Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Usch så tråkigt! Hoppas att han kryar på sig snabbt!

Grattis på födelsedagen iaf :banana:

*Kl*
På fredag ska jag och några av de andra tjejerna i stallet bygga bana och hoppa tillsammans. Jag lägger nog hindren på 70 cm till Peia så får vi se hur det funkar. Pay&Jump på antingen Lomma RK eller Torns RF den 6:e maj. (Hade planerat Lomma men Torns är billigare. Det är nog ungefär lika långt att köra. Får fundera lite på det. Någon som har en tanke?) Vet inte riktigt vad jag ska välja för höjd heller, eller om jag ska göra en eller två rundor. Svåra frågor i livet :p

har precis nattat djuren och lindat om Q´s ben med back on track.
Nu var han iskall i ben o hov och inte ett spår av någon galla.. ?!
Han får väl chilla några dagar så får jag titta på honom sen .

Tur att det är P&J så jag kan anmäla sent. Sen är det bara att hoppas att YR:s prognos stämmer :p Torns underlag brukar väl vara okej ute?

Torns har jag bara varit på typ en gång på min ponnytid = ingen aning :D

Ang klasser så fick jag noga inpräntat av tränaren jag hoppade in Tiger hos (och som skötte all Tigers löshoppning) att alltid starta 2 klasser. Gärna en väldigt låg och en på normal höjd i början innan man visste hur hästen reagerade.

Peia har ju tävlat förr, som 4-åring, och rent allmänt är hon rätt cool vid resor. Hon har ju varit på en del utställningar och sådär. Men kanske ska jag välja 50 och 70 cm isf? Eller ska jag gå ut lite tuffare och ta 60 och 80? På den riktiga tävlingen i maj blir det troligen bara en klass, LD=80 cm.

Jag föredrar alltid att börja för lågt :D Men jag är ju rätt mesig också :D Tror faktiskt Tigers två första P&J var just 50-70 och 60-80, haha!

Jag hade nog gjort som the_connemara säger och börjat med lite lägre höjder så att det känns enkelt och kul så här i starten.

Jag blir väldigt sugen på att hoppa själv för det var ett tag sedan sist. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör. :D

Bushästen ska iallafall få löshoppa idag. :bump:
Får ju hitta på lite olika "från-marken" alternativ nu under tiden som jag inte klarar av att kravla mig upp. Igår tömkörde jag....skritt på rakt spår och de andra gångarterna (trav, galopp och diverse luftsprång) på voltspår så att jag inte skulle behöva röra mig så mycket. :p

Har fått returavi från inköpsstället angående mina stövlar också så nu ska det förhoppningsvis lösa sig. :)

Jag och Tiger får komma och öva på det :D Tror han skulle vara skiträdd för både Cinna och Peia faktikst :p Han är van vid att äldre damer sätter P för trams :angel:

Ni är välkomna till oss :D

Peia och Cinna är stundtals rätt lika bulldozers :p
När det gäller andra hästar så är Peia värst. När någon passerar hennes box eller hage så kommer hon farandes med öronen slickade bakåt. Rider någon annan bredvid mig, antingen i paddocken eller ute, så får jag passa henne så hon inte slänger sig emot den andra hästen. Ibland står hon vid hagstaketet och stampar ilsket i marken bara för att Cleo (skimmel! :eek:) står i hagen bredvid.
Det är en farlig tur att hon är trevlig mot människor, hundar, katter osv.
Cinna är inte riktigt lika hopplös men det där med att sura mot andra hästar som passerar box och hage är nästan likadant.
Tur att den lille gule ponnyhingsten är desto trevligare. Han är en solstråle utan dess like :love:

Puh, nu är jag trött! Vi i stallet har hoppat bana idag. Superkul att göra något tillsammans! :D

Peia hoppar som om hon aldrig gjort annat. Vi hoppade trippelbarr för första gången :p Nu är inte det ett särskilt svårt hinder men ändå.
Vi hoppade banan på 80 cm och det gick hyggligt. Svårigheten är att hålla henne på mattan. Hon drar gärna iväg i trehundra knyck mot alla hinder och när jag försöker korta henne blir hon förbannad och drar upp huvudet. Fin balansgång men det lär vi oss nog vartefter. Hoppas jag :D
Bilderna är inte superbra och jag rider som en påse nötter men ändå.

577360_10150955237261102_598856101_12727437_461524459_n.jpg

36498_10150955237381102_598856101_12727440_1224777196_n.jpg

560719_10150955237531102_598856101_12727442_1457464052_n.jpg

535222_10150955237631102_598856101_12727445_1893558187_n.jpg

Det som är skönt är att hinderhöjden spelar ingen roll för henne. Hon bara kör på. Inte är hon tittig heller. De där smileygubbarna har hon aldrig hoppat förr. Bryr hon sig om det? Nepp, inte ett dugg. Fina, fina Peia.
Nu hoppas jag bara att det går bra på tävlingarna också så att hon kan säljas dyrt sen :cool: Jag skulle helst se att hon hann gå LA, eller åtminstone LB, innan hon säljs.

Min skrutt fick ju löshoppa häromdagen och det gjorde han hellre än bra. :D

http://s209.photobucket.com/albums/bb159/mullemu/Rombus/?action=view&current=IMG_0092.mp4

Idag har jag lyckats ta mig upp i sadeln för första gången sen jag åkte i backen och det gick riktigt bra. Gjorde knappt ont alls så nu är det bara att köra på igen. :banana:

En liten kortis från vårt förra dressyrpass också. Som ni ser är vi på super-basic-nivå. Jag bad en kompis filma för att få möjlighet att se vad jag gör så att jag kan förbättra mig. :p

http://s209.photobucket.com/albums/bb159/mullemu/Rombus/?action=view&current=3.mp4

Nyfiken fråga, varför löshoppar ni med två galoppsprång?
Han verkar iaf tycka att det är roligt :laugh:

Btw, härlig svans har han! Superfluffig :D

Det var tre andra som var med och två av dom ville ha två språng och för oss andra spelade det ingen roll så då byggde vi så. Det går ju göra på många sätt så länge man anpassar avståndet för varje häst. ;)

Åh vad roligt, löshoppning som är så kul. :banana:
Min stallkompis har löshoppat sin häst ofta på sistone, han tycker det är så kul!

Vi väntar på veterinären i veckan, Roisin har dragits med en kotledsinflammation och vi har hårdbantat henne för att se hur mycket det påverkar.
Veterinären kommer i veckan får då veta om det går att behandla med anti-inflammatoriskt eller om vi bör åka in på klinik.

Hon rör sig allt bättre ju mer vikt hon tappat, så det är på väg åt rätt håll i alla fall.

Hon går i hagen och är lindad om natten, men ibland rinner energin över och hon hoppar och skuttar lite för mycket i min smak, med tanke på benet...

Men söt är hon:

Kram, Maya

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
5 371
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 786
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 490
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar