chans att sitta kvar då hon är kvick som attan. :crazy: Har man inte en hingst som är flockberoende så lyckas man ju givetvis hitta ett sto som är likadan :mad:

*KL* Om du inte red den *iga gissar jag på att du red rakt fram istället för vänster inne i skogen efter 5an?

:angel: nä jag red den *....... :)
Men efter hinder 14 så skulle man in å galoppera på en (stig) väg....:) Å mitt i all fart å fläng så missade jag den å kom ut på en grusväg...... Å innan jag hittade vägen tillbaka.... :confused: :confused:

Men skojar du??? Var DU i Trollhättan?? Ser det nu på resultatlistan...men inte såg jag det innan, vi kunde ju hejat?!

Näe, avspärrningar vad är det? Man får väl själv hålla reda på var man ska svänga...:devil:

Skämt åsido, det kunde vara bättre med flera saker men allt som allt tyckte jag att arrangemanget var ok.

Ja det var väl klart jag var där...... Du skulle hört speaker när jag drog ut i terrängen..... :rofl: :rofl:
Ja vi klagade som fan... Å avspärrningar var det fler som jag pratade med som tyckte att de gott kunde haft....
Men *suck* så "dåligt " som han gick där har han aldrig gott! :eek:
Terrängen tänker jag på då! Gasa, bromsa, gasa, tvärnit, skritta nerför..... Listan kan göras väldigt lång.... :idea:

Avspärrningar vet det inte vad det är där uppe....... :eek::eek:

Fast "däruppe" stämmer inte alltid. :D Trossnäs brukar ju ha avspärrningar till ve och förbannelse. :idea: Där ser man ju inte stigaran för alla rep.

Du skulle haft gps:en med dej på hästryggen :devil:

Ja efter ca 3 timmars sömn kom man ju fram till Trollhättan (gick upp vid 3) *pust* var nog iaf en aning trött när jag red dressyren vilket resulterade i TVÅ felridningar :eek: ajaj mkt slarvigt. Men pållen skött sig fint iaf så efter 6 poängs avdrag stannade vi på 54,7 straff. Det jag var gladast över var vår första 8:a på gångarter, äntligen börjar han visa sig så som han kan. :D Det blev en fin hopprunda och nollade den. Precis innan terrängen började klockan dumma sig och ville inte alls vara med så vi fick rida utan den. Så efter vinglande fram till de första hindrena började vi hitta rytmen och han gick som tåget dock var vi 9 sek för långsamma hmm... kändes inte så men men. Där rök iaf vår 10-e plac och vi slutade 12:a av 11:a placerade. Efter helgen är jag nöjd med hästens prestationer men inte mina egna. :devil:

Grattis till er andra som gjorde fina prestationer!

*kl*

Eftersom jag inte har något bättre för mig och ännu inte skrivit i tråden så gör jag det nu.

Vi red den *-iga klassen och hästen var fin på framridningen till dressyren men när vi cirklade runt dressyrbanan och väntade på startsignal fick kusen syn på en hög med bommar som låg utanför paddocken och dessa bommar måste vara krokodiler eller elaka bävrar och då kan man inte längre lyssna på sin ryttare.. domaren gav oss strax över 60%, vilket för mig är en fullkomlig gåta, för min ritt på en superspänd häst som inte skulle gå på spåret och inte gå fram, sen passade jag på att rida fel väg så vi slutade på 60,? straff.

STILL0008.jpg

Men hoppa gick bra. Då var bommar trevliga och väldigt roliga. Häst hoppade stort fint hela vägen och vi rörde inte en bom så jag var lite förvånad när det stod 9 fel i resultatet. Jag frågade och det rättades till 0 fel.

STILL0011-1.jpg

STILL0012.jpg

Terrängen gick ryckigt och osmidigt. Det gick inte direkt spikrakt nerför vattentrappan men ner kom vi och smala smala hinder nr 15 klättrade vi över men vi kom i mål med rätt många tidsfel. Trots detta klättrade vi från 34:e plats efter dressyren till en 14:e efter terrängen!

STILL0015.jpg

På spaning efter bukekändisar så är jag inte säker men jag tror att jag såg Novali precis när hon satt upp på sin häst ute på parkeringen.

Jag träffade prins_rollo med följe och vi fikade och det var trevligt som vanligt när man träffar dem.

I övrigt lyckades jag inte så bra med min "buke-spotting" :D

Men du busiga människa! Varför vinkade du inte vildsint och ropade hej???!

Sen kan jag upplysa om att dressyrdomaren, som jag känner, pratade om dig...*fniss* hon hade uppfattat att din häst blev rädd innan start och tyckte därför att du löste situationen på ett bra sätt....därav dina poäng!

Vad jag däremot inte visste förrän nu var att det var DIG hon menade när hon berättade detta för mig...:rofl:

Men du busiga människa! Varför vinkade du inte vildsint och ropade hej???!

Sen kan jag upplysa om att dressyrdomaren, som jag känner, pratade om dig...*fniss* hon hade uppfattat att din häst blev rädd innan start och tyckte därför att du löste situationen på ett bra sätt....därav dina poäng!

Vad jag däremot inte visste förrän nu var att det var DIG hon menade när hon berättade detta för mig...:rofl:

Åh, du såg så vildsint ut att jag vågad inte ;)
Nej men jag tror att du satt upp för att rida hoppningen och då har man alltid lite ont om tid så jag kände att det var fel läge att störa.

Sen såg jag dig icke mer den dagen. Vi var kvar sist av alla på parkeringen, jag red terräng efter kl sex och när vi skulle åka hem så låste sig bromsarna på trailern så vi fick stanna kvar och meka lite :D

Men det var en snäll domare, jag hade väntat mig att bli totalsågad..

Åh, du såg så vildsint ut att jag vågad inte ;)
Nej men jag tror att du satt upp för att rida hoppningen och då har man alltid lite ont om tid så jag kände att det var fel läge att störa.

Sen såg jag dig icke mer den dagen. Vi var kvar sist av alla på parkeringen, jag red terräng efter kl sex och när vi skulle åka hem så låste sig bromsarna på trailern så vi fick stanna kvar och meka lite :D

Men det var en snäll domare, jag hade väntat mig att bli totalsågad..

ha ha ha vildsint?? Moi? Näe,men det var ju tur att du såg mig INNAN hoppningen...efter den var jag verkligen vansinnigt vildsint när han rev bort oss från 2:a placeringen....arg är bara förnamnet.:mad:

Vi var ju kvar sent med för jag stannade med fio och hon red ju 1739. Men några fler trailers fanns ju kvar när vi åkte så då var du ju en av dem....

jag red terräng efter kl sex och när vi skulle åka hem så låste sig bromsarna på trailern så vi fick stanna kvar och meka lite :D

Men det var en snäll domare, jag hade väntat mig att bli totalsågad..[/QUOTE]

Men då såg vi oxå, jag startade prick sex....... Så då måste vi ha ridigt fram tillsamans......

Det var inte du som frågade om optimaltiden? Jag är säker på att jag såg dig på framridningen till dressyren, jag visste inte att det var du då, men jag tyckte att din häst gick himla bra.

och så en liten parantes
Det var lite dåligt avspärrningat i Trollhättan, i Trossnäs däremot var det däremot ordentligt avspärrat, det gick inte ens att rida banan så som det var tänkt! Jag snackade med första startande när hon precis gått i mål och hon hade ridit ner linorna eftersom de glömt att ta bort dem..

Jo det var nog jag..... tror jag! :cool:
Jasså du tyckte oxå att han gick bra i dressyren... :confused: Det tyckte jag och min sambo oxå... Men inte domaren som hade jätte mycket att klaga på! :devil:
Fick jätte dåligt betalt! :(

Ja de är duktiga på att spärra av i Trossnäs..... Vi var där förra året till lag-smet...

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 663
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar