Vi har haft vår rätt länge här i söder
Idag är det dock mest höstigt för regnet öser ner. Det var fint imorse kan jag dock meddela. När jag och Mathilde gick till babysimmet vid 7.30 sken solen så fint. Det har gått över
Tre av ponnyerna (Keso, en 3-årig ridponnyvalack och en 7-årig korsningsvalack) går ute dygnet runt sen en dryg vecka tillbaka. De fick från början 20 kg hö per dygn men äter inte upp det så det är minskat nu.
Peia ska hoppa 50 och 70 cm på Pay&Jump 6 maj. Sen LD 19 maj. Därefter förhoppningsvis rätt snart upp i LC och LB. Jag skulle gärna rida LA innan hon säljs också men vi får se. Annons kommer komma ut när hon gjort sina första starter.
Keso ska gå på bete och inte göra jättemycket. Löshoppa någon gång och kanske lite tömkörning. Till hösten väntar sadel och i vinter blir det inridning
Cinna ska iväg på betäckning. Hon åker någon gång i maj. Förhoppningsvis kommer hon hem dräktig och ska sen fortsätta vara världens bästa hobbyponny. Idag var hon en rätt pigg sådan. Hon studsar fram som om hon hade en spiralfjäder under varje hov. Hon kryddade det hela med bakutsparkar och huvudslängningar
Inget riks för mig. Av någon oklar anledning så ar riks varit i Nordöstra Götaland varje år sen ponnyerna flyttat därifrån. Typiskt!