Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Canada goose! Hade min i 5 år (varav sista tre åren som stalljacka) innan jag tröttnade och sålde den. Kunde ha bara T-shirt under och jacka över i typ -20, frös aldrig. Ja den är dyr men det är värt det.Ni kanske kan hjälpa till lite?
Min mor skulle behöva en ny vinterjacka. Hon är extremt(!) frusen av sig och de jackor jag hittat som varit av rätt modell har inte varit varma nog eller så har de kostat flera tusenlappar och ändå inte varit perfekta.
Krav: lång nog att gå ner över rumpan. Praktiska fickor. Huva. Gå att dra åt i midjan på något sätt eller lite figursydd. Knäpps med dragkedja och måste gå upp ordentligt i halsen. Det hade varit positivt om jackan inte var svart, men det viktigaste är ju såklart att hon inte fryser.
Hon älskade modellen på min nya vinterjacka, så något liknande men varmare hade varit finfint.
Ni kanske kan hjälpa till lite?
Min mor skulle behöva en ny vinterjacka. Hon är extremt(!) frusen av sig och de jackor jag hittat som varit av rätt modell har inte varit varma nog eller så har de kostat flera tusenlappar och ändå inte varit perfekta.
Krav: lång nog att gå ner över rumpan. Praktiska fickor. Huva. Gå att dra åt i midjan på något sätt eller lite figursydd. Knäpps med dragkedja och måste gå upp ordentligt i halsen. Det hade varit positivt om jackan inte var svart, men det viktigaste är ju såklart att hon inte fryser.
Hon älskade modellen på min nya vinterjacka, så något liknande men varmare hade varit finfint.
Supertack för tips! Ska kika närmare på det.Jag skulle kolla på Patera Parka eller Centrale Parka från Arc'teryx. De ser likadana ut (Patera på bilden), men Centrale är varmare (läs: dundervarm). Patera är också väldigt varm, och finns i betydligt fler färger. De är dock båda dunjackor, och om man inte vill ha dun så har samma märke också syntetfodrade jackor som är varma. Jag har en sådan, Darrah, och jag är också en väldigt frusen person. Neråt 15-20 minus är inga problem med den jackan, så den kanske också är ett alternativ. Dessutom väger den nästan ingenting, vilket jag verkligen gillar. Lätta jackor är bra skit.
Arc'teryx är inte gratis, men de har suverän kvalitet och om man som jag ändå lyckas vålda sönder en dragkedja, eller på annat sätt råkar ha sönder jackan, fixar Arc'teryx det utan knussel.
Haha. Inte kan det vara transaktion via en ganska stor blogg? Tyckte jag såg en samling där som jag sett förut. Mvh obehagligt bra minne för detaljerInte riktigt köpt men dessa hängen är på väg hem till mig
Visa bifogad fil 19908
Haha. Inte kan det vara transaktion via en ganska stor blogg? Tyckte jag såg en samling där som jag sett förut. Mvh obehagligt bra minne för detaljer
Folk alltså, ibland är dom ju riktigt fina ändå!Helt rätt folk är så himla snälla! Fick tag i 3 nya herbarium också
Haha. Inte kan det vara transaktion via en ganska stor blogg? Tyckte jag såg en samling där som jag sett förut. Mvh obehagligt bra minne för detaljer
Haha tack, nu känner jag mig liite mindre obehaglig. Eller åtminstone inte ensam om detInte bara du som hade den tanken
Ni kanske kan hjälpa till lite?
Ja jag har kikat lite på de där jackorna också... Kanske skulle dra med henne till Hööks så att hon får prova en!Uhips ridkappor kanske skulle kunna vara något? Går ner ordentligt över såväl ben som armar, och hög i halsen.
Nu har jag visserligen bara haft jack-varianten, men den har funkat bra under frusna stallmorgnar med ibland -20-25.C i "kallast i Sthlms län", och då har jag ändå bara haft en tunn långärmig tröja under.
Ja jag har kikat lite på de där jackorna också... Kanske skulle dra med henne till Hööks så att hon får prova en!