A
Admiral
Hej hej! Jag har precis kommit igång med ridningen igen efter ett uppehåll på ca 6-7 år. Det känns hur kul som helst och jag ångrar att jag någonsin slutade! Innan jag slutade så hade jag ridit i ungefär 7 år så det mesta sitter kvar fast konditionen är verkligen inte vad den borde vara!
Jag rider just nu en gång i veckan på Norrköpings fältrittklubb men har bestämt att lägga till en lektion i veckan för att verkligen komma in i det och bli så bra som jag en gång var. Drömmen är självklart att en dag kunna köpa en egen häst, men tills dess skulle det vara jätte kul att kunna vara fodervärd eller liknande. Självklart förstår jag att det kommer dröja tills dess eftersom att jag inte har all erfarenhet som behövs än. Men det skulle vara intressant och höra era historier, om ni varit i någon liknande situation.
Skulle även vilja veta lite mer om hur man kan börja inrikta sig på dressyr, de är det jag helst skulle vilja träna inom. Men då räcker det kanske inte att rida på ridskola? Är det privatlektioner osv som gäller då eller hur brukar det gå till?
Tacksam för svar!![Banana :banana: :banana:](/bilder/smilies/banana.gif)
Skulle även vilja veta lite mer om hur man kan börja inrikta sig på dressyr, de är det jag helst skulle vilja träna inom. Men då räcker det kanske inte att rida på ridskola? Är det privatlektioner osv som gäller då eller hur brukar det gå till?
Tacksam för svar!
![Banana :banana: :banana:](/bilder/smilies/banana.gif)