Nya passreglerna

Sv: Nya passreglerna

Häst som ej är ID-kontrollerad vid moderns sida under födelseåret och/eller registreras med okänd härstamning får ej användas till livsmedelsproduktion vid slakt, vilket anges i passet.
så här står det på sh sidan(svenska hästavelsförbundet)
 
Sv: Nya passreglerna

När jag ringt och kollat om slakerierna tar emot hästar har de nekat det pga att deras lager av hästkött är överfyllt, inte pga kontimineringsrisken.
 
Sv: Nya passreglerna

Det tycker jag låter konstig, läste för ett tag sen att vi i Sverige får impotera väldigt mycket hästkött för att täcka behovet.
 
Sv: Nya passreglerna

Om detta är ny regel/lag i Sverige borde det väl också stå på jordbruksverkets hemsida? Hittar ingen info, någon som kan peka på var?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
999
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 328
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 952
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 823
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp