Nya bilder på pållarna (Del 4)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på pållarna (Del 4)

*kl*
Idag hade min häst andra planer för sig än att springa runt med ryttare på ryggen.

IMG_20130803_100855_zps914b253f.jpg

1000595_10151505081546150_35630755_n.jpg

Och så är han himla gosig oxå!
1098440_10151505325586150_726398795_n.jpg

Åh, vad fin han är! :)
Tyckte att han från början(när du köpte honom) såg spänd ut, typ spänd underhals och sänkt rygg! Att han inte riktigt ville släppa loss.
Men nu ser han hur mjuk och avslappnad ut som helst!
Ser jättetrevligt ut :)
Hur har du fått honom att slappna av och "sänka" sig så?

(btw, älskar bilderna du lagt ut när ni hoppar terräng!!)

mysbilder :love:

Tack :)
Ja, han kan fortfarande spänna till, vika in näsan och sänka ryggen. Det liger nog i hans natur + att han är lite riden.
Jag har inte gjort ngt speciellt, bara rider på och väntar ut honom, gör ingen affär av att han spänner sig, idag var han väldigt trevlig :)

Men så söta bäbisar :love: Kommer översta bli silver svart med ?

Japp, silversvart blir det. Funderade på om det fanns gulanlag eller konstantskimmelanlag också, men DNAtest visade att så inte var fallet. Vad har din för skäckanlag förresten (de tycks jag aldrig kunna lära mig).

mysbilder :love:

Tack :)
Ja, han kan fortfarande spänna till, vika in näsan och sänka ryggen. Det liger nog i hans natur + att han är lite riden.
Jag har inte gjort ngt speciellt, bara rider på och väntar ut honom, gör ingen affär av att han spänner sig, idag var han väldigt trevlig :)

Ok, låter ju "enkelt" hihi. :D
Försöker få min att göra lika dant ;)

Snygg han är! Tycker också det hänt mycket sen du köpte honom, även kul o se en häst i bra form som inte är sommarfet :o

Niki: Percy ser så stolt ut o få komma ut med ryttare :)

Tack :-)
Han är rätt rund om magen faktiskt. Syns inte när man rider, då spänner han magmusklerna och ser mer slimmad ut än vad han är.
I stallet är han inte lika tjusig :p

Vad har din för skäckanlag förresten (de tycks jag aldrig kunna lära mig).

Haha ja du, efter frågat "proffs" på internet så bär hon på tobiano & splash men kan mycket möjligt även bära på overo :p blir att göra en analys nästa månad, denna blev det en sadel istället :D

Ni är supersnygga som vanligt!

Barbacka är bäst! Vi var oxå barbacka idag! :D
Trimmade lite på kandaret och hon var klockren! :love: Varför har man inte alltid med sig en fotograf? :(

IMG_9944_zps61cdd35b.jpg

IMG_9945_zps90a424f0.jpg

IMG_9952_zps599d466a.jpg

Fragile; [B skrev:
Niki:[/B] Percy ser så stolt ut o få komma ut med ryttare :)

Hon var inte missnöjd, nej, även om vi bara red ner till hagen där bilden togs, ett varv runt där jag bad om några steg tölt och så tillbaka. Totaltid? 5 minuter kanske? Jag ville bara se hennes och babys reaktion.

Urkella: gissade att det kanske var någon lite ovanligare skäck-kombo, men där slutar min kunskap. Det är i alla fall kul att gentesta! (Jag borde kolla några saker till på ett par av mina, nåja, en dag så)...

Mysboll: barbacka och fotograf är sällan fel något av det, önskar fler tillfällen av båda.

Senast ändrad:

Ja, barbacka är bäst! Har inte vågat in eftersom han varit spänd vid uppsittning innan och jag varit rädd att skrämma honom. Man är ju ungefär lika smidig som en elefant i trikåer...
Han var lite misstänksam men nu litar han på mig och tillät mig kravla upp :)

Blev en uteritt barbacka idag :) Supermys, han som normalt är tokpigg i galoppen och gäna busar till det lite galopperade så lugnt och fint, ville inte tappa matte i diket :p

Raring :love:

Två bilder från april innan han kom till Sverige och två bilder från idag. Inte hänt massor men lite mer muskler har han fått iaf :)

Vilken färg! Det kunde blivit fel, men jag tycker det passar honom jättebra!

Ja det är det :) Gjorde en chansning och köpte ett cob då full var slut i butiken, men det gick allt på -liiite tajt men det gick!

Tack! det gör sig inte riktigt rättvist är super glittrigt :D har sytt de själv. Ser nog färgen ännu bättre med utomhus bilder :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 691
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 317
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 474
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar