Nya bilder på pållarna (Del 4)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på pållarna (Del 4)

3 veckor går snabbt! :D Går det bra med nya pållan då,verkar hon lugn och trygg? Har du kvar medryttaren också föresten?

Som sagt,jättefin pålle,hoppas ni kommer få många lyckliga år tillsammans! :)

haha mmm men då har det ju gått 8 veckor! gaah det bara pirrar i hela kroppen! På torsdag ska jag ha ponnyridning på min egen häst bara för att jag vill rida, min snälla medryttare ska leda mig :P

Amber är en helt annan typ av häst, inte lika explosiv. Dock är hon ju ett fuxsto med egna ideer men sånt tycker jag är kul :)

Jag har kvar min duktiga medryttare men hon kommer nog inte ha lika mycket tid att hjälpa mig längre så en annan tjej som också hjälper mig nu när jag inte kan rida kommer bli medryttare istället. Den gamla kommer dock åka ut och hjälpa mig då och då ändå :)

Så himla fina ni är! Härlig bild och fin häst!!

Här är min älskling (lite kornig bild från instagram)

e68f84a038a111e3a65722000a1fbb45_8.jpg

Åhh va jag gillade den idén! Ska se om det går att ordna något sådant här hemma! :D

Det är faktiskt inte särskilt svårt ;)

Jag blev sporrad av att rasföreningen för mina hästar hade dragit i gång detta. I USA lär det inte vara helt ovanligt med denna typ av ritter. De ville att så många medlemmar som möjligt skulle rida ut/ordna uteritter 19 oktober och till detta event köpa tröjor de fixat. Självklart fick även icke-medlemmar i klubben delta. En del av inköpssumman på tröjan gick till amerikanska rosa bandet. Sjävklart en knallrosa tröja med rosa band på framsidan och stort tryck på baksidan...

I Sverige finns det minst ett par "rid för livet" ritter som ordnats i år och där tror jag anmälningsavgiften helt eller delvis skänts till cancerforskning. Det är en variant. En annan är ju att tex köpra saker från Hööks eller någon anan leverantör som köper saker till stöd för rosa bandet och ha det som krav för start i ritten...

..och så "blinga" hästen lite med rosa... :D

Bara för att ajg är här får jag väll lägga in ett par nya bilder på pållarna, vart jättefint ljus imorse...

IMG_0005-1.jpg

IMG_0008-1.jpg

Det är för han har ont i en tand som måste slipas, så det där tränset är specialbyggt för att inte trycka mot hans tand. Han kommer ridas på vanligt bett igen på fredag efter att tandläkaren kommit! :)

Vem har kommit på och byggt det där egentligen?!
Om du vill ha ett bett som är skonsamt för hästens mun, så kan du ju börja med att plocka ut pessoat... att sedan sätta en flagglina (eller liknande) genom skänklarna upp mot nosryggen var det underligaste, och antagligen skarpaste jag sett!? Hur ska den uppfinningen få det hela att trycka mindre på en tand?! :crazy:

Tänkte det samma.. Och om hästen har problem med en tand så borde man väl kunna köra med någon av alla bettlösa alternativ?

Verkligen, och inte konstruera något som är otroligt skarpt och ser ut att vara konstruerat på ett sådant sätt så att det drar åt ännu mer kring nosen!

Tusen tack! Han är världens snällaste! :love:

Jag vet! Han ser verkligen ut som en liten söt lurvig ponny istället för en 1.70 hög hingst :D

Här är en annan bild från idag där han ser lite mindre ut som en ponny

7bfa908e417b11e3b34b22000aaa2162_8.jpg

Tusen tack! Han är en riktig drömhäst för mig, har aldrig träffat en häst med hans psyke. Så vänlig, alltid glad, tillgiven och som ett lamm att hantera. Han älskar verkligen människor och gör allt att vara till lags. Han slår knut på sig själv för att försöka göra "rätt". Är säker på att jag aldrig kommer träffa en liknande häst igen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 006
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 319
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 474
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter