Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Jag sitter ju i tävlingssektion (även om det blir ganska lite nu när klubben är utan anläggning och jag bor 11 mil bort), men gillar att hålla mig uppdaterad så jag bläddrar igenom varje år när det kommer regeländringar och lite däremellan när det är något jag upptäcker att jag inte minns. Smidigt med TR på nätet, då finns det ju en prima sökfunktion!

Vi försökte ta några uppställda bilder innan han fick rulla sig i hagen hemma, men det där med att stå still är inte hans melodi så vi fick nöja oss med dessa:

SAM_0781.jpg

(typiskt att man försöker placera dem bra, men de lyckas ändå irra iväg flera meter så det kommer massa grejer i bakgrunden)

SAM_0776.jpg

Och min stackars hjälpreda hade väldigt problem att få ordning på ponnys fötter, hur hon än gjorde stod han på alla möjliga håll.

Jösses vad häftigt att allt filmades!! Har jag aldrig varit med om innan.

Varför har ni inte minst 2 ekipage inne samtidigt? Dvs du får komma in och rida runt medan ryttaren innan dig rider sin runda. Trodde jag det alltid var nu för tiden?

Nu hade jag inget ljud på men visst har man väl en viss tid på sig innan man ska ha ridit över startlinjen? Lär dig utnyttja den även i hoppning så går det säkert kalasbra sen :bump: Söt ponny oxå :love:

Ja att dom filmar är verkligen riktigt kul:). Det livesänds dessutom.

Tja det där med fler ryttare på banan har jag tjatat om vartenda gång jag varit med och hjälpt till. Men dom vill helt enkelt inte. Jag är dessutom inte längre engagerad i klubben och tävlar nu för min gamla skåneklubb.

kl

Mycket fina bilder i tråden nu :)

Här händer det inte mycket. Har varit ute och åkt lite transport och tränat lite inför utställningen på lördag. Hunnit med att besöka ett ridhus också. Men för det mesta så går hon med mulen i backen. Hon har blivit riktigt rund under sommaren....som en boll.

Vilka ska du visa på lördag? Din fina Juno-tjej?

Idag har jag varit upp för första gången:). Gick väldigt enkelt och smidigt.
551597_4049251921572_2115396652_n.jpg

Åh så fin han ser ut!!!

LilaTiger: stackare... När ska det vara nog tänker man? hoppas hon bättrar sig snabbt!!

Här har inte hänt så mycket... eller ja det beror ju på hur man ser det. Jag har köpt en ponny till, lite impuls sådär när ägaren till ponnyn ringde och fråga om jag ville ha den.
Det är nämligen samma ponny som jag sålde för 1,5 år sedan. Han är numera tillbaka :love:

DSC_0292.jpg

Det blev ett kärt återseende!! Särskilt från storvits sida, han vaktar och vallar den lille i hagen nu haha

DSC_0264.jpg

DSC_0276.jpg

grisar.jpg

Utställningshull alltså :p

Det har Gittan också samlat på sig under sommaren. Passar bra inför sommarpremieringen nästa söndag.
Fast det här med sommar vet i sjutton. Vi hade +2 som kallast i natt, och det är inte ens september än! Men det ska tydligen bli bättre till helgen.

Japp vi kan väl kalla det för de :D

Fiorano: Japp de är Junobebisen. Juno jr ser ut att sköta sig bra. :love:

Tack!

Såret ser mycket bättre ut och svullnaden gick ned efter bara två-tre dagar. Igår skrittade jag uppsuttet på henne och idag fick
hon trava 2x5 minuter ungefär. Fast det blev triljontals övergångar eftersom hon var rätt taggad...

Snäll är hon i alla fall i allt man gör med henne, och det som jag tycker är viktigast är ju att jag känner mig trygg på henne jämt...

Jag måste ändå säga att det positiva som kommit av att vi umgåtts så mycket avsuttet nu är att hon kommer fram till mig när jag ropar på henne i hagen....:love:

Träning är inplanerad till nästa helg - sen blir det ju inte något superpass utan vi anpassar efter hur långt vi kommit i igångsättningen, men tror ändå ett pass är välbehövligt och förhoppningen är att tränaren ska sitta upp och rida loss henne lite mer än vad jag lyckas med.
Men som sagt, det blir ju ett träningspass främst i skritt och lite trav...

Annars så ser jag just nu fram emot helgen och min resa till Paralympics i London! Har fått möjlighet att åka dit via mitt jobb (mitt jobb sponsrar svenska paralympicslaget) och jag ska få se ridningen på söndag och på tisdag är tanken!
Drömmen är ju att själv få vara med någon gång...
Man ska väl satsa högt?!? ;-)

Vi har köpt ny kamera nu :D

577127_10151363802806102_794062654_n.jpg

426634_10151363802861102_113329205_n.jpg

561735_10151363806926102_251166469_n.jpg

Bonusbilder på Mathilde och Cajsa ;)

2012-08-31-09-4000x2649.jpg

Det är inte alltid så lätt att promenera med en valp!
2012-08-31-10-4000x2649.jpg

Mathilde och Cajsa är lite som Piff och Puff. De kör gemensamma kvällsryck. Det innebär att de springer fram och tillbaka som skållade råttor, skrattar hysteriskt (Mathilde) och skäller (Cajsa) :rofl:

Jätte fina bilder på både barn och djur :)

kl
Nu är ponnyn badad och flätad inför morgondagen. För att vara första badet så var hon väldigt duktig. Sedan sov hon när jag flätade. Får se om det är en lockig sagoponny:love: eller en lockig liten :devil: när vi kommer bort imorgon.

Ni kan väl vara snälla att hålla tummarna för att hon sköter sig på bortaplan imorgon.

Nu är vi hemma igen och jar är jätte nöjd med min fina flicka. Första gången vi är ute bland massa andra hästar och hon var jätte duktig. Super temprament på den ponnyn :love:
Hon fick 78798=39p och det är jag jätte nöjd med. Fast poängen hamnade inte alls där jag trodde :) Men jag är super nöjd med en 9 på skritten. Trodde jag verkligen inte. Kul! BIR blev hon också men det var inte så svårt för hon var den enda connemaran.

utställning 010 by Calvaro, on Flickr

Grattis!!

Här i Roslagen har vi haft ponnyutställning idag och hela 7 connemaror infann sig! Och, ett sto efter Janus blev BIS och hon fick dessutom en 10 på traven, det ni!! :bump:

Förra årets höstutställning blev en connemara också BIS!! Det är bara här i Roslagen som det visas så många connemaror, det är roligt!! Men shettisar och russ dominerar alltid annars på utställning i antal.
En welsh mountin blev reserv Bis idag, visad av en som sitter i SCS styrelse, så även där en långsökt koppling till vår ras ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
5 413
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 788
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 495
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar