Nya bevis - ålderstecken!

- Virkade dukar
- Pelargoner + en hel hop andra krukväxter
- Gardiner efter högtid/årstid
- Ingen kaffeservis, men en hel del annat gammalt porslin i samma 'stuk'
- Glasunderlägg vid soffbordet (pga - ve och fasa! - glasskiva som bordsyta)
- Innetofflor (endast vintertid dock)
- Prydnadssaker, om än ganska sparsamt utspridda
- Sugen på att skaffa trasmatta till mitt redan lantliga kök
- Gammal stereo för musik när jag ska sova, inte orkat engagera mig i att leta nåt modernare

Jaha, jag är väl en töntig gammal tant innerst inne då. :cool: Fast inte på långa vägar så töntig som de som sitter och skriver såna där listor och låtsas att det ska vara med glimten i ögat. För mig osar det bara av typisk "cringe culture" där man ska göra sig rolig åt de som inte lever 1000% enligt vilka snäva ideal som är på tapeten... inte roligt alls.

Jag tyckte faktiskt inte den var rolig utan mest föraktfull. Tex har jag haft dosett sedan jag var typ 35... eftersom jag tar så många tabletter pga min allvarliga sjukdom och det är enklare med en dosett. Det har inget med ålder att göra. Flera av de andra sakerna tyckte jag också bara var elaka, inte roliga med glimten i ögat.

Ja jag tar inte ett dugg allvarligt på det, men det var ju verkligen inte roligt skrivet alls.

2 av 15 här för övrigt.

Tofflor och inglasad balkong check. Prydnadssaker har jag svårt att helt definiera, jag smyckar mitt hem med växter, tavlor och böcker (och gamla kameror och symaskin) - räknas det som prydnassaker? Dosett användes när jag medicinerade dagligen - oerhört praktiskt! Sen så står både trasmatta och radio på önskelistan.

Så tja, beror på hur man räknar så någonstans mellan två och fyra just.

4/15.

• Pelargoner - fina och lättskötta :D
  • Innetofflor - det ÄR svinkallt här på vintern, tofflor är ett måste för att inte frysa
  • Extra frys - mest för att vi bara har halv kyl/frys, planerar för att skaffa en fullstor av varje.
  • Glasunderlägg - egentligen makens och det är även han som valt glasbordet i vardagsrummet, inte så praktiskt men det får vara kvar så länge.

Jag har nog räknats som gammal sen jag föddes isåfall om man ska gå efter det där. Urkasst test faktiskt. Och gammal för att man vill lättare ha koll på mediciner, seriöst..

Jag tyckte faktiskt inte den var rolig utan mest föraktfull. Tex har jag haft dosett sedan jag var typ 35... eftersom jag tar så många tabletter pga min allvarliga sjukdom och det är enklare med en dosett. Det har inget med ålder att göra. Flera av de andra sakerna tyckte jag också bara var elaka, inte roliga med glimten i ögat.
Håller med. Föraktfullt och tramsigt :meh:

Ja har trasmatta, servis, prydnadssaker.
Jag kan lägga till att jag också har en trattgrammofon, massa CD-skivor och vinyl. :)
Själv är jag med glädje en liten tant.
Tant är bra. Tant med kaffeservis är extra bra. Så håller inte med om att "kaffeservis ska slängas och fika blir man tjock av " som det stod i länken.

Jag kan lägga till att jag också har en trattgrammofon, massa CD-skivor och vinyl. :)
Tant är bra. Tant med kaffeservis är extra bra. Så håller inte med om att "kaffeservis ska slängas och fika blir man tjock av " som det stod i länken.
Vad vore vi svenskar utan fika? :)

ÄLSKAR min tantinredning.... 😍
20190501_181556.webp

Glasunderlägg - egentligen makens och det är även han som valt glasbordet i vardagsrummet, inte så praktiskt men det får vara kvar så länge.
Vi har inget glasbord men använder alltid underlägg ändå. Jag har alltid trott att alla gör så! För att skydda bordet, oftast i trä, från att få fula ringar.

Nej, det med servisen och fikat var obegripligt! Jag älskar fika! Men har ingen riktig kaffeservis, utan dricker kaffe ur mugg.

1 av 15 trots att jag betraktar mig som svårbotad gammelfast när man pratar med barnen ibland.

Cd-skivor är enda mediet som används för musikkonsumtion. Har provat Spotify, ITunes och andra saker men inte funnit det alls intressant (konsumerar dock musik i hög dos men ganska sällan). Förstår inte alls poängen med att konsumera musik som andra valt ut och i splittrade spellistor. Album väljer jag och lyssnar på helheten, precis som när man går på konsert. Men det är såklart en ren smakfråga.

Vi har inget glasbord men använder alltid underlägg ändå. Jag har alltid trott att alla gör så! För att skydda bordet, oftast i trä, från att få fula ringar.

Säkert är det så! Jag har nog inte reflekterat så noga över det. Glasbordet går ändå inte att hålla fint mer än tre sekunder :meh: (svart glas, allt syns)

Glas underlagg ar ett maste da jag alltid har is i vatten, lask och egentligen allt utom vin. Inte bara pa grund av ringar, men det ger hela sjoar under och runt glaset som svettas, och det droppar nar man dricker.
En trasmatta i tvattstugan ... och nagra fa prydnads saker fran olika stallen i varlden.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 503
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 877
Kropp & Själ Jag har rökt i 15 år! :nailbiting: Vissa perioder mer och vissa mindre. Jag har på dessa år rökt upp ca 200.000kr. Det är 1/3 av vad...
2
Svar
35
· Visningar
2 634
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar