Nya KS tråden

Jag är så glad. Idag har vi varit till Ultuna på vetcheck, det är 8 månader sen senast. C var helt ok, bara att tuta och köra! Veterinären sa att vi gott kan vänta ett år nu till nästa. :banana:
Woho!
 
@Catrool Hur går det med din häst?

Tack för omtanken!

Vi har nu jobbat från marken i nästan 20 veckor och de senaste 10 veckorna har equiterapeften varit med och besökt oss 3 ggr. Sista besöket var equiterapeften nöjd och han var helt rak och fin. Jag har nu ridit några gånger i samband med att han även fått antiflamatoriskt. I förrgår var all medicin ur kroppen och då kickade han tyvärr två gånger i skritt i början men sedan inge mer. Jag rider bara 10 min varannan dag så vi får se nu om det blir bättre eller snarare tvärt om. Om detta inte går vägen blir det operation trots allt, den närmsta veckan blir avgörande hur han beter sig när jag rider.
 
Man kastas ju verkligen mellan hopp och förtvivlan i hästeriet de är ju helt klart, speciellt med sjuka hästar!
Idag kickade han inte en enda gång utan var bara positiv hela tiden :up::up:
 
Man kastas ju verkligen mellan hopp och förtvivlan i hästeriet de är ju helt klart, speciellt med sjuka hästar!
Idag kickade han inte en enda gång utan var bara positiv hela tiden :up::up:

Det har du så rätt i! Man får helt enkelt försöka uppskatta dom bra sakerna som händer. :)

Jag har varit iväg och tränat inomhusterräng idag. Något som jag inte alls var säker på att vi någonsin skulle kunna göra igen men det gjorde vi. :banana:
 
Det har du så rätt i! Man får helt enkelt försöka uppskatta dom bra sakerna som händer. :)

Jag har varit iväg och tränat inomhusterräng idag. Något som jag inte alls var säker på att vi någonsin skulle kunna göra igen men det gjorde vi. :banana:

Åh så roligt!! :) Lycka! :)
 
Tyvärr blev min Malte sämre och sämre i takt med att medicinen gick ur kroppen :(
Idag fick jag besked från försäkringsbolaget att de täcker operation och Maltes kommer opereras den 11:e mars. Hoppas verkligen de kommer hjälpa honom!

Ni som opererat, hur har rehabiliteringen sett ut efteråt?
 
Tyvärr blev min Malte sämre och sämre i takt med att medicinen gick ur kroppen :(
Idag fick jag besked från försäkringsbolaget att de täcker operation och Maltes kommer opereras den 11:e mars. Hoppas verkligen de kommer hjälpa honom!

Ni som opererat, hur har rehabiliteringen sett ut efteråt?
Stackars er..:( Då får vi hålla alla tummar vi kan den 11:e mars.:heart
 
Tyvärr blev min Malte sämre och sämre i takt med att medicinen gick ur kroppen :(
Idag fick jag besked från försäkringsbolaget att de täcker operation och Maltes kommer opereras den 11:e mars. Hoppas verkligen de kommer hjälpa honom!

Ni som opererat, hur har rehabiliteringen sett ut efteråt?

Vad tråkigt att det gått åt det hållet :(

Hoppas nu att op går bra och han blir en "ny" häst efteråt! :heart
 

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 318
Senast: Cs218
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
1 025
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 715
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp