Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

kl
Åkt på en jädrans förkylning så jag får nöja mig med korta promenader just nu, suck. Man får ju tyvärr prioritera att jobba. Tror det får bli lite glass till lunch, har inte vågat väga mig sen sist. Känns som att jag tyvärr fortsatt slarva så jag har inga större förhoppningar om denna veckan.

KL

I tisdags så vart jag helt apatisk på jobbet, jag orkade ingenting, ville bara hem och sova. Min kropp sa att nu är det nog, så jag har avbrutit min rena kur efter 5 veckor, skulle gått veckan ut men jag orkar helt enkelt inte. Blev rädd då jag aldrig känt mig såhär innan och inte under hela tiden på ren kur.

Så i tisdags satte jag tänderna i en grillad kyckling för första gången på 5 veckor, det var underbart!!!!:love:

Känner mig lite misslyckad ändå och inte klara av hela veckan ut, men jag måste ju lyssna på kroppen. Vågen står nu på 68,4 kg, kommer stå still denna vecka men vi får se, sålänge jag inte går upp så är jag supernöjd. Har läst kok boken i två dagar nu och har skrivit ner vad jag skall äta till frukost, mellis, lunch och middag.

Idag har det blivit motion av powerwalk på morgonen och nu har jag ridit 1 häst, sedan blir det promenad med hundarna:D

Klokt av dig att lyssna på kroppen.
Tycker du har varit jätteduktig som har hållt ut så länge på pulver!
Även om vikten står stilla ett tag nu,så kommer di ju att med nya vanor att gå ner de kilona du vill ha bort.
Lycka till!

kl
Åkt på en jädrans förkylning så jag får nöja mig med korta promenader just nu, suck. Man får ju tyvärr prioritera att jobba. Tror det får bli lite glass till lunch, har inte vågat väga mig sen sist. Känns som att jag tyvärr fortsatt slarva så jag har inga större förhoppningar om denna veckan.

Så tråkigt när man väl bestämt sig.
Men ,det är bara att ta nya tag nästa vecka,men försöka att tänka lite nyttigt under tiden!

Okej det är nog dags för mig att bli lite mer aktiv i denna tråd! :)

Längd: 173 cm
Start vikt: 72,6 kg
Nuvarande vikt: 71,8 (vägde in mig förra lördagen)
Mål vikt: 65 kg

Jag har hållt på i drygt 2 veckor och det går väl si så där. Jag har inte riktigt hittat min forna motivation till just motionen men kämpar på ändå så gott det går.
Första veckan gick jag ner 0,8 kg vilket jag kände var helt okej med tanke på att det var en del fusk. Jag skulle tro att jag gick på ca 40% av min egentliga kapacitet både när det gäller träning och kost.

Denna veckan har det gott lite bättre och jag skulle vilja säga att kapaciteten nu ligger på ca 60% så sakta men säkert kryper det uppåt. Smygvägde mig dock i onsdags och då stod vågen på 71,3 kg och nu är jag livrädd för att jag ska stå kvar alternativt väga mer än det imorgon vid invägning eftersom det blivit mycket slarv sedan dess! :crazy:

Fast egentligen så är det ju ändå en viss nedgång sedan förra lördagen antar jag. Så efter morgondagens invägning så ser jag fram emot en ny vecka med nya friska tag och en kapacitet på iallafall 80%!

Måste även tillägga att alla verkar jobba på jättebra och det är peppande att läsa allas tips och råd. Och glöm inte att man faktiskt får unna sig något lite någon gång. Nu blir det skräckfilm med sambon samt ramlösa och lite naturgodis, kanske inte uber nyttigt men iallafall bättre än gubbens ostbågar och coca cola!

Fast det roliga är att jag fortsätter att gå ner:eek:

Väger nu 68 kg och i måndags 68,7 kg, så jag fortsätter gå ner men lite saktare, så jag är mer än nöjd!!:banana:

Imorgon blir det bullbakning och kladdkaka inför mors dag på söndag,,,,,kanske, kanske jag tar en liiten bit av kladdkakan,,,,har trappat upp 1 vecka då, så magen är van, men vågar jag?? Det får vi se,,,annars blir det lite kaffe iaf.

Det blir powerwalk hela helgen iaf, idag har jag lyft och bärt på jobbet, ingen powerwalk idag, ibland får man vila;)

Jamen,du går ju också ner! Kanonbra!
Sedan kanske vissa av oss tappar lite mer ,ibland,men det kan ju bero på att vi har mer barlast att jobba bort!
Kämpa på!

Fast det roliga är att jag fortsätter att gå ner:eek:

Väger nu 68 kg och i måndags 68,7 kg, så jag fortsätter gå ner men lite saktare, så jag är mer än nöjd!!:banana:

Imorgon blir det bullbakning och kladdkaka inför mors dag på söndag,,,,,kanske, kanske jag tar en liiten bit av kladdkakan,,,,har trappat upp 1 vecka då, så magen är van, men vågar jag?? Det får vi se,,,annars blir det lite kaffe iaf.

Det blir powerwalk hela helgen iaf, idag har jag lyft och bärt på jobbet, ingen powerwalk idag, ibland får man vila;)

Men,det är ju kanon!
Klokt att lyssna på kroppen.
Ska själv synda på söndag med kladdkaka,men ibland måste man få göra det.
Orkar inte kämpa annars!

Heja alla ni som kämpar på. Blev ingen vägning denna veckan då jag arbetade och inte hann på mötet. Går väldigt trögt just nu,jag faller gång på gång för frestelser och äter lite för mycket. Att det ska vara så svårt att gå ner de sista kilona. Snart är det semester 1 vecka med familjen på Kreta och då lär det inte bli någon viktnedgång. Försöker öka på motionen så jag går inte upp i allafall trots vin ,godis och en del annat onyttigt. Min kropp vill inte väga under 70 kg:D

Jag började på ca 79 kg och väger nu 76,5!

Har fått ett riktigt ryck eftersom jag nu har ett mål.
Inga kakor, godis eller skit på någon vecka nu och ordentliga promenader.
Ska börja träna (jillian michaels video) så fort stygnen läkt :p

Heja alla ni som kämpar på. Blev ingen vägning denna veckan då jag arbetade och inte hann på mötet. Går väldigt trögt just nu,jag faller gång på gång för frestelser och äter lite för mycket. Att det ska vara så svårt att gå ner de sista kilona. Snart är det semester 1 vecka med familjen på Kreta och då lär det inte bli någon viktnedgång. Försöker öka på motionen så jag går inte upp i allafall trots vin ,godis och en del annat onyttigt. Min kropp vill inte väga under 70 kg:D

Jamen, visst är det svårt!
Det man innan lätt kunde undvika ,slinker nu ner:cry:
Jag har ju iofs mer kg att gå ner än du,men känner ändå på detta vis.

Jag började på ca 79 kg och väger nu 76,5!

Har fått ett riktigt ryck eftersom jag nu har ett mål.
Inga kakor, godis eller skit på någon vecka nu och ordentliga promenader.
Ska börja träna (jillian michaels video) så fort stygnen läkt :p[/QUOTE

Bra jobbat!
Vi ligger nära varandra viktmässigt,men här känns det just nu trögt.
Jobbat mkt,fått kortison i min inflammerade armbåge och bråk i stallet.
Då är det så lätt att falla..........

Morgonens vägning visade på 70,8 kg så det får neråt!
Trots syndande med milkshake och cheeseburgare igår kväll! :d :o

KL
Vad duktiga alla är!!!! jag har fuskat en del denna veckan iofs inget godis eller cola men lite onyttigare mat typ en pizza i torsdags...
Aja baja på mig!! Har inte ens vågat väga mig på morgonen för jag tror inte att ja har gått ner ngt denna veckan... Får se vad den visar på måndag...
Nu ska jag försöka ha lite ordning på mig igen...

Nu jäkla är jag motiverad igen, idag blir det en timmes runda med hunden på dagen och sen ska vi upp till killen och där får vi ta en promenix med. Vad äter ni till frukost?

Härligt!!!!!

Här kommer rapport från "fläskfia" som syndat hela helgen,vilket resulterat i +1kg:devil:
Att man ALDRIG lär sig:cry:
Nåväl,bara på att igen.
Startvikt:79,7kg
27/5: 76,6 (BMI<30="bara" överviktig)
31/5:77,6kg (BMI=FET)
Totalt: -2,1kg

Men,jag har inlett dagen bra,simmat 2000m innan frukost.
Armbågen känns sådär,men ska jag någonsin komma under 70 måste jag simma.Ryggen klarar inte snabba promenader eller joggning.
Ikväll blir det 2 pass med springarna!

Frukost idag blev en "nyttig" fralla med skinka och keso samt tomater.

Jag brukar äta en lite blandad kompott till frukost eller kvällsmat.

Keso, Kalkon (max2%fett), Ägg, matjessill,tonfiisk eller makrill i tomatsås, gurka och lite tomat

Alltså inget bröd. Ev ett knäckebröd om jag är jättehungrig.

Jag äter fiber havregryn m äpple och kanel, jättegott:laugh:

Jag har ju börjat äta nu och det går bra, förutom att jag har syndat i helgen, med bulle och kladdkaka.

Men jag är på banan igen, men glömde att väga i mig idag, får bli imorgon istället;)

KL har också vart en del syndande här och det visade på 0 i viktnedgång står alltså kavr på samma som förra måndagen.. Idag har det dock gått bra=)
Till frukost brukar jag äta vaniljfil 0.5% fett och skivad banan och keso =) eller jordgubbar istället för keso..

Har ju börjat jobba igen efter sjukskrivningen om jag upplever att det är svårare att äta nyttigt när jag jobbar på ngt sätt..
Jobbar precis som Favina i matbutik och då finns det många frestelser... chokladbollarna är precis utanför vårat lunchrum...

Idag vägde jag mig, 68,2 kg, alltså 0,2 kg upp, men jag är inte ledsen för det:D

Går powerwalk morgon och kväll + på jobbet går jag mycket. Jag äter var tredje timme och det fungerar jättebra :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka