Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Jo fast nu bor jag i Knivsta (på gård, lång historia).
Har faktiskt frågat M men hon hade inga platser. Det är lite åt fel håll också.
Antingen här i krokarna, nära jobbet eller på vägen upp mot Tierp skulle vara bra.

Det verkar inte som att den äldre connemaran är så lättsåld så det slutar säkert med att han också blir "vår". Men då får de bo här eller på J´s gård utanför Tierp.

Kul med en ny ponny! :D (Både för dig och i tråden.)

*Kl*
Imorgon ska jag och min kompis Daniella på Pay&Jump med Cinna :bump:

Vart är P&J:en? :)

Fiorano: Jag såg en film från träningen (här eller på din blogg kanske?), hon är så söt :love:

Jag har varit på fälttävlan hela emdagen, bara för att titta. Så underbart att kunna gå vart man vill och titta på vad man vill :D

Det hoppas jag också :p Annars kommer min käre fotograf, a.k.a. Appe, aldrig följa med :rofl: (Det är tydligen inte skojsigt med regn när man ska fotografera och samtidigt hålla i en barnvagn och två hundar. Han är så himla kinkig!)

Stackarn :p Du får vårda det intresset som finns så det inte vissnar :D

Jag var faktiskt himla glad att inte tävla själv idag och kom insåg att det sista året jag tävlade med Tiger så strök jag mig nog i typ hälften av starterna pga dåligt väder eller tidig starttid, haha :p Jag gillar inte att tävla :p

Väder eller starttid har aldrig hindrat mig, men så är jag tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna också :p

I Appes fall så gillar han Peia mycket mer än Cinna så jag är lite överraskad ändå. Han kan förvisso hinna ändra sig imorgon, om det regnar eller om han är mer förkyld än idag :angel:

*KL

Jag är lite less på min ponny idag. Har inte kunnat rida honom på två veckor eller så (har dock haft hjälp av några andra). Så jag såg framför mig hur vi skulle skritta ut en sväng när det dök upp lite solsken på en annars väldigt regnig dag. 100 meter från stallet börjar skyggandet, ormandet och fastfrysandet. Fortsätter så i några hundra meter inne i skogen (det började på blivande vallen, d.v.s. gamla hagen han gick i fram till september...) tills jag tröttnar och hoppar av. Så fort jag har båda fötterna på backen blir han som en gammal ko och tvekar inte för nåt.

Tröttsamt. Första gången jag red honom i den skogen (som har en omkrets på ca 2 km) var år 2000. Därefter varje sommar t.o.m. 2008, sen flyttade han in i stallet och har gått i samma skog regelbundet med undantag från tre månader i våras.

Här kommer det bilder från idag.

En av få bilder där Cinna står åtminstone nästan stilla:
420827_10151416878111102_829468269_n.jpg

Mestadels ser det ut såhär:
206329_10151416878236102_1915428165_n.jpg

(Notera borsten som jag har mellan mina lår. Den gjorde att jag väldigt fint hoppade efter Cinna :rofl: )

Hoppetihopp!
249536_10151416878486102_956444383_n.jpg

564005_10151416878841102_1762921768_n.jpg

601349_10151416879176102_762282154_n.jpg

251277_10151416879486102_1132633829_n.jpg

Cinna fick ha det tjusiga flaggpannbandet idag:
251362_10151416879846102_238070907_n.jpg

Åhh vad kul!! Vad snygga ni är!! Och duktiga!! :laugh:

---

Idag har jag klippt min vita! Jag hittade en halv tub sedalin i min stallåda :angel: så tryckte i honom det men eftersom han hade hö i munnen så spottade han ut allt, så jäkla typiskt mig alltså att inte kolla efter först :grin:

Men fick ut lite till ur sprutan som jag la i underläppen på honom och sedan väntade jag 10 minuter och därefter ledde jag fram honom på gången och han frustade och höll på och jag tänkte, det här går aldrig. Men så röt jag till och satte på maskinen och körde. Han stod still i ren rädsla :angel:

Sedan när jag var nästan klar så började tydligen sedalinet verka för då stod han och vila på ett bakben och typ "klipp så mycket du vill" så då klippte jag lite mer och in under magen och klippte mer där jag redan klippt bara för att det var så kul att klippa på en häst som var lugn, haha

Stackars vit.... :D

Nåja, Cinna är ju snygg iaf. Jag red mest som en påse nötter :p (Förutom att jag fortfarande är alldeles för tjock förstås!)

Jag hoppas att den vite är nöjd med sin nya frisyr :D Har du ingen bild?

Jag tycker det ser stiligt ut i alla fall!! Har ni tur kanske ni får se hoppbilder på mig och Z nästa helg. Om jag har bil och släp så ska vi kanske till ridklubben på klubbhoppning :)

En dålig mobilbild har jag från idag bara... Insåg att det inte blev så jämnt som önskat så kanske vi får träna lite mer på det här med klippning, fast utan sedalin då för det är ju slut nu hehe

DSC_0377.jpg

Fast alltså "hacket" som man ser på bogen är meningen, SÅ ojämnt klipper jag inte :rofl:

*kl

Har kollat på en lösdriftsplats idag och hagen var ENORM. Det är ett stort plus. Hade det bara hängt på hagen hade jag ställ henne där bums.
Det kanske kommer en till åring dit, ett sto, det vore ju bra. Och så några äldre kamrater som håller ordning men sover inne på nätterna.

Men det skaver lite att jag eg vill ha hästen hemma. Man kanske skulle leta efter sällskap?

Dilemma dilemma.

Åhh, vad fin hon är! Jag älskar verkligen hennes färg!

*KL*

Idag red jag precis så som jag fått i läxa - och jag var petnoga! Och oj vad jobbigt det blev sa Tingeling! Hon blev riktigt irriterad på mig ett tag tills hon släppte loss ordentligt och var sååååå fin!!

Galopperade gjorde vi också - och alla fattningar blev i rätt galopp!! Det är ju så att jag blev gråtfärdig nästan för tänk vad vi tragglat med att man ska fatta rätt till höger (sen är själva galoppen till höger trevligare än vänster men hon har ju haft jättejobbigt att fatta högergalopp).

Men idag så gick allt bara så himla bra!

Så nu ska jag fortsätta att vara lika noga att hon inte får trycka ut ytterbog eller ytter bakben och inte heller lägga sig emot innerskänkel. Och tygeln har jag satt märke på så att jag vet exakt hur lång jag får ha den och inte en centimeter längre!
Då blir hon ju så himla fin, rund och låg och bara åhh!!

Hoppas det kommer märkas skillnad på träningen på lördag!!

Ja men ska de stå i Knivsta eller Hållnäs då? :crazy:

Och, de svarar så dåligt på mail så jag får krupp.

J är dock inställd på att åka och titta på den andra maran, när vi nu skulle ha tid att göra det... (Jag tror han står i Kalmartrakten).

Åh vad roligt det är när man gör ett sådant bra ridpass som man är nöjd med, det kan man leva flera dagar på :laugh:

Eftersom min vita fick lugnande idag så blev det ingen ridning... på honom!
Jag tog faktiskt ut Lillebror på en ridtur! Jag red barbacka och det gick så bra så bra och vi travade faktiskt också! :o
Jag är ett praktexempel på hur man INTE rider in en ponny! Men jag hade åtminstone hjälm på mig den här gången!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
5 440
Senast: Mineur
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar