Sv: Nya Connemaratråden!
KL.
Nyss hemkommen från sommarpremieringen på Säva, Örsundsbro mellan Enköping och Uppsala. Sammanlagt var det 4 maror som visades.
Långarnö Pauline fick 41 p
Bastubackens Olivia 39 p (?)
Chera-Non 39 p (?)
Gräns Birgitta (Gittan) 38p.
Jag är så nöjd. Gittan skötte sig fint. Inga problem att lasta när vi skulle iväg, hem tog det kanske 15-20 minuter innan hon gick på hela vägen in (så vi kunde få fast bommen), men allt var lugnt och sansat, inga konstigheter. Det var ju också en massa andra hästar att titta på!
Det läskigaste på hela tillställningen var när hon fick syn på två av russen första gången. Då tittade den frustande draken fram ett par sekunder.
Gittan är nu ponny på pappret (jag blev rätt förvånad, men jag ska inte argumentera
)
Hon fick en 9:a på skritten, sedan var det spridda skurar. En 6:a på benen, pga mycket veka kotor bak och gracila ben, lite trist, men det är ju så hon ser ut. Rastyp och traven fick hon 8: or på. Det hade kanske kunnat bli en 9:a på traven, men jag sprang för långsamt (fick även springa en gång till på diagonalen i ridhuset så hon hade en chans att sträcka ut, då skulle jag pinnat på mycket mer, pust! ). Huvud, hals och bål 7.
Nu ska jag strax städa bilen så min allergiske karl kan åka i den.