Nyheter i T.R.?

skjona

Trådstartare
Hur är reglerna egentligen,vet att det ändrats i nya T.R.

För det första:Var gör man av hästen om ryttaren ,som är inne på framhoppningen ska in och gå banan inför sin klassstart?Är det tillåtet att leda ponnyn inne på framhoppningen då eller?
Lämnar man den och går ut får ju inte ryttaren komma in dit igen?

För det andra:På framridningen -inte framhoppningen får spöet inte heller då vara över 75cm?

Sv: Nyheter i T.R.?

Ja någon kan gå med hästen på framhopp medans ryttaren går banan.
Vaddå? Varför skulle inte ryttaren få komma in igen? Har jag då aldrig varit med om...

Va?? Har aldrig varit med om det du beskrev. Har tävlat under flertalet år och alltid kunnat gå ut och in som man vill på framhoppningen. Vet inte varför det skulle ändrats i TR.

Ja,oss hände det i alla fall i helgen på en regional tävling.
Hon var en av de första D-ponnyerna i sin klass och fick gå in på framhoppningen medans de sista C-ponnysarna hoppade.När den klassen var slut ville hon ta en snabb titt på banan och jag gick och ställde mej i en hörna med hennes ponny. Jag fick en rejäl utskällning att genast ta ut ponnyn och sedan fick hon inte komma in igen.
Undrade bara vad som gällde eftersom min flicka aldrig brukar gå banan mellan klasserna. vad som gäller.

Jag hade nog pratat med överdommaren!
Jag förstår att dom inte ville ha dig och hästen på framhoppningen av säkerhetsskäl men att dottern och hästen nekades tillträde dit sen låter ju inte riktigt rätt.
Jag har lämnat över min häst till min kompis (på framhoppningen) och sprungit på toaletten, han ledde den på framridningen och sen fick jag fortsätta hoppa fram.
Har aldrig varit med om detta problemet tidigare undrar om det finns fler som haft det?

Det låter ju helt sjukt, jag skulle nog pratat med överdomaren, vissa framhoppningsansvariga har ju sina listor som dom prickar av, går en ut får nästa komma in osv. Man kan ju prata med den som står på framhoppningen och säga att man kommer tillbaka, dom kan ju inte neka en då....

Ja,oss hände det i alla fall i helgen på en regional tävling.
Hon var en av de första D-ponnyerna i sin klass och fick gå in på framhoppningen medans de sista C-ponnysarna hoppade.När den klassen var slut ville hon ta en snabb titt på banan och jag gick och ställde mej i en hörna med hennes ponny. Jag fick en rejäl utskällning att genast ta ut ponnyn och sedan fick hon inte komma in igen.
Undrade bara vad som gällde eftersom min flicka aldrig brukar gå banan mellan klasserna. vad som gäller.

Jag tolkar detta som att när framhoppningsansvarige (?) fick syn på er vid hörnet så fick ni inte stå där av säkerhets elr. andra skäl. Sen när din dotter skulle in med sin ponny igen hade det redan släppts in nästa på listan och hon kunde inte komma in. (fast det borde hon ha fått)

Men jag brukar ofta se folk leda hästar på framhoppningen och det finns nog ingen regel i TR om det. Kanske var dom lite extra stränga där ?

Senast ändrad av en moderator:

Vi kör ju räkanhoppet här i strömstad.

Jag brukar ju sitta på framhoppning någon av dagarna. När dom går banan så får dom lov att gå med hästen inne på framhoppningen eller stå i hörnet vid utgången, dom står ju inte ivägen.

Om det är ett ekipage som gått ut och vill komma in igen får dom givetvis det, men då vet den sista som jag släppt in att den måste gå ut i 5 min och det har aldrig varit några problem.

Jag hade pratat med överdomaren på plats.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 599
Senast: Gabby_Ossi
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar