Nya livet, här kommer jag!

Pancakes

Trådstartare
Nu jäklar ska jag tag i det här förbannade livet som jag är så trött på, på så många olika sätt. Nu är det nog. Jag ska fasen jobba på livet nu. Jag är trött på att vara missnöjd när jag tittar mig i spegeln, jag är trött på att vara ledsen, arg, irriterad om dagarna, jag är trött på att bli illa behandlad av andra människor och jag är trött på att känna mig så ensam. Från och med idag ska jag ta hand om mig och stå upp för mig själv. Försöka i alla fall.

Det här är min plan:

- Äta bättre (ska prova 8/16 och byta ut snacksen om kvällarna mot frukt kanske. Chokladen skippar jag redan :nailbiting:)

- Träna mer regelbundet (jag älskar egentligen att vara ute och springa men av någon anledning blir det sällan av)

- Träffa fler människor, våga ta kontakt, träffa nya människor (kanske vågar propsa på buketräff efter sommaren?!)

- Ta hand om min kropp mer med scrub, lotion och liknande.

- Bryta kontakten med människor som får mig att må dåligt (nästa vecka kan jag äntligen flytta ifrån mitt senaste ex som trampat ner min själ i marken)

Vad mer kan man göra? Vad gör ni för att ta er upp ur livets svåra/dåliga/mörka/tråkiga banor?

Peppa mig, peppa varandra! Jag vet att jag kommer trilla dit flera gånger och se mörkret hopa sig igen men jag ska försöka ta mig ur det varje gång!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

ÅH Jag också!! Jag har precis insett att jag inte klarar av att ta mig ur det destruktiva tänk som jag har nu och är på väg in i väggen så jag ska ta kontakt med en KBT för att äntligen kunna omsätta allt det där jag vet logiskt till handling! Bara att erkänna att man inte klarar det själv utan behöver hjälp är superjobbigt och jätteskönt på samma gång :) Jag ska också bli bättre med träningen för jag hatar hur jag ser ut nu efter 1 år med höga kortisonkurer och +15 kg......

Blir så pepp av andra som är peppade för förändring! :)
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Jag är också gärna med!

Har den senaste tiden varit ganska deprimerad, troligtvis pga stress/utbrändhet eller någonting i den stilen.
Detta har lett till att jag har gått upp i vikt, slutat träna (har dock försökt hålla i träningen ett tag nu, men motivationen finns inte alls), har extrema humörsvängningar och bryter ihop för ingenting titt som tätt.

Mina mål;
-Försöka äta bättre och hålla min kcal-plan, men störst fokus är att registrera all mat och inte hoppa över dagar som blir "skräp".
-Fortsätta träna regelbundet
-Göra saker jag vill och mår bra av
-Försöka ändra min inställning och tänka mer positiva tankar för att komma ut ur min negativa spiral.

Det kommer att bli svårt, särskilt med motivationen som behövs.
Men hur som, jag ska klara av detta. Det är mest bara en tidsfråga. Jag har bestämt mig för det nu :p
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Jag har inte heller klarat mig själv utan har haft både professionell hjälp och hjälp av fina vänner! Härligt att du blir peppad, då kan vi peppa varandra :)

Libra: Bra beslut! Jag brukar "glömma" att räkna kalorier dåliga dagar, men nu är det slut med fuskandet. Vill jag äta onyttigt är det bara att dra på sig träningskläderna först ;) Inställningen kanske är den största utmaningen, det har det i alla fall varit för mig. Jag tänker mycket, massor till och med, och mycket i min ensamhet. Det blir oftast inte så rätt då, jag har behövt hjälp för att hitta nya tankegångar.
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Jag vill hänga på ! Jag har följande mål;
- Jobba mindre! Jag måste gå ner till 40 timmar i veckan som det ska vara!
- Ägna mer tid åt att pilla naveln och vara med familjen!
- Sluta stressäta... Jag ska prova fasta 2 dagar i veckan. Började första idag, från kl 13 idag till kl 13 i morgon :). Med lite tur går vikten ner också...
- Ta hand om mig, massage, fotbehandlingar etc. Ska bara hitta nån att gå med också :nailbiting:

När dessa sitter ska jag blanda in träningen också :). Men jag börjar så här!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Åh, jag vill också gå på massage och grejer! Fast jag får nog bli rikare först. Jag tycker det låter som en jättebra början! Vad är det som gör att du vill ha någon med dig? Jag trodde jag var ensam om att alltid vilja ha wing (wo)man.
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

ÅH denna tråden passar mej! Tänker i stort sett varje dag på att jag måste ta tag i livet. Jag känner mej ofta väldigt stressad och otillräcklig, men nu vill jag att det ska bli ett slut på det.

Mina mål är:
* Ge min son mer tid!! (har honom vv)
*Börja äta bra och skippa skräpmaten.
*Börja träna några dagar i veckan och pyssla om mej själv.
*Ge min häst mer tid.
*Försöka umgås mer med folk ;)

Ser fram emot mitt nya liv!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Åh, jag vill också gå på massage och grejer! Fast jag får nog bli rikare först. Jag tycker det låter som en jättebra början! Vad är det som gör att du vill ha någon med dig? Jag trodde jag var ensam om att alltid vilja ha wing (wo)man.

Så fort det handlar om "skönhet " (typ, spa, makeup, vad som helst) så känner jag mig alltid malplacerad, lite som ett hopplöst fall :o. Så då har jag gärna med mig någon. Så, om nån kan på någorlunda dagtid i Stockholm finns jag här :p
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Det är min plan också! Första steget blir att gå och prata med någon professionell, sen är nästa mål nytt jobb. Största målet är att köpa häst -jag är glad och tillfreds som ryttare. Jag vet att jag är bra på det, jag får mätbara resultat och får annat att tänka på. Det är dags nu, det är 11 år sedan jag tävlade och hade en tävlingsduglig häst!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Libra: Bra beslut! Jag brukar "glömma" att räkna kalorier dåliga dagar, men nu är det slut med fuskandet. Vill jag äta onyttigt är det bara att dra på sig träningskläderna först ;) Inställningen kanske är den största utmaningen, det har det i alla fall varit för mig. Jag tänker mycket, massor till och med, och mycket i min ensamhet. Det blir oftast inte så rätt då, jag har behövt hjälp för att hitta nya tankegångar.

Jo, det är väl "glömma" jag också brukar göra :p
Jag tänker väl lite mer att det är okej att ha dåliga dagar och strunta i träningen. Man kan inte vara bäst varje dag helt enkelt. Och det är okej att äta onyttigt ibland. Skillnaden för min del är dock just registreringen, om jag registrerar och ser hur mycket det blir kan det bromsa eller få mig att välja andra bättre alternativ. Eller som igår när jag var skötsam och tränat ganska mycket kunde jag istället "unna" mig ett glas cola och lite cheese balls bara för att jag kände för det och låg ändå på underskott :)

Dessutom hindrar noggrann registrering mig från att ha flera sämre dagar i rad och därmed komma in i en dålig spiral. Så jag tror att om jag bara registrerar så gott jag kan kommer jag förhoppningsvis att komma in på en ganska bra spiral :)

Inställningen är något som jag kommer att få jobba hårt med, men om man ger förutsättningar på övriga plan borde det åtminstone gå åt rätt håll!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Jag hoppar gärna på denna tråd! Jag behöver lära känna nya människor framförallt! Äta bättre och göra roliga saker!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Du är ju :love: :love: :love:

MoQ: Tack för peppen! Idag har nästan varit en riktigt bra dag, lite slarv med kalorierna men inte mer än att det känns ok att ligga lite över. Gått, ridit och joggat för att röra på mig, jobbat första passet på nytt jobb och tackat ja till en midsommarfest där jag bara känner ett fåtal personer och har bestämt att gå dit, vara social och ha jäkligt roligt.

Det blev visst lite knapplån där :o
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Vilken bra tråd! :D Här finns ju alla chanser att coacha varann.

Jag vill gärna hänga med här! Har lite att jobba på efter några års svårigheter, bl a utmattningsdepression, sjukskrivning, uppsägning, hälsoproblem i familjen och ekonomiska svårigheter p g a andra.

Mina mål är:

– Undvika en ny depression till varje pris

– Stärka mitt självförtroende efter att ha blivit ganska illa tilltygad de senaste åren

– Utveckla en ny affärsverksamhet och lösa finansieringen för detta, samt hitta något att livnära mig på under tiden

– Komma igång med träning, framförallt för att bli smidigare i mina höfter och mer liksidig så att jag kan sitta kvar bättre i sadeln

– Gå ner 5 kg i vikt

– Rehabilitera min häst som har en muskelskada och slutligen kunna rida en debutant FT på henne

– Minska mina FB-vanor och minska mina alkoholvanor
 
Senast ändrad:
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Vilken härligt tråd! Bra initiativ Pancake!!!

Jag hakar på!

Jag ska inte låta min tidigare låga självkänsla visa sitt fula tryne igen och lägga krokben för mig när jag nu håller på att bygga upp ett eget liv i min nya hemstad!

Heja alla!!!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Härliga mål! Jag hoppas verkligen du kommer dit!

Ilaca: Jag kände att jag behövde pepp och tänkte att det säkert finns fler :) Kul med ny hemstad! Det var verkligen ett lyft för mig för många år sedan (sen att jag misslyckats här med i omgångar gör inte att det var fel beslut att flytta hit). Om du hamnat i trakterna kring Jkpg kan du ju höra av dig nån gång om du vill!
 
Sv: Nya livet, här kommer jag!

Tack! Har gett mig attan på att lyckas! Jag tror att vi kommer att fixa det allihopa! Inte allt på en gång såklart, men allt eftersom!

Jo, jag är jätteglad över att jag flyttade till en ny stad även om det inte alls blev som jag hade trott från början, fast det är ju det som gör livet spännande! :)

Detsamma till dig om du är i Närketrakten!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 954
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 274
Senast: Grazing
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp