Sv: Obs!!trollhÄttan!
Tack
NU är jag äntligen hemma, och kan såklart inte sova eftersom jag kommit igång igen....
Efter lite fundering i bilen har jag kommit fram till att jag inte borde vara så jättenöjd med unghästen. Väldigt spänd och flamsig i dressyren, såg ut som kalle anka i skritten
, men där har vi inte heller några stor krav/förväntningar så brydde mig inte nämnvärt om det. Hoppningen rev han ett av de minsta han kunde hitta pga. ointresse/koncentration. Suck.
Terrängen, tja.. Höll på att inte komma från starten, strax innan tvåan tvärnit och tjafs, tjafs, vidare och skutt och broms före och efter 5:an. Tvärnit precis innan sjuan = dömd till stopp. Det fåniga är att det har inget med hindrena att göra utan bara trots, så fort han fått nys på hindrena vräker han sig fram.
Så tror att jag skippar Åkerbo och hoppar någon tävling istället och sedan vila. Så får vi hoppas att han får smälta lite under tiden och mogna. Hoppas kan man iaf.
Sigge, min ögonsten, lotsade runt mig i dressyren på sitt vanliga säkra sätt. Landade på 38,5 straff och bästa hittills. Mamma sa till domaren i pausen att hon tyckte att poängen låg högt men då hade domaren svarat att det nej, det var väldigt bra ekipage denna gång! Kul kul!
I hoppningen hade jag en helt annan känsla. Så himla, himla skönt att vara på rätt spår sen Bollnäs. Skramlade en del och två åkte ner, men äsch vem bryr sig!
Terrängen är han ju grym i. Lite missöden mellan hindrena (typ gren i huvudet, på mig alltså, och fel väg till sista vattnet osv) men klockren på vartenda hinder. Travade nerför backen till vattentrappan och höll igen till första vattnet och sen var det svårt att ta igen den tiden jag missat men det spelar inte så stor roll eftersom jag VET att kusen min kan springa foort. Placeringen hade inte heller blivit annorlunda. Så vi slutade alltså trea