Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

hahaha jag bor ju i Ljusdal...
attans att jag inte visste att du var här..hade du kunnat få ta en tur på Qrumelurdjuret :D

Du skämtar?? Vi sov där 2 nätter och satt på hotellet hela fredagen eftersom det inte går att mäta i regn. Ex fasen vad sur jag är nu att jag inte kollade med dig var du bodde!! >:) typiskt!!

Ja, jag är verkligen inte vän med photobucket :mad: Så jag har typ ingen fungerande bild längre, kan inte bestämma mig vart jag ska ha dem? Hmm.... Men de ska komma tillbaka, på något vis :p

Ja, verkligen!

Han mäter just nu reflektionen av de vita linjerna, så de syns om natten liksom. Jag var bara frivillig sekreterare, jag älskar att läsa kartor så det passade mig bra, haha :D

Jag har dock kommit på ett problem när han inte är hemma - jag är ju sjukt mörkrädd. Hur fasen ska jag våga mig ut och natta pållarna när de flyttat hit?? Hmm. Jag får väl springa fort som fan de typ 50 m till stallet :p

*kl

Kanske, kanske att en liten 2011a blir min. Egentligen har jag inte råd. Men jag har blivit med typ världens bästa (?) pojkvän. Jag avskyr att vara beroende men det är bara tillfälligt. Måste dock noggrant fundera igenom vad det innebär. Kan stalla upp den hemma men vetisjutton om jag vill. Kan även stå på pojkvännens gård men då måste sällskap införskaffas. Inget jätteproblem men ändå.

Åh så svårt!

XLBroderick - Brantshammar Bell Dara.

Det är nog mest upp till mig. Har köpt häst från uppfödarna förut.

Skulle vilja ha stallplats med andra unghästar. Får fundera lite.

Kl

Allt kändes väldigt bra men nu är vi verkligen i en svacka.. :( dagens ridtur blev väl ca 1 timme längre än beräknat. Pågrund av att zacke inte ville gå hem..:crazy: han fastnade totalt och jag använde både spö och försökte vänta ut. Börjar bli så nedrans trött på hans envishet som är det absolut värsta jag stött på i hästväg. Har hanterat envisa shettisar och fjordingar men detta är absolut värst. Tycker bara det blir värre och värre antagligen för att han märker att jag inte klarar det. Känner mig värdelös som hästägare som det är just nu! Känner att jag bara har lust att låta honom stå i hagen och lägga min tid på min lilla ponny för att få lite positiv hästtid. Men känns tråkigt att förlora konditionen som vi byggt upp nu :(

Har betalat handpenning, så det är väl klart :D

Ska kolla på en lösdriftsplats idag. Trevligt med andra kamrater. Men om det känns allra bäst så får den stå på lösdrift i hagen som finns bakom mitt hus (med ligghall). Tillsammans med en av gårdsägarens islänningar (inga hästar att dela hage med här just nu).

Det går lite trögt med lösdriften jag tänkte mig i första hand. Har en kollega med lösdrift där hon får stå men det är lite längre bort.

Sen hittade jag en till connemara till salu som jag gärna skulle ta hem. e Fendth, har känt den sen han var föl... Vore en perfekt nybörjarhäst till J :love: Men två på en gång är lite att ta i tror jag. Måste diskutera med J när han kommer hem från Finland.

Visst var det du som hade Patsy nånting väl?

Kul med både kille och häst(ar) :D

Jag håller på att lära mig räkna foderstat och leta foder, haha. Jag känner mig så vuxen (när jag ringer till mamma femtioelva gånger om dagen och frågar mera :cool: :D).

Hovslagare är iaf fixad :D

Ha ha ha, ja det bygger ju på något sätt att man har OK från sin partner, om det ska funka med både häst och karl.

Jag kommer ihåg diskussionen hemma när jag skulle börja rida igen efter 10 år uppehåll. Eftersom min karl är allergisk så lovade jag att städa bilen så ofta det behövdes och byta skor, ha handskar på och sitta på ett lakan när jag körde med hästklader på.
Så nu 7 år senare är det fortfarande jag som städar bilen :rofl:

När jag blev med egen häst så var det inget större problem heller faktiskt, min karl är ju så djurkär att han har svårt att inte komma ner till stallet och muta Gittan med godis emellanåt, trots allergi mot både häst, damm, mögel och allt annat som kan finns i ett stall.

Ja!

Den nya kommer från samma uppfödare :D

Problemet nu är eg bara att hitta en bra stallplats, det är ju skitsvårt... Borde finnas plats i varenda buske är egentligen.

Och den andra connemaran är ju inte e Fendth, Backuddens Mountain Haze, mitt minne är så kort...

Så roligt! Grattis!!

Jag kanske är ute och cyklar nu men bor inte du i Roslagen? Var det inte du som tipsade mig om platsen där jag har mina hästar nu?

Eller har jag drömt? :D

*kl*

Bild från träning i torsdags:)

251267_4192416220590_102152186_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 416
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar