Sv: Nya kvalregler?
Det blir väl knappast ett särskilt utbrett problem iallafall
Även *** klass
Det blir väl knappast ett särskilt utbrett problem iallafall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även *** klass
Fast på Ponny kanske det är så att de skall vara kvalade tillsammans??
Detta är ju dock en regel som finns även om det inte skulle vara ett "utbrett problem"
Mm jättekul att ha med en massa papper att hålla reda på. Det kan inte hålla.... Stora klasser kan ju innebära flera papper per klass och sedan flera hästar. NEJ.. Det måste bli digitalt.angående ryttarboken, kommer man inte kunna skriva ut resultatlistor från resp. hopptävling och använda det som "bevis" att man klarat av hoppreglerna?
oftast när man är ute tävlar man två olika höjder, säg 1m och 1.10, kan jag då använda mig utav de resultaten som kval? alltså två olika höjder men kanske 0+4 i de klasserna? eller måste det vara två olik dagar? och måste det vara samma höjd?
kan jag inte också, om jag vill tävla * men i början av säsongen rida lätt, bara kvala till den lätta klassen genom två 1.20 med max 8 fel och då även kvala in till * samtidigt??
de jag har hört om tänket bakom kvalen så var det för att få flera fälttävlans ryttare aktiva under vinterhalvåret med träning och tävling. och att det kommer inom några år kommer krävas bättre "hopphästar" ute i terrängen oxå då hinderna kommer gå att riva och det kommer ge hinderfel även ute i skogen. Men vi får väl se vad som händer..
Hur menar du nu? I fälttävlan behöver man inte kvala som ekipage utan det är ju bara hoppningen.
fast då kommer ju faktiskt det problemet som togs upp innan att bli stort om det är ryttare som rider andras hästar/ponnyer. Och dessa finns faktiskt!
Så att säga att det blir som "business as usual" är ju inte riktigt sant
Jo det går rykten om att ft-ryttare inte tävlar under vinterhalvåret.
Fast vi är några som konstaterat att det måste vara en fenomen norr om Skåne då alla vi känner (och inte känner) tävlar.
(Jag tror inte riktigt att det ligger så mycket bakom det ryktet!!! Att enstaka inte gör det är en sak men det är inget utbrett problem)
QUOTE]
Det ryktet späddes väl på eftersom en hel del ansåg att det skulle vara omöjligt att kunna kvala ,det var då ifrågasättandet kom om folk verkligen tävlar banhoppning
Men om nu alla ändå tävlar från januari fram till april banhoppning så vet jag inte riktigt varför det gapas och gnälls! På 3 månader får man ju ändå hoppas att folk lyckas ta sig runt 2 hoppklasser på den höjd det gäller med max 4 fel i varje.
Det var ett ganska onödigt inlägg från dig Som överhuvudtaget inte har med tråden att göra!
är det så svårt för dig att inse att du ibland kan ha fel?
Rätt person att gå på mig som blivit avstängd här typ 1000ggr
Men nu var det ju faktiskt inte på tal om BARA stor häst som du snöar in dig på. Det finns något som heter ponny med
Men nu var det ju faktiskt inte på tal om BARA stor häst som du snöar in dig på. Det finns något som heter ponny med
Jo det måste du ju när det gäller vissa klasser
Men det gäller väl bara mästerskap (kval för ekipage alltså)?
Även *** klass
Så du kan läsa igen
Det ryktet späddes väl på eftersom en hel del ansåg att det skulle vara omöjligt att kunna kvala ,det var då ifrågasättandet kom om folk verkligen tävlar banhoppning
Men om nu alla ändå tävlar från januari fram till april banhoppning så vet jag inte riktigt varför det gapas och gnälls! På 3 månader får man ju ändå hoppas att folk lyckas ta sig runt 2 hoppklasser på den höjd det gäller med max 4 fel i varje.
För start i SM klass krävs kvalificering för ekipage, dvs ryttare och häst tillsammans,
Fast det handlade ju om att det var tidsbegränsat i första stadiet. Det gick man ju ifrån så helt fel hade vi faktiskt inte där!
Att sedan ryttare känner oro för förändringar tycker jag verkar sunt. Jag tycker det är jättebra att folk ifrågasätter och inte bara köper rakt av. Diskussion leder alltid till något. Se bara att tiden ändrades.
En fundering är varför du är så aggressiv vad gäller att folk ifrågasätter och har åsikter? Är det så konstigt att de som är aktiva har mycket tankar och åsikter?
Faktum kvarstår att de enda som jag mött och är positiva till förändringarna är fd ft-ryttare eller som gått ner flera nvåer och tävlar då och då.
Sen är det fortfarande inte riktigt 3 månader men vaddå då. Säsongen startar nu 10-13 april om det funkar med vädret. Och hoppsäsongen startar häromkring i mitten av februari. Så det blir 2 månader