Obs!!trollhÄttan!

Sv: Obs!!trollhÄttan!

Nej jag tror inte det var en graven för det var inte en grav egentligen däremot såg det lite konstigt ut hinder nr 2 och hon behöver några hinder och galoppsträckor för att komma igång så vi var nästan på väg att slå runt rejält på det hindret men vi kanade över på hennes ben och mage :eek: och så trampade hon sig , sedan hoppade hon nr 3 utan några som helst problem men sedan vände hon typ bara bort huvudet på hinder nr 4 så där åkte jag av :angel:

Tack :)

NU är jag äntligen hemma, och kan såklart inte sova eftersom jag kommit igång igen....
Efter lite fundering i bilen har jag kommit fram till att jag inte borde vara så jättenöjd med unghästen. Väldigt spänd och flamsig i dressyren, såg ut som kalle anka i skritten :confused:, men där har vi inte heller några stor krav/förväntningar så brydde mig inte nämnvärt om det. Hoppningen rev han ett av de minsta han kunde hitta pga. ointresse/koncentration. Suck.
Terrängen, tja.. Höll på att inte komma från starten, strax innan tvåan tvärnit och tjafs, tjafs, vidare och skutt och broms före och efter 5:an. Tvärnit precis innan sjuan = dömd till stopp. Det fåniga är att det har inget med hindrena att göra utan bara trots, så fort han fått nys på hindrena vräker han sig fram.
Så tror att jag skippar Åkerbo och hoppar någon tävling istället och sedan vila. Så får vi hoppas att han får smälta lite under tiden och mogna. Hoppas kan man iaf.

Sigge, min ögonsten, lotsade runt mig i dressyren på sitt vanliga säkra sätt. Landade på 38,5 straff och bästa hittills. Mamma sa till domaren i pausen att hon tyckte att poängen låg högt men då hade domaren svarat att det nej, det var väldigt bra ekipage denna gång! Kul kul!
I hoppningen hade jag en helt annan känsla. Så himla, himla skönt att vara på rätt spår sen Bollnäs. Skramlade en del och två åkte ner, men äsch vem bryr sig! :love:
Terrängen är han ju grym i. Lite missöden mellan hindrena (typ gren i huvudet, på mig alltså, och fel väg till sista vattnet osv) men klockren på vartenda hinder. Travade nerför backen till vattentrappan och höll igen till första vattnet och sen var det svårt att ta igen den tiden jag missat men det spelar inte så stor roll eftersom jag VET att kusen min kan springa foort. Placeringen hade inte heller blivit annorlunda. Så vi slutade alltså trea :banana:

Grattis till alla fina placeringar...
SJälv blev jag 4:a i klass 22, men det var 3 plac :crazy:
Ändå tyckte jag att det var en kaos artad tävling för min del...kanon spänd dressyr , flera pet i hoppn men en kanon terräng....=)

Men Murray...tror att du behöver ta ut honom mer istället för mindre...ta med honom till Åkerbo också, att åka på en hopptävling ger inte alls den rutinen med allt som händer på en FT. Att han var nonchig på hoppbanan det såg jag ju, men du såg ju hur min grålle betedde sig...de måste lära sig att lyfta på fötterna och koncentrera sig oavsett hinderhöjd och det tror jag bara de kan lära sig på plats.

Likaså dressyren...det är ju inte samma sak att åka på en dressyr tävling där det är lugnt och stillsamt runt omkring som att få dem att lyda på en fälttävlan där det händer saker hela tiden.

Men efter Åkerbo är det ju klart läge för vila. Det händer ju mycket i huvudena på de där små unghästarna och efter vila brukar mycket ha ramlat på plats.

Sigge, vad kan jag säga förutom::love::love:Och du rider honom så himla bra!:bow:

Grattis Prins rollo!

Jag såg dig på prisutdelningen...fast jag var då sur som ättika...ja, det blev krångel med det mesta för mig, fanns ju först inga dressyrresultat inlagda på mig, sen visade det sig att tjejen som startade innan mig hade fått mina poäng...kul för henne eftersom jag låg 2:a efter dressyren!:devil:

Efter det så påstod de att jag hade 21 sek över tiden...eftersom jag red med klocka så vet jag att det inte stämde men hur får man igenom nåt sånt? Jag red nästan ikapp tjejen före mig då hon fick två stopp dessutom...

Men men, sånt är livet och vi är ENORMT revansch sugna så Falkenberg here we come!:rofl:

Ja efter en mycket slitsam helg så är man äntligen hemma! Resan var dryg å lång, i alla fall hem!
Efter en tradigt dömd dressyr, (men man har ju inget namn) så nollade vi banhoppningen. Detv ar stora fasan hela hegen! :angel:
Han var jätte fin! :banana: :banana:
Så kom vi till terrängen, där kom ekipage efter ekipage tillbaka skrittande. Å de 2 (av 5) som kom i mål sa att det var halt överaltt å ingenstans!
Så kom vi iväg, om än väldigt vingligt å trögt. Men i varje nedförsbacke fick vi skritta, det var snorhalt. (red mot slutet av klassen). :devil:
Hittade inget flytt, man hade prexis fått upp farten sen var det dags för bromsen igen! Stenigt å spårigt, höll på att gå om kull i en uppförsbacke då han gled på en sten! *suck*
Men han var i alla fall 0,a på alla hinder, men tiden gick aldrig rida igen efter som vi kom in på fel VÄG :devil::devil::devil:
Avspärrningar vet det inte vad det är där uppe....... :eek::eek:

Men han var i alla fall 0,a på alla hinder, men tiden gick aldrig rida igen efter som vi kom in på fel VÄG :devil::devil::devil:
Avspärrningar vet det inte vad det är där uppe....... :eek::eek:

*KL* Om du inte red den *iga gissar jag på att du red rakt fram istället för vänster inne i skogen efter 5an?

Men skojar du??? Var DU i Trollhättan?? Ser det nu på resultatlistan...men inte såg jag det innan, vi kunde ju hejat?!

Näe, avspärrningar vad är det? Man får väl själv hålla reda på var man ska svänga...:devil:

Skämt åsido, det kunde vara bättre med flera saker men allt som allt tyckte jag att arrangemanget var ok.

Grattis till er som knep fina placeringar! :bow:

*KL* För mig gick det helt ok med tänkte på att hästen varit sjuk hela våren och inte tävlat vare sig fälttävlan eller hoppning sen oktober 2006. Denna 0,90 var alltså första starten för året för oss och syftet var bara att hitta tillbaka till den känslan vi tidigare haft. Dressyren gick dock sådär, lite orytmiskt, avbrott i galoppen bl.a. Har gått så himla fint hemma o på träningar hela tiden sedan han kommit igång, men tyvärr blev han lite spänd och nervös här, och jag var också lite småstressad och det gjorde ju såklart inte saken bätte :crazy:
Peta sedan ett i hoppningen, som jag tar på mig. Terrängen gick dock super ( :love: ) världens flyt från allra första början vågar jag mig på att säga. Han tyckte det var så himla kul att vara med igen, det kändes verkligen ännu en gång att det är det här vi ska satsa på, för han verkligen älskar det! Och jag med! :love: Så nu bär det av till Trossnäs nästa helg och där blir det Lätt klass igen.
JIPPI ÄNTLIGEN är vi på G igen! :bump:

Såg er innan du startade Sigge i terrängen, lika fina IRL som på bild :D ( det var jag som ledde omkring Algotssons Wega :angel:)

var det du som var utanför deras lastbil ganska ofta??

tack tack :love::bow:
Fast så som han var igår har inte varit i varken Bollnäs eller Qvinnersta. Då har han varit spänd/tittig på de fyra-fem första men sen har det släppt och han har susat över. Nu var han bara konstig och spänd hela banan runt.

Han har ju faktiskt gått intensivt, med kortare viloperioder, sedan januari så jag vet inte om han börjar bli lite trött i huvud och kropp. Därför tänkte jag att det är dags för vila.

Åkerbo är dessutom jätteknepigt/dyrt att ta med båda till eftersom de kommer gå helt olika dagar och unghästen inte åker själv i släpet..

Hoppningen var faktiskt mest för min skull, eftersom jag har så mycket spöken i huvudet, och för att kanske kvala honom andra vägen (istället för lätt klass). Han är ju anmäld till Breeders i hoppningen också, men det får nog min tränare hoppa :angel: :o

Runsten har en hopptävling med ett väldigt fint pris :d. Alla femåringar som är felfria i 120 får dela på 20.000 (tror jag att det var). Det är inte fy skam! :banana:

Men humm.. Hade du uppstallning i stallet precis intill vet. bes? In till vänster där? Tyckte mig höra ett samtal om just felridning och avspärrning.

Jag red också fel väg (sista vattnet) men låtsas att jag gjorde det med flit för att tjäna tid:angel:

Hehe, okej. Då måste du ju sett Fio också :D

Efter lite bollande med Novali01 TROR jag att jag stod mittemot Trossnästös också! Såg Prins_rollos gula bara jättesnabbt på framridning till dressyren.

Du såg min bruna och pratade till och med med mig:angel:

Om vi säger så här..jag hade nummerlappen bak ock fram:angel:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 663
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?