Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Lite nya hoppbilder idag. (Jag siktar på hoppbilder med Cinna nästa helg och helgen efter det bilder från havsbad i Lomma :D )

538580_10151369760141102_1090472991_n.jpg

549674_10151369760181102_1339264649_n.jpg

405848_10151369760211102_1900409320_n.jpg

296644_10151369760251102_1330302916_n.jpg

Senast ändrad:

Han kan hoppa, även om hans fokus ibland är mer på omgivningen än på hindren. Det är inte lätt att vara hingst med tjusiga damer i hagen bredvid paddocken :p Ridhuset är lite för litet för löshoppning mer än någon enstaka gång så han får helt enkelt lära sig att fokusera. Jag inbillar mig att det är bra träning inför en framtida karriär på tävlingsbanan.
Under vintern planerar jag att åka iväg till några olika ridhus för att öva löshoppning. Det väntar ju faktiskt en hingstpremiering till våren :banana:

Jag hoppas att Cinna kan vara med och hoppa på lördag. Förra helgen fick hon sig en rejäl spark på höger sida av rumpan och var ordentligt svullen och stapplig. Det är mycket bättre nu och jag ska prova att rida henne imorgon så får vi se. Hon hoppade i torsdags förra veckan och var superfin! Sådär så att jag bara satt och log hela ridpasset :D Så himla typiskt att hon sen fick den där sparken :mad:
Så länge hon känns jämn så kan hon säkert skutta några små hinder på lördag.

Snygga bilder!

Ska bli jätte kul att få följa två(!) hingstars väg fram till hingstpremieringen i denna tråden :bump:

Tackar. Det är kul med en ny kamera :D

Det ska bli spännande att se vad han mäts till också :p Troligen kommer jag åka iväg och mäta honom på en riktig mätning i början av nästa år. Jag vill veta vilka avstånd och höjder jag behöver träna på. (Inte för att D-ponnyhöjd
och -avstånd tycks vara problem men iaf :laugh: )

Miljöträning är nog bara till nytta! Även om damerna lockar :p

Är det inte Cinna som brukar vara basen i hagen? Jag kanske minns fel. Synd dock på en spark, samtidigt är det ju skönt att det bara tog mjukdelar.

*KL

Mindes precis att jag inte laddade upp den här filmen i somras. Den är egentligen inte så intressant, filmade den gode tjockisen när jag släppte ut honom i hagen en dag när jag hade ridit men fick med en sekvens när han lyckas skrämma sig själv. Ibland undrar jag vad som pågår i den där hjärnan, om det nu pågår något alls...

http://youtu.be/gvyXMPRsrRM

Idag var det förresten DM för ryttare med funktionshinder. Gedion brukar ju vara med men i och med att klubben saknar anläggning nu så arrangerades den i samarbete med en annan klubb i trakten så de stod för hästarna. Hon som ridit Gedion de senaste åren kom dock och sa att det var synd att han inte var med, han är alltid så duktig och trevlig. Stolt matte :love:

Vi har ju inte så många valacker i stallet, bara tre stycken faktiskt. Stona är tio stycken. Det innebär att finns mycket kvinnlig fägring för unge herrn. Dessutom i varierande ålder, det yngsta stoet föddes i maj i år och det äldsta är 30 år.

Cinna och Peia gick tillsammans med två andra ston. En väldigt ranglåg så den är knappast skyldig. Troligen är det inte Peia heller. Det lär ha varit den fjärde hästen, en rätt sur travarmärr. I den hagen är det alltså tre rätt ranghöga hästar. Trots allt överraskande med sparken eftersom de aldrig brukar bry sig om varandra i någon större utsträckning.

Idag har jag inte hoppat Cinna. Hon är inte helt igång än :mad: Istället fick jag vara kamikazepilot på Lyra. Hon väger ungefär lika mycket som Peia och Cinna, tillsammans, och är runt 1,80 m hög.

250235_10151380672371102_808655013_n.jpg

Hahaha, när jag såg din bild tänkte "ja j-lar det var mig en stor mara"! Tråkigt att Cinna inte var fräsch för dagen:(.

*kl*

Idag har jag ridit Juno för tredje gången:)
601438_4100643646333_636397822_n.jpg

318364_4100644606357_338009236_n.jpg

601610_4100645086369_802104448_n.jpg

:angel:
558501_4100645446378_1491814773_n.jpg

561584_4100646046393_423677018_n.jpg

249744_4100651606532_728725049_n.jpg

Hihi, något övervuxen mara :p

Han ser fin ut, även om du fick tugga lite grus ;) Jag hoppas att du inte gjorde dig illa!

KL.
Nyss hemkommen från sommarpremieringen på Säva, Örsundsbro mellan Enköping och Uppsala. Sammanlagt var det 4 maror som visades.

Långarnö Pauline fick 41 p
Bastubackens Olivia 39 p (?)
Chera-Non 39 p (?)
Gräns Birgitta (Gittan) 38p.

Jag är så nöjd. Gittan skötte sig fint. Inga problem att lasta när vi skulle iväg, hem tog det kanske 15-20 minuter innan hon gick på hela vägen in (så vi kunde få fast bommen), men allt var lugnt och sansat, inga konstigheter. Det var ju också en massa andra hästar att titta på!

Det läskigaste på hela tillställningen var när hon fick syn på två av russen första gången. Då tittade den frustande draken fram ett par sekunder.

Gittan är nu ponny på pappret (jag blev rätt förvånad, men jag ska inte argumentera :o)
Hon fick en 9:a på skritten, sedan var det spridda skurar. En 6:a på benen, pga mycket veka kotor bak och gracila ben, lite trist, men det är ju så hon ser ut. Rastyp och traven fick hon 8: or på. Det hade kanske kunnat bli en 9:a på traven, men jag sprang för långsamt (fick även springa en gång till på diagonalen i ridhuset så hon hade en chans att sträcka ut, då skulle jag pinnat på mycket mer, pust! ). Huvud, hals och bål 7.

Nu ska jag strax städa bilen så min allergiske karl kan åka i den. :angel:

Senast ändrad:

De poäng man förlorar i veka kotor brukar man få igen i gång har jag hört. Verkar stämma både på Tiger och på Gittan :-D

Tänkte jag får lägga in en bild på min lilla (stora) connemara jag med. Han är efter Hagens Ryan, 11år och 156-157cm mkh. Kallas för Pelle :) och jag har haft han i ca 4år nu. Vi rider mest i skogen och har ridit lite western tidigare, men nu ska vi börja med akademisk dressyr.

Pelle.jpg

Bilden är sen tidigt i våras när vi prova de nya fina benskydden :)

Kl
Nu har jag och zacke kommit i gång riktigt ordentligt! :) jag har ju flyttat honom nu från mina föräldrar till där jag och min sambo bor. Vilket har medfört att jag har oändligt med ridvägar + ridsällskap och dessutom har grannen nybyggd ridbana som jag får använda när jag vill :love: :bump:
Det kommer även hållas träningar där med instruktör som jag gärna får vara med på. Dock är jag skitnervös för det då dom andra är väldigt duktiga och vi kan inte nått... :( men man måste ju börja någonstans. :) så nu är zacke i riktigt fin kondition efter alla långa uteritter i skogen och han sköter sig helt otroligt bra!
Förra helgen var hans uppfödare här och hälsade på(4år sen sist) och dom var sååå sugna på att köpa tillbaka honom men det blir inget med det så länge jag lever :D dom har kvar hans storebror som är riktigt fin, fick gärna komma dit och hälsa på honom någon gång :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 416
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 136
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar