*~* Nya Bildtråden! *~*

Sv: *~* Nya Bildtråden! *~*

Så, nu har vi en ny bildtråd där alla kan visa upp sina westernhästar eller blivande westernhästar! :banana:

Fyll på nu! :)
Jag är urusel att få in bilder här , klicka istället på min avatar namn , där synns bilder..Anneli:idea:

Bilderna är på vårt nu 5 åriga buckskinnfärgade Quarter sto... (klicka på mitt avatar namn till vänster)

Har ju lagt in bild på kusen förut, där jag skrev att vi var i sadelletartagen. Well, mission accomplished! :D

n694355754_560744_337.jpg

Han är lite schvettig där och, okejdå, ganska lerig också :angel:

Det är så kul att se allas vackra hästar! :banana:

Här är några nya bilder på Chagall.

Och så på Geiser.

[URL="http://i256.photobucket.

Senast ändrad av en moderator:

Älskar din häst! Han är jättefin i kroppen, har verkligen snygga muskler. Vad gäller magen så håller jag med Gordon om att det måste de få ha på vintern.

Kl*

Blir lite ledsen när folk tar orden "ser inte ut som typisk travare" som något negativt. Travare har ju en annan typ av muskler än ridhästar, och det jag tror folk menar är att hästen numera är musklad som en ridhäst, inte som en häst som springer löp (fast de har också snygga muskler). Tänkte bara skriva det....

Ska göra ett nytt inlägg och lägga in lite bilder på mina två blivande western- och allroundhästar.

//Ebba

Så...har lyckats få upp lite bilder...de är tagna med mobilen, därav kvalitén....

En ny på Mardi:

200802092016-liten.jpg

En på nya hästen, Evelina:

200802102022-liten.jpg

Mardi har blivit väldigt fin i hullet och börjar bli väldigt grov. Evelina saknar muskler överallt, men jag kommer lägga in fler bilder på henne när vi har fått henne i form.

//Ebba

Senast ändrad av en moderator:

Älskar din häst! Han är jättefin i kroppen, har verkligen snygga muskler. Vad gäller magen så håller jag med Gordon om att det måste de få ha på vintern.

Kl*

Blir lite ledsen när folk tar orden "ser inte ut som typisk travare" som något negativt. Travare har ju en annan typ av muskler än ridhästar, och det jag tror folk menar är att hästen numera är musklad som en ridhäst, inte som en häst som springer löp (fast de har också snygga muskler). Tänkte bara skriva det....

Tack så mycket! :)

Vet inte om det andra var riktat till mig eller inte, men jag kan väl svara för min del i alla fall. Visst, travare kan vara snygga på sitt sätt (det vet ju jag eftersom jag är f.d. travmänniska). Men när man använder en travare som ridhäst så vill man ju såklart att den ska muskla om sig och få andra muskler. Jag som numera har quarterhästar som ideal vill ju att min häst ska vara så muskulös som möjligt (ja, inte överdrivet då).
Vad jag menade med min fråga var bara om min häst är musklad mer som en ridhäst nu, för han har ju trots allt varit ridhäst i 8-10 år. För jag tycker inte själv att han ser ut som de flesta andra ridtravare i kroppen, men man blir ju så lätt hemmablind.
Däremot om folk skriver t.ex. "h*n ser inte ut som en travare, h*n ser ut som ett halvblod" i annonser eller liknande så blir jag lite irriterad. Särskilt när hästen i fråga ser ut som vilken travare som helst.

Vad är det för ras på dina hästar? :)

Hej! Det sista var bara ett allmänt inlägg, har läst i många forum här på Bukefalos och ofta är det tyvärr så att människor uppfattar det som något negativt när man i t ex i en annons skriver att en travare inte liknar en travare i kroppsbyggnaden....kan inte förklara riktigt :)

Men jag tycker också det är fånigt när man skriver att man har en travare som liknar ett halvblod, varför inte köpa ett halvblod då? :)

Mardi är en korsning mellan paint/hbl (fast hon är inte likt ett halvblod ;))

Evelina är en varmblodig travare, och just nu har hon inga muskler alls, så hon liknar ingenting :)

//Ebba

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 061
Senast: Dyngpeter
·
Svar
126
· Visningar
8 827
Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 965
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp