Sv: Nya kvalregler?
Fast det där är ju bara rent skitsnack eftersom majoriteten av landslagsryttarna tycker det är en BRA förändring att det har kommit hoppkval och dom säger ju lustigt nog att de enda som är negativa och gnäller om förändringarna är dom som har fattat att det där kommer bli ett problem att klara kvalen och kanske får steppa ner ett par klasser i nivåer eftersom dom inte klarar att hoppa 120-130.
Nu pratar jag ju mest med seniorerna bland de yngre ryttarna finns det ju säkert ett par st nu som får gå ner ändå till lätt klass som ridit ** så tro fan dom gnäller.
Hoppterminen börjar i skåne den 2 februari by the way
Fast det handlade ju om att det var tidsbegränsat i första stadiet. Det gick man ju ifrån så helt fel hade vi faktiskt inte där!
Att sedan ryttare känner oro för förändringar tycker jag verkar sunt. Jag tycker det är jättebra att folk ifrågasätter och inte bara köper rakt av. Diskussion leder alltid till något. Se bara att tiden ändrades.
En fundering är varför du är så aggressiv vad gäller att folk ifrågasätter och har åsikter? Är det så konstigt att de som är aktiva har mycket tankar och åsikter?
Faktum kvarstår att de enda som jag mött och är positiva till förändringarna är fd ft-ryttare eller som gått ner flera nvåer och tävlar då och då.
Sen är det fortfarande inte riktigt 3 månader men vaddå då. Säsongen startar nu 10-13 april om det funkar med vädret. Och hoppsäsongen startar häromkring i mitten av februari. Så det blir 2 månader
Fast det där är ju bara rent skitsnack eftersom majoriteten av landslagsryttarna tycker det är en BRA förändring att det har kommit hoppkval och dom säger ju lustigt nog att de enda som är negativa och gnäller om förändringarna är dom som har fattat att det där kommer bli ett problem att klara kvalen och kanske får steppa ner ett par klasser i nivåer eftersom dom inte klarar att hoppa 120-130.
Nu pratar jag ju mest med seniorerna bland de yngre ryttarna finns det ju säkert ett par st nu som får gå ner ändå till lätt klass som ridit ** så tro fan dom gnäller.
Hoppterminen börjar i skåne den 2 februari by the way