Obs!!trollhÄttan!

Sv: Obs!!trollhÄttan!

Kan bara hitta Frigg i listan? Men i vilket fall det är inte Murray och mig som du konkurrerar med...vi är ju bukefalister! Det är VI 3 mot alla andra utombölingar....:banana::D

men eftersom jag ska med som hästskötare så kan de andra bara förvänta sig att se ett rött streck när lille skimmeln och du spränger fram i terrängen...:devil:

Jag ska dit också!!! Rider klass 2 men är det verkligen inga fler härifrån? Ska bli underbart att åka från stallet kl 5 :D

Jag ska tänka på dig när jag vänder mig om i sängen och snarkar vidare till 8....:devil:

Tack för omtanken :D med tanke på att jag kommer va klar vid 8.30 så kommer jag ju iaf ha gott om tid till att sola så tänk vad brun jag kommer bli iaf, alltid för det ngt gott med sig hmm... om det blir ngn sol. Vi får hoppas att det inte ösregnar iaf för det blir en lååång dag.

Igår kväll stod det på SMHI att det skulle vara lite molningt men uppehåll och 15 grader. Nu ska det regna på söndag enligt samma! :eek:

Går våran dressyr i ridhuset, det kommer att bli spännande, kanske lite för spännande...

hm...vi som rider dressyren på lördag rider åxå i ridhuset...men de kan ju va gött om de ska regna ...:crazy:

Jag ska tänka på er när jag sitter inomhus och dricker kaffe medan regnet vräker ner utanför.

För jag är inte ett dugg avundsjuk. :angel:

Hur gick det för alla ????

Här kommer en liten rapport från mig
5-åringen som var ute på sin andra tävling någonsin var spänd i dressyren men jag förstår honom alldeles ensam inne i ridhus vita dressyrstaket osv. Lyckades styra runt rätt vägar i rätt gångarter mkt mer var det inte lyckades i alla fall få ihop 55% 66,7 straff Hoppningen är jag super nöjd med, 0 fel hästkraken var ju inte precis välförberedd andra gången i sitt liv som han hoppade en bana längre än 5 hinder, om man inte räknar 50cm clearounden vi gjorde förra sommaren... Terrängen var vinglig eller mycket vinglig.. men bara han får nosen mot hindet så hoppar han och när vi vände hemåt igen började han nästan kännas som en fälttävlanshäst:love: en del tidfel blev det såklart runt 15 har jag för mig. Summasummarum jag är helnöjd med honom och vi har nu en ruta ifylld på 5 års championatkvalpappret.

6 åringen tyckte allt var plättlätt, han har två genomförda 100 klasser redan men jag tyckte ändå att han kunde få gå en 90 till för att skaffa ännu mer rutin. Dressyren är jag inte helt nöjd med men resultatet blev väl hyffsat 52,5 ,hoppningen felfri och terrängen felfri inom tiden räckte till en 7:e plats

Det enda tråkiga med dagen var att min förra ponny inte alls var sig lik, kom knappt runt i terrängen, och den banan har vi hoppat felfritt på 2 gånger tidigare.

Visst var det du novali som råkade ut för krångel med tiden?? tråkigt när sånt händer, men med den dåliga kollen de hade på tidtagningen är jag inte förvånad om det var ännu fler som blev felklockade

*kl*

Kan ni komma hem och redogöra för era resultat.
Såg att Murray var trea i *-stjärniga; Grattis!! :bump:

Novali01 såg ut att ha haft en bra dag även om jag VET att hon inte är nöjd med 8 fel i banhoppningen.
Dressyrresultatet är ju ett av klassens absolut bästa. Hurra för dig!! :bump:

Fio är jag nyfiken på också, kan det ha varit en grav??? :eek:

Senast ändrad:

*kl*

Kan ni komma hem och redogöra för era resultat.
Såg att Murray var trea i *-stjärniga; Grattis!! :bump:

Novali01 såg ut att ha haft en bra dag även om jag VET att hon inte är nöjd med 8 fel i banhoppningen.
Dressyrresultatet är ju ett av klassens absolut bästa. Hurra för dig!! :bump:

Fio är jag nyfiken på också, kan det ha varit en grav??? :eek:

Hej hopp!

70% i dressyren var ju inte fy skam...men sen...ve och fasa!:eek:Han stod emot som hejsan redan på 2:an, rev det...sen hoppade han runt till 6:an och blev som en stenstod där med och rev det...suck....men i terrängen gick han som ett skollat troll...så DÖM om min förvåning när jag döms för 21 sekunder över tiden=8 straff???? Jag red med klocka och den pep inte förrän vid näst sista hindret och jag startade den 5 sek innan start så jag borde rimligtvis max ha 1-2 tidsfel....:mad:

Men men...orkar inte tjafsa om en debutant placering...får komma igen i nästa tävling istället...

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 271
Senast: LaMagia
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 663
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 782
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar