Nya bilder...

gul_zebra

Trådstartare
...på mig och två puddingar! ;)

dsc04460_orig_SE.jpg

dsc04465_orig_SE.jpg

dsc04466_orig_SE.jpg

Champagnen är alltså Lolita och den svarta är Cachen :love:

Sv: Nya bilder...

naaaw..
vilka sötnosar! :love:

fasst den med röda ögon.
scary!

Hon var gullig!
Men det ser ändå ut som hon kommer att hyptonisera och äta upp mig!

haha.

Första och sista råttan (antar att det är samma) var väl gullig...

Haha.
Ja jag säger ju det ;)

Fasst sötnos ändå.

Wow, är ögonen verkligen sådär röda i verkligheten också eller förvränger kameran färgen lite? Jag vet ju att vita råttor brukar ha röda ögon, men SÅ röda?

sötisar juh hälsa lolita från pojkarna hennes

Den understa var ju otroligt söt! :love: Men den där ögonen avlägsnat sig från huvudet, nejtack.

söta råttisar :)

en fråga bara, hur gör du när du vill avliva din djur, går du till vet. och betalar eller gör det själv?

Båda är med på första ;) Men antar att du menar den svarta så ja, det är samma. Sötast i gänget :love:

cherie: Kameran förvrängde lite, men bara liiite. Hon har urfina ögon den bruden :love: Sen är hon inte vit, hon är champagne ;) Och det finns faktiskt svartögda vita också :P

velvet: De bits inte :P En råtta som biter är antingen dräktig/har smått (=hormoner men Lolita bet iaf aldrig när hon hade en kull), extremt stressad/rädd eller mentalt instabil.

SamuraiSurprice: har visserligen inte behövt avliva något djur men det sjulle självklart bli vetten, och då nån som kan avliva ordentligt (ska visst vara vanligt med vettar som sticker direkt i hjärtat vilket man inte ska göra...)

Love*Laika skrev:
Ja, de va sööta, men röda ögon är läskigt :crazy:

Nej nej nej.....alla mina rödögda råttor och gerbiler har varit precis lika söta som sina svartögda systrar. Sen förekommer det rön om att de ska ha sämre mörkerseende, men det har jag aldrig märkt.... :love:

När det kommer till råttor har de iaf sämre seende. Syns bla på att en del vickar fram och tillbaka med huvudet för att fokusera blicken på något.

okej, undrade bara för man har hört så mkt att folk tycker det är för dyrt med vet. så dom har gjort det själv..
Alltså slagit ihjäl sina små djur.

Vilket jag aldrig skulle klara, kosta vad det kosta vill!

Ja dyrt är det minst sagt... Själv betalade jag 440 kr för att få det bekräftat att Lolita hade haft en fettknöl som vid besöket redan försvunnit. Hade inte ens behövt vet men ville vara på säkra sidan.
Men det är sånt man får räkna med när man skaffar djur helt enkelt. Har jag skaffat djur får jag ta mitt ansvar också. Har man inga pengar ska man inte ha djur öht liksom.

Mina djur ska iaf ha bästa tänkbara vård, kosta vad det kosta vill! ;)

Råtttor är så fina djur =)

gul_zebra: hur länge har du haft råttor??

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 319
Senast: Sirap
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama