Sv: Nytt rum

Sedan så stoppar man in ett kvaststrå i det uppskruvade eluttaget, så att det börjar brinna och placerar det brinnande strået i det röda facket på den låsta kistan. Då går den att öppna och sedan är det bara att leta reda på rätt mynt, och ge det till låssmeden, så låser han förhoppningsvis upp dörren..
 
Sv: Nytt rum

Rättelse, man ska göra en nyckelform av ett av mynten, så att man kan öppna den låsta lådan i garderoben.. Den värmer ma sedan på lampan så att den hårdnar och därefter kan man öppna den låsta lådan och få en magnet som man använder för att få upp rätt mynt ur kistan och ger det till låssmeden och han låser upp dörren och släpper ut en :):D:banana: jag har klarat det nu :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Nytt rum

Gnist skrev:
Fyll knappen med vatten och häll det i det blå facket på den låsta kistan. Putta först omkull blomkrukan med kvasten så att vattnet rinner ner på baksidan av skåpet.
Jag får ju inte tag på kvasten:rofl:
 
Sv: Nytt rum

Gnist skrev:
*lån*

har hitintills hittat/gjort

*2 batterier
*1 mynt
*1 grönt klet
*1 tom mugg
*svart gegg
*skruv
*fjärrkontroll
*nyckel till garderob
*telefon
*galge
*tryckt på tv´n
*ringt till låssmed
*sopkvasten
*smuts/jord
*låssmed
*fått en tång
*sopkvaststråna är lösa (vet inte till vad de ska användas till ännu)
*sophandtaget
*fyllt det bruna och vita facket på den låsta kistan, där myntet jag behöver för att betala låssmeden ligger. 2 ofyllda fack kvar :crazy:


:eek: :eek: :eek: :eek: x1000


Heja Gnist
 
Sv: Nytt rum

Kvasten når du med hjälp av klädhängaren, som du rätar ut med hjälp av tången som du får av låssmeden ;)
 
Sv: Nytt rum

Har tyvärr inte kommit längre än det jag skrev i mitt förrförra inlägg. :cry: Är urkass på sådant här, men det är skitakul att göra. Hur nu detta går ihop.

Fått tag på ngn annan rolig (tror jag) länk, men kommer inte in på den. Vill därför inte lämna ut den då jag kommer bli görnyfis/avis om ni börjar diskutera den.
 
Sv: Nytt rum

Precis som för mig med andra ord! Men försök att göra alla saker som nämts i tidigare inlägg så kanske du kommer vidare! Jag tror att det går lite bättre för mig just nu:angel:
 
Sv: Nytt rum

.......................
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nytt rum

Gnist skrev:
Om du pm:ar länken till mig, så lovar jag att bara diskutera den med dig ;)


Jamen, det är ju det jag vill slippa. :mad: Att få veta vad jag missar. ;)


J-klar, återkommer med länken så fort jag kommer in på mailen.
 
Sv: Nytt rum

Mount Never Rest skrev:
Vad är vitt:angel:

(Du ser, Mizz, jag är minst lika dålig som du på att hitta på egen hand;) )


:rofl: Exakt så långt har jag oxå kommit. Vad f-n är vitt.
 
Sv: Nytt rum

Om ni klickar på den lilla grå låsta kistan som står på hyllan ovanför tv´n så kommer det fram 4 st fack, som ska fyllas för att låsa upp kistan..
Det vita facket ska fyllas med luft, det blå facket med vatten, det röda facket med eld och det bruna facket med jord..
 
Sv: Nytt rum

mizz skrev:
:rofl: Exakt så långt har jag oxå kommit. Vad f-n är vitt.
Fortsätt att klicka på facket så blir det plötsligt vitt:eek:

HA HA! Det skulle alltså föreställa dom fyra elementen! Gud vad smart jag är:rofl: :rofl:

Men sedan! Hur tusan gör man myntet till en nyckel!!
 
Sv: Nytt rum

Hmmmpfff, jag vet. ;) Svårigheten ligger i att hitta en motsvarande i rummet. Tror nog att det rummet är det mest välstädade som finns just nu, så som jag liggat på knä och letat (klickat) mig fram efter div lösningar.
 
Sv: Nytt rum

Klicka dit luften nu så att du kan säga hur man gör en nyckel:angel:
 
Sv: Nytt rum

Mount Never Rest skrev:
Klicka dit luften nu så att du kan säga hur man gör en nyckel:angel:

Försöker ju desperat att få fast myntet på lampan, har ju brännblåsor på fingrarna. :mad:
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Karfitsa
·
Hemmet Jag håller på att se över min ekonomi nu när man blivit (ensamstående) mammaledig och det är ju inget skämt kring att man inte blir rik...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: Rosett
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
1 031
Senast: ptr
·
Hemmet Vi behöver en ny kökslampa. Idag sitter det en tråkig lysrörsarmatur från tidernas begynnelse. Den har gått sönder och ska bytas ut. Vi...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 939
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp