Lumos_Nox

Trådstartare
Hur hade ni tolkat en inbjudan med o.s a. skriven så här:
"O.s.a. innan 9/6".
Ska man ha svarat senast 8/6, alltså innan 9/6 eller svarat senast under dagen 9/6?
Blev bara nyfiken på hur andra hade tolkat det.

Det var bara jag som förvirrad introvert som aldrig får inbjudningar som blev lite förvirrad.
Har lite andra åtaganden dagen för eventet så mitt svar kommer bli i sista minuten (har meddelat det) och skrev därför bara upp datumet jag såg som sista dag (9/6) och haft det i huvudet. Insåg nu att jag läst slarvigt!
Men då vet jag att jag ska svara 8/6! Toppen!!:up::up::D

Det var bara jag som förvirrad introvert som aldrig får inbjudningar som blev lite förvirrad.
Har lite andra åtaganden dagen för eventet så mitt svar kommer bli i sista minuten (har meddelat det) och skrev därför bara upp datumet jag såg som sista dag (9/6) och haft det i huvudet. Insåg nu att jag läst slarvigt!
Men då vet jag att jag ska svara 8/6! Toppen!!:up::up::D
Om du vet att du kommer/inte kommer kan du ju svara när som helst innan den 9/6. Det måste ju inte vara just den dagen?!

Jag skulle utgå från att personen formulerat sig klantigt och menar senast 9/6. Om man medveten beskriver en deadline genom att referera till andra datum än det man menar får man skylla sig själv om folk svarar för sent. :angel:

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 186
Senast: Cattis_E
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 568
Senast: Palermo
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 452
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka