Nya drak och enhörningstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stjartade jag menar SVARADE lite for snabbt :o:o :angel: Harlig lank, man brukar ju inte kunna se sin egen rumpa men han hade ju lyckats. Far prova nar jag kommer hem,jajemen!

@niphredil Ni har ju missat bästa Disneyfilmen ever, Modig! Eller Brave om man nu vill ha det på originalspråk!

Sen skulle jag även slå ett slag för Lego, the Movie. Fast det kanske kräver att man gillar lego, jag älskar lego, nästan mer än BARNEN så jag njöt mig igenom filmen! ;)

Jag gillar Clutch Powers bättre i så fall, var inte speciellt impad av Legofilmen faktiskt. :D

...och självklart gick jag ut och roade mig själv, BARNET och den hemmavarande vuxna fick äta trist köttfärssås till middag. Lyx skall läggas på de som har vett att uppskatta den och inte dissar den som steker pannkakor.

Det är klart att det är så det ska vara! jag är helt på din linje! :up:

Apropa Disney-filmer. Har ni tankt pa att det nu for tiden alltid ar ett djur som ska likna ett annat djur i sattet? I Modig var det hasten - som var som en hund. I Frost ar det renen - som var som en hund. I Trassel var det geckon - fast den var i och for sig mer som ett barn. Hmm..Maste nog fundera pa min teori lite...just det! I Trassel var hasten Maximus - som en hund???!!! Varfor vill Disneytecknarna ha hastar som hundar? Jag forstar inte? Upplys mig, kara vanner!

Jag tror att de vill ha det till att det är djur som bryr sig mer om sin människa än en häst generellt gör, men det kanske inte passar in att ha en hund med i den? Å andra sida är det ju gammalt, fotpallen i skönheten och odjuret minns vi väl alla? :love:

Jag tror att de vill ha det till att det är djur som bryr sig mer om sin människa än en häst generellt gör, men det kanske inte passar in att ha en hund med i den? Å andra sida är det ju gammalt, fotpallen i skönheten och odjuret minns vi väl alla? :love:
Ja! Fotpallen ocksa! Du kan ha en poang i vad du skriver, men det verkar ha gatt troll (hund? drake? enhorning? noshorning?) i att det ska vara just hundar...suck..kanns som om de har fatt idetorka aven om gestaltningen av hundhästarna ar ganska trevlig anda :)

Ja! Fotpallen ocksa! Du kan ha en poang i vad du skriver, men det verkar ha gatt troll (hund? drake? enhorning? noshorning?) i att det ska vara just hundar...suck..kanns som om de har fatt idetorka aven om gestaltningen av hundhästarna ar ganska trevlig anda :)

Jag tror att det är att det är lättast att gestalta, både för att det är såpass enkelt att efterapa, det är liksom en känd "mall" de efterliknar. "Alla" vet hur en hund beter sig, medan de skulle ha svårare att knyta an till ett djur som beter sig som en häst. Och sedan igenkänningsfaktorn, hund är ett hyfsat vanligt husdjur och jag tror att det är lättare att få barn att känna igen sig i det än något annat djur, se sig själva i situationen liksom. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
668
  • Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
388
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
39 40 41
Svar
816
· Visningar
52 547
Senast: Mia_R
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 799
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar