Nya KS tråden

Tack @Speedway ! :)
Här kommer några bilder på min bästa vän:
I3580873W278H507V20160505T082735Z.jpeg

I kvällsolen.
I3580874W676H380V20160505T082735Z.jpeg

På väg till träning.

Det är alldeles för lite bilder i den här tråden!:p
 
Jag är så himla glad! Pållan verkar må bättre än någonsin, hon är jätteglad och så mysig och go. Igår var vi på dressyrträning och det gick kanon! Jag tror att det är en kombination av vår nya tränare och att hon de senaste månaderna har fått träffa massören 1 gång i månaden. Vad det än är så gör det mig så himla lycklig av att se henne så glad! :heart

Så fantastiskt roligt! :) Glad för er skull! :)
 
Så här har det gått för oss de få gånger vi ridit efter operationen! Lite knaggligt i början men nu senaste har de gått bra!
2016588293254911226986_sbig.jpg


Rider ännu bara 15 min 2 ggr i veckan men de senaste gångerna har han inte visat några tecken alls på smärta utan vart riktigt på topp!! :) Hoppas de håller i sig och att vi kommer vidare nu! :)
 
Tack gulliga ni :) :heart

Man vågar inte riktigt hoppas ännu, men så här bra har han inte vart sedan han bedövades på klinik i oktober och jag fick rida efteråt!! *peppar*peppar*
 
Så här har det gått för oss de få gånger vi ridit efter operationen! Lite knaggligt i början men nu senaste har de gått bra!
2016588293254911226986_sbig.jpg


Rider ännu bara 15 min 2 ggr i veckan men de senaste gångerna har han inte visat några tecken alls på smärta utan vart riktigt på topp!! :) Hoppas de håller i sig och att vi kommer vidare nu! :)

Så härligt att läsa, håller tummarna att det fortsätter gå åt rätt håll :)
 
Hur gick återbesöket? :)
Denna veterinären tyckte inte alls att hon hade KS som skulle påverka henne på det sätt som tidigare veterinär. Han hittade en lös benbit som föregående vet missat trots typ en miljon röntgenbilder på det området.

Ryggen generellt tyckte han var väldigt rörlig och inte någonting att anmärka på. Hon var snarare överrörlig än orörlig så att säga....
 
Vi har anmält oss till en lokal LB:1i helgen. Sååå nervös!! :nailbiting:
Mitt mål är att få till en hyffsat harmonisk ritt och att inte ramla av. :up:
 
Vi överlevde! Vi lyckades tuffa runt utan att tappa piloten, kartan eller konceptet. :D
Procenten var väl inte superduper men vi var avslappnade (kanske lite för avslappnade) och freestylade inte med nya innovativa rörelser som vi gjorde förra året på klubbens LC:1. Domaren vid det tillfället var inte imponerad av varken hoppsasteg längs långsidan, ryggning i vinkel eller smålevader. Märkligt? :p Men vi tog till oss den kritiken och lyckades alltså genomföra LB:1 igår så som det är tänkt. Typ. Jag är så himla glad och nöjd. Tjoho!
Min sambo skulle fota massor av bilder. Han tog en. När vi travade fram. :meh:
I3582920W676H380V20160529T072341Z.jpeg
 
Vi överlevde! Vi lyckades tuffa runt utan att tappa piloten, kartan eller konceptet. :D
Procenten var väl inte superduper men vi var avslappnade (kanske lite för avslappnade) och freestylade inte med nya innovativa rörelser som vi gjorde förra året på klubbens LC:1. Domaren vid det tillfället var inte imponerad av varken hoppsasteg längs långsidan, ryggning i vinkel eller smålevader. Märkligt? :p Men vi tog till oss den kritiken och lyckades alltså genomföra LB:1 igår så som det är tänkt. Typ. Jag är så himla glad och nöjd. Tjoho!
Min sambo skulle fota massor av bilder. Han tog en. När vi travade fram. :meh:
I3582920W676H380V20160529T072341Z.jpeg

Hejja er vad roligt! :D Bakläxa till sambon dock :p
 
Nu har vi gjort det igen! Tävlat LB:1! (Klubbtävling denna gång) Jag satt kvar, red rätt och vi lyckades förbättra oss med ca 5%. 7:a av 16 deltagare.:up:
Så jä*la nöjd! Jag är så himla glad över att hon fungerar, att hon är glad, tycker att det är roligt och att hon är så himla pålitlig och snäll. Älskar henne så att det gör ont om man får vara lite klyschig. :love:
Bonusdottern följde med som hov:Dfotograf.
I3584003W308H507V20160605T182858Z.jpeg

Hon är så vacker tycker hennes matte..:heartheart:heart
Man kan vara dressyrhäst även om pappa heter Cardento.. :p
I3584005W676H380V20160605T183145Z.jpeg

I3584006W676H380V20160605T183145Z.jpeg

Fotat i från kameran i väntan på att bonusdottern ska ladda över dem till datorn. :)
 
Nu har vi gjort det igen! Tävlat LB:1! (Klubbtävling denna gång) Jag satt kvar, red rätt och vi lyckades förbättra oss med ca 5%. 7:a av 16 deltagare.:up:
Så jä*la nöjd! Jag är så himla glad över att hon fungerar, att hon är glad, tycker att det är roligt och att hon är så himla pålitlig och snäll. Älskar henne så att det gör ont om man får vara lite klyschig. :love:
Bonusdottern följde med som hov:Dfotograf.
I3584003W308H507V20160605T182858Z.jpeg

Hon är så vacker tycker hennes matte..:heartheart:heart
Man kan vara dressyrhäst även om pappa heter Cardento.. :p
I3584005W676H380V20160605T183145Z.jpeg

I3584006W676H380V20160605T183145Z.jpeg

Fotat i från kameran i väntan på att bonusdottern ska ladda över dem till datorn. :)
Åh vad roligt! Vi vill ju så klart se bilderna sedan när du fått dem på datorn!!
 
Nu har jag inte orkat läsa igenom hela tråden så det står kanske redan någonstans. Vad har ni fått betala för behandlingarna? Står och väger fram och tillbaka om jag ska prova att behandla eller ta bort min häst. Hade egentligen tänkt sälja men hittade en rätt ful KS vid ett veterinärbesök för att kolla på en annan grej.
 

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 318
Senast: Cs218
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: Sirap
·
Utrustning Hej Alla duktiga, kloka och snälla hästmänniskor som finns här på forumet! Nu vill jag ha råd av någon som provat bägge hacken på samma...
Svar
1
· Visningar
1 025
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 715
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp