Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Trots allt slarv och festande så hade jag inte gått upp ,ner 0,1kg .Inte mycket men allt ner är ok. Nästa vecka är jag på semester så då blir det väl inte någon diet direkt:Dmen när jag kommer hem kör jag igång med sista hårdkörningen ,de 3 sista kilona ska bort innan semestern.

Nu var det ett tag sen jag var in, skuller på det fina vädret!!

Jag håller på med travhästar, så jag sitter bara bak i en vagn hela dagarna, alltså inte särskilt ansträngande, men igår så red jag ena hästen, och fy så dålig kondis jag har, jag som ridit hela livet fram tills för några år sedan. Kändes i benen och älga fram på stora hästen!

Powerwalkade en timme i morse, med gåstavar, vilket flås man får upp!! Ska rida en häst idag å.

vad dåligt uppdaterat det var här!

tog en timmes powerwalk med stavarna imorse också, svalare väder idag så det underlättade.

Ja, du har helt rätt. "Råkade" köpa pariserbullar igår :( men idag är en ny dag. Ett besök hos hästarna i hagen, sen långpromenad med hunden.

Powerwalk, är det bara det att man går så fort man orkar?

Kämpa på, sommarklänningarna SKA PÅ!

/Gg

jag tror det, haha.. Nä men jag går med tempo så jag kommer upp i flås, och att hjärtslagen ökar så att säga. Svårt att förklara.

Tycker stavarna är bra också för då använder jag ju armarna också.

Jaha då vaknade man monsterförkyld med feber i söndags morse, onsdag var första dagen på jobb så det har varit en kämpig vecka. Men veckans invägning (i morse) visade på 70,1 kg så -0,7 kg sen förra veckan iallfall.

Jag är rädd för att jag får vara nöjd med det eftersom denna vecka bjudit på inte en, inte två utan 5 (!) lyx shake från M*x :d Och även ett antal besök till en närliggande konkurrent.

Nu ska jag få i mig lite frukost då jag precis kommit hem efter min morgon motion, 1,2 mil på rullskridskor! Jag har definitivt hittat min typ att motion!:love:

1,2 mil... oj jag blir imponerad.

Jag som "bara" tränat hund idag samt powerwalkade med henne. Roligt att hon äntligen kan gå lös fint så jag kan gå fritt med armarna.

Har börjat med lite proteindryckspulver och sallader, lite sill och potatis. Det blir min melodi ett tag. Billigt oxå och slappt att laga och skönt att slippa matos.

Kämpa på!

/Gg

Och här går det käpprätt åt skogen:devil:
Madame röd har varit här ,vilket resulterat i plus.
Startvikt;79,7kg
Lägst: 76,6kg
7/6 : 78,6kg(+1kg sedan förra veckan):o,men låg på 79,8 i :cry:lördags
Farligt nära 80kg:s gränsen jah lovat mig själv att aldrig passera igen.

Men,återigen,nu ska jag skärpa mig.
Börjat med att simma 2000m på morgonen och därefter sjukgymnasten.
Får väl hoppas att vara tillbaks på 76kg nästa vecka,men då får jag sluta fuska på helgerna också.

Här går det också åt .... Lingonvecka med tillhörande depression som i helgen blev riktigt illa resulterar inte i viktnedgång direkt. Får försöka se det som att denna vecka är en platå och att det kommer börja sjunka snart igen.

Jag har utmanat min dotter på först ner till 65 kg,så jag hoppar in här. Jag har några trivselkilon att gå ner... Jag vägde igår 70,4.
Så nu har jag varit ute på morgonpromenad en timme. En kopp kaffe först och sen ut och förbränna :)

KL
Jag har syndat hela helgen lång!

Varit bortrest, först hos ett par vänner och dagen efter bröllop med allt vad det innebär, Avslutade helgen med att åka och titta på våran häst som galloperade in sin fjärde raka seger på Täby galopp. Och sånt måste firas, eller hur? =)

Så summa sumarum ätit massa gott och druckit champange i dagarna tre =)

Men nu, nya tag!

Porfyr! Usch så jäkla motigt.

Nä ta nya tag, jag har också åkt bergodalbana på vågen men nu är jag fast besluten att gå ner.

Har en trist våg som pendlar mellan flera kg så nu måste den bytas. Trist att inte riktigt veta hur det går annars.

/Gg

Välkommen och lycka till!
Har dottern och du samma utgångsläge?
Jag håller på dig!:bump:

Ja,nu får vi kämpa!
Inser ju att jag inte når mina 70kg just nu!
Men,ner ska jag i alla fall:devil:

Porfyr! Usch så jäkla motigt.

Nä ta nya tag, jag har också åkt bergodalbana på vågen men nu är jag fast besluten att gå ner.

Har en trist våg som pendlar mellan flera kg så nu måste den bytas. Trist att inte riktigt veta hur det går annars.

/Gg

Jag kan nog dessvärre inte skylla på vågen.Den är ny:confused:
Men,nu jädrar SKA fläsket bort!

Nej,hon har lite försprång. Hon är med här i tråden också :) Hon vägde 67,5 nu tror jag. Men det hjälper ju henne lite på traven också om jag hänger på.

67,4 kg var det faktiskt!!! =) alltså -1,3 kg sen förra måndagen
totalt -4,6 kg:banana::eek:

Så jag har ca 2 kg försprång mot mamma men däremot har hon mkt bättre förbränning än mig...

Porfyr kämpa på jag tycker att du är jätteduktig!! det känns ju som att man går upp ca 2 kg på lingonveckan oavsett...:mad:

Alla andra är jätteduktiga med:laugh:

Nu har jag ätit två knäckebröd med makrillfile på. Riktigt gott med citronpeppar på. Inget smör under :) Jag kör på att ha protein med varje gång jag äter,om det inte är frukt då.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka