Bomb i brevinkastet, men förstås anonymt eftersom jag är oerhört svensk av mig.
Brevbomben "uppfanns" faktiskt av en svensk. Jag vet dock inte om det är något vi ska vara så stolta över...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bomb i brevinkastet, men förstås anonymt eftersom jag är oerhört svensk av mig.
Jag brukar gissa att den sortens störningar beror på att personen vuxit upp i villa och därmed missat aspekter av socialt samarbete i sin uppfostran.Ja, precis! Vi har ganska gamla knarriga golv så jag som sambon har nog lärt in att man går lite försiktigt. Mest för vår egen skull, det är hemskt irriterande med knarr och klamp. Grannen ovanför dundrar nog inte med flit för att skapa ljud, men en kan ju undra hur personen inte kan märka av hur högt det låter och antingen störa sig på det själv/tänka tanken att det kan höras hos grannar.
Ja, hyresvärden kan jag nog alltid prata med. Det känns lite trist bara, om jag själv väsnades så hade jag uppskattat om någon knackade på innan värden drogs in. Hmm.. kanske får hälsa på ändå. Eller skicka sambon
Han kanske vill vara anonymBrevbomben "uppfanns" faktiskt av en svensk. Jag vet dock inte om det är något vi ska vara så stolta över...
Tja, min vägggranne "testade slutsteget" en dag. Jag var van vid att han spelade högt - med högtalarna stående dikt mot min vägg men det tog priset.Jo, jag tänker dock att det är skillnad på vanligt väsnande och det lite udda beteendet jag märker av från grannen ovanför. Det är mest det som gör mig tveksam, annars har jag också plingat på hos högljudda grannar tidigare.
Tja, min vägggranne "testade slutsteget" en dag. Jag var van vid att han spelade högt - med högtalarna stående dikt mot min vägg men det tog priset.
Jag jobbade hemma och behövde prata i telefon och det gick bara inte. Så jag knackade på och berättade läget. Han hade ingen aning om att hans ljud hördes så bra. Han sänkte sig ...lite. Vi hade inte riktigt samma musiksmak.Han körde Umbrella på repeat och full bas....
Kanske vet grannen inte om vad som hörs?
Skumt. Man får ju ändå anta att de tycker att de bara går, liksom.
De bor högst upp i huset så jag antar att de inte inser hur förskräckligt mycket det låter om dem.
(jag är ondskapsfull, under året ska vinden ovanför dem byggas om till lägenheter och jag kan inte låta bli att bli lite skadeglad över att de då också kommer att bli utsatta för oväsen).
Min familj påpekar ibland att jag sätter hälarna i golvet hårt när jag går. Min mamma gjorde likadant, minns jag. Det är inget jag (eller hon) gör medvetet eller slarvigt, skulle jag ändra gångstil fick det bli nåt jag måste tänka på hela tiden och påminnas om. Dottern (18) däremot rör sig helt ljudlöst, som ett väsen. Hon dyker alltid upp bakom en utan att man hört ett ljud.
Så, grannar som går hårt med hälarna har förmodligen ingen aning om det. Jag hade inte vetat om det om inte familjen påpekat det.