Oavslutade byggprojekt

Sv: Oavslutade byggprojekt

För att göra vår köksrenovering extra krånglig och tidskrävande har vi dock börjat bygga en lekstuga/lusthus parallellt...

Det är rätt Sar! Allt samtidigt, så brukar vi göra också. De troliga är att börja på projekt. Så fort man har kommit på att man vill göra något vill man ju börja med det, hellre än att sätta lister på något gammalt eller *brrrr, hemska tanke*** spackla slipa måla!

Finns det någon gräns på hur långa inlägg man får skriva på buke :)
Har sovit i källaren sen i november, sovrummet är fortfarande inte påbörjat ...
... och det var bara ett projekt!

Men livet är så kort och mina kroppsliga skador gör att det blir prioriteringar, absolut nödvändiga saker görs först sen roliga saker finns det tid över läggs det på något projekt!

Var ska jag börja :eek:?! Det fina med att bli gravid är att det blev en helvetes jävla fart på oss, dock har ju bara hälften avslutats...

- Målning av huset påbörjades i påskas. Nu återstår "bara" ett fönster, en dörr och en liten bit ovanför uterumstaket. Beräknas vara klart denna veckan (JO, FAKTSIKT!).

-Renovering av vardagsrum. Vi har bytt taket, spacklat väggarna och slipat två av dem. I detta nu håller samon på att slipa färdigt. Imorgon ska de förbannade tapeterna upp. Sen återstår ju samma förvandling av matsalen...

-Bytte tak och plåtarbeten på huset i våras. Stuprännorna är fortfarande inte färdiga (självrensande ska kopplas på), skyller det på min pappa som skulle ordna det.

-Har nyligen bytt elen i huset men givetvis glömdes ett uttag i garderob bort. Undrar när elektrikern tillkallas för att åtgärda det?!

-Ett av badrummen renoverades för två år sedan. Det har fortfarande itne fått någon gardinstång och gardin.

-Ett vattenläcka i golvet tidigare i år gör att en bit av taket i källaren fortfarande är uppbrutet...

-Tvättstugan är minst sagt halvfärdig, kakel och inredning saknas.

-Blivande barnkammaren har röjts ur men inte mer. Nästa veckas projekt.

-För två-tre år sedan revs heltäckningsmattan i hallen på övervåningen och trappen bort. Allt slipades, dock oljades bara hälften... För ca ett år sedan började vi riva tapeter och slipa bort färg på räcken i hallen, det står helt stilla nu.

-Sen har vi ett mycket eftersatt uterum som inte är inrett överhuvudtaget mer än bord och fyra stolar. Fungerar även bra som förråd :angel:.

Nä inte en chans även om jag tycker han är snygg ;)

Det är självvalt att låta min dagsform styra livet, det fungerar bäst så.
Min sambo måste ju också få vara ledig ibland han får dra ett tungt lass här hemma.

Jag är inte pedant någonstans och har som sagt fått acceptera att mitt liv styrs av
min kropps mående.

bockar av att-göra-listan
X stalltaket lagat
X Nytt sovrum klart
Så nu var det två projekt mindre :D

Applåd!

Igår fixades uthuset! Så nu kan vi koppla av ett par år innan det är dags för den stora renoveringen/utbytet till nytt uthus.

Heja Yggdrasil och Rie! Vi kan bocka av Nytt vedbodtak, det blev klart igår. Känns bra.

Men oj vad ni levererar!!!

Här har golv blivit lagt och oljat (lusthuset) och överlisterna klara i köket.

Jo, golvet ser riktigt bra ut! Idag ska alla reglar sågas och sedan hoppas vi att det blir lätt att bygga ihop (om vi nu räknat rätt...:crazy:)

Jag bockar av att stommarna är resta och lekstugan/lusthuset står upp!
P1000809.JPG

Men nu regnar det så det får ha "regnrock" på ett tag till...
P1000813.JPG

Nu händer det grejer! Idag blir mitt nya arbetsrum färdigt! ÄNTLIGEN!!! Har suttit i köket i nästan 3 månader nu.
Och förhoppningsvis hinner vi komma så långt så vi kan sova i husvagnen inatt och då ska trappan äntligen målas! Känns nästan lite konstigt måste jag säga. Så när det är klart ska hela huset städas och fixas och allt skräp ska slängas. Ska förmodligen hyra en conteiner sen blir det stallet färdigt i helgen och förhoppningsvis så kan vi hinna med några fönster i helgen oxå om allt går som det ska!

För se hur det går och vad jag kan bocka av från att-göra-listan nästa vecka :D

WOW, vad snyggt det kommer bli!

Här är alla projekt fortfarande påbörjade och inget avslutat.... Men nu kommer rörmokaren på fredan och då ryker badkaret på stora toa! ÄNTLIGEN!!!! ska vi byta kaklet så vi slipper de förfärliga tejpremsorna på väggen.....

Uppsatt belysning, lusthuset får dock stå omålat över vintern så tar vi friska tag till våren igen. Nu får vi äntligen mer tid till köket men drömmen om att ha det klart till jul har vi fått revidera....

P1000897.jpg

Du är INTE ensam! Tror vi har nått i varje rum som ska göras:

Hallen: Måla salningen runt ytterdörren

Skrubben: Städas ur (allt är bara inkastat) och lägga golv

Köket: Golvlister,slipa murstocken och måla den,måla taket en gång till

Matsalsrummet: Golvlister,och en krångellist i taket,sätta upp en liten tapetbit,alt köpa en sladdgömma och sätta dit.

Badrum: ALLT skulle behövas bytas här inne,inkl väggar,golv,tak

Trappen upp: Behövs slipas och målas på själva stegen,samt måla väggar och tak.

Sovrum 1: Skulle behövas tapetseras om IGEN,då ena hunden dragit loss en rejäl bit av tapeten när han var valp... Byta golv och taklister.

Sovrum 2: Inte gjort nånting alls där inne,nu är alla bygggrejer och massa gammla dörrar inslängda där,behövs städas ur,tapetseras,nya golv och taklister

Vardagsrum: Golvlister och lite taklister.

Lilla toan: Golv och taklister

Sen har vi hela tomten uppgrävd typ,så vi lär fixa ny gräsmatta till sommaren,hela huset borde målas om,alla fönsterfoder bytas,och sättas på bleck,altanräcket ska målas,altangolvet ska ha oljats,grävt om parkeringarna och lagt grus,ja,kan fortsätta i evighet....:eek:

Fast nu har vi varit lite duktiga iallafall,alla fönster och dörrar (nåja,på ENA sidan iaf...) har fått foder! :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 888
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 667

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka