NYA islandshingstar i avel i år...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ang
  • Startdatum Startdatum
A

ang

Har ni några nyheter att komma med, vad är det för nya islandshingstar i avel i år. Har sett nån annons i islandshästen, och mera lär väl komma i avelsnumret?!

Avlar inte själv, men det är ju roligt att veta...

Toppur frá Eyjólfsstödum är ju ny och så kan man hoppas att underbare Helmingur från Margaretehof har marginalerna på sin sida i år. I övrigt kan vi nog mest vänta med spänning på hingstbedömningarna. :)

Läste just att Dökkvi frá Mosfelli också finns i Sverige i år. Hos Ia och Denni.

Maggan på Von islandshästar har minst en ny unghingst hos sig, Ísar frá Keldudal e. Keilir frá Miditju och kanske nåon till.

Oskarsteinn fra Oddholi är ju ny, även fast han var varit här sen september. Trevligt häst... :)

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 408
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Såg precis att det från och med nästa år blir obligatoriskt att genomföra test av andningen på mops samt engelsk och fransk bulldogg...
2
Svar
37
· Visningar
3 440
Senast: AraSlei
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 812
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII