Sv: NYA snack- och uppdateringstråden
Är det islandshästar?
förstår din känsla delvis när hästen inte riktigt räcker till, till det man vill göra eller inte vill samma sak.
Min bästa häst gångartsmässigt(som det verkar men den andre kommer nog kunna bli riktigt fin han med) hatar att tävla och väljer själv när han tänker ha någon vilja eller inte.
hyffsat frustrerande men när han väl ger mig allt och lite till och ger järnet hemma i skogen då vet jag varje gång att jag aldrig skulle kunna sälja honom.
Och när han är som värst och segar och inte lyssnar och jag blir så irriterad och arg så funderar man på att sälja men jag vet ju att det är som en slags hatkärlek som i ett förhållande att det går upp och ner men jag vet ju att min kärlek för honom är äkta och att det inte ens är något alternativ att sälja honom.
jag vet att jag skulle ångra mig och då ska man inte sälja för det finns ingen återvändo.
vad känner du för dina två hästar vilken tycker du bäst om och funkar bäst eller är båda lika tråkiga för dig?
men du älskar dem endå?
jag tycker ju om min shettis men inte så som jag tycker om min första häst(han jag skriver om ovan) det känns som att man måste gämföra och prioritera och känna med hjärtat.
jag trodde aldrig att jag skulle kunna sälja något av mina djur för de är ju familjemedlemmar.
men det känns skönt att ha vågat ta klivet för det är lite som med vänner, mår man inte bra tillsammans så varför envisas med att vara vänner?
och vi passade ju inte ihop och tiderna förändras med och människor utvecklas och förändras livet förändras.
jag fick barn och hade inte tid med 3 hästar, min shettis kom alltid i sista hand och ofta inte alls eftersom jag nätt och jämnt hann med 2 hästar.
och han förtjänade att jobbas med inte bara stå som ett sällskap till ingen nytta.
sen passade vi som sagt inte riktigt ihop när jag väl jobbade med honom heller, vi klickade aldrig helt.
och det är ju som med människor där med, att alla passar inte ihop.
och som med ett förhållande, det är svårt att ta steget att göra slut på ett dåligt förhållande när man blivit så van vid tryggheten.
men se till att hitta en bra köpare då tror jag att man känner sig mkt mer trygg det gjorde jag.