Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Tack!
Ja fast man vill ju jämt se resultat så fort annars lessnar man:P

Startvikten är alldeles för mycket och målvikten ligger på 65 men jag är nöjd vid 70:)

Så i veckan blir de att ta tag i motionen.

Blev glad idag! Har varit sjukvårdsansvarig på en tävling och träffade en tjej jag inte sett på drygt 1/2år.
Det första hon sa var,så smal du har blivit!
Det värmer gott,även om jag har en bit kvar!
Fuskat lite idag,men det är lördag ,dessutom pingstafton,så lite fusk unnar jag mig!
Imorgon tillbaks i stränga spår igen!

Senast ändrad:

usch, jag har varit på resande fot hela helgen och fuskat.
Äter ju fortfarande bara en måltid om dagen. Men då har det blivit Tacos,Grillade hamburgare och Antricot. Skit.

Men vågen hade iaf tickat neråt. Men jag litar inte riktigt på den. Men på torsdags ska jag in på vägning igen!

Liten rapport,

19 maj: 70,3kg
23 maj: 69,1kg

Vill ju bli fin i mina sommarkläder.

Apropå att någon hackade på mitt inlägg angående LCHF-kosten. Vi är inte här för att bråka utan för att ge varandra tips och ideer. Jag vill bara ge alternativa tips till sallads/pulverdieter för fy fan va hungrig man kan vara då. Jag äter mig mätt och går ner i vikt.

Man går ner i vikt på alla dieter, det gäller att hitta ngt som passar en själv och framförallt, hur ska man hålla sin nya vikt?

Kämpa på alla :laugh:
Ny vecka nya tag.

Denna "någon" var väl jag antar jag ;)

Det är inte min mening att hacka men jag är så trött på alla dessa falska påståenden som förekommer i bantings- och tärningsvärlden. Den är full av myter och osanningar. Folk sväljer allt som sägs med hull och hår utan att själva granska informationen något.

Och dessutom tycker jag faktiskt att just LCHF är en helt ok diet att följa! Förutom de som driver det så långt att de helt utesluter kolhydrater och för någon slags häxjakt på dem (inte sagt att du gör det).
Fett och protein mättar mycket bättre än kolhydrater vilket ökar mättnadskänslan. Och fett är ett helt underbart näringsämne, det borde fler lära sig att förstå.

Lycka till med din viktnedgång, det ser ju ut att gå superbra!

Åh jag har haft svärföräldrarna på besök och med sig hade dom en kladdkaka och massa mumsmums! Det var ju ändå lördag så jag unnade mig lite kladdkaka, men nu är det åter förbjudet:P Är peppad på att se kilona försvinna!

Liten rapport,

19 maj: 70,3kg
23 maj: 69,1kg

Vill ju bli fin i mina sommarkläder.

Apropå att någon hackade på mitt inlägg angående LCHF-kosten. Vi är inte här för att bråka utan för att ge varandra tips och ideer. Jag vill bara ge alternativa tips till sallads/pulverdieter för fy fan va hungrig man kan vara då. Jag äter mig mätt och går ner i vikt.

Man går ner i vikt på alla dieter, det gäller att hitta ngt som passar en själv och framförallt, hur ska man hålla sin nya vikt?

Kämpa på alla :laugh:
Ny vecka nya tag.

Bra jobbat!
Jag tror också att det finns många vägar till målet.Gäller "bara" att hitta den som passar en själv bäst!

Åh jag har haft svärföräldrarna på besök och med sig hade dom en kladdkaka och massa mumsmums! Det var ju ändå lördag så jag unnade mig lite kladdkaka, men nu är det åter förbjudet:P Är peppad på att se kilona försvinna!

Låter gott!
Någon gång måste man få unna sig,bara inte jämnt!:devil:

:laugh:JAPP!!! Jag är med:banana:

Vägde mig imorse: 68,7 kg,,,,bara 3,7 kg kvar till målet:bump:

Har hunnit med en powerwalk nu på morgonen, skall strax åka och rida och senare idag skall jag hem till en vän och träffa hennes 60 kilos hundar så det blir väl promead där med:D

Men igår var det en jobbig dag, kände som om jag ville börja äta idag men nu är det bara 1 vecka kvar, sedan är jag "färdig" på det snabba sättet, då satsar vi på nyttigare mat och få kroppen att må bra igen :laugh:

Recept från mig igen:D

Köttfärs- och potatisgratäng 8 portioner (480 kcal/portion)

1,2 kg skalad potatis

150 g lök (3 medelstora lökar)

6 hg köttfärs

500 g krossade tomater

1 tsk (5 g) flytande smör& rapsolja

3 dl Milda matlagningsgrädde 15%

2 msk vetemjöl

1½ dl vitt vin

1½ dl vatten

100 g ost

2 tsk salt

1 tsk krossad svartpeppar

Finhacka löken och bryn den lätt i fettet. Blanda ner köttfärsen och mosa sönder den. Tillsätt mjöl, tomater, salt, peppar, vin och vatten. Låt småkoka 10 minuter. Skiva potatisen. Varva i långpannan från ugnen potatis i botten och sås överst. Häll på grädden och riv osten överst. Sätt in i ugnen, 200 grader i cirka 50 minuter. Lägg eventuellt över ett bakplåtspapper efter halva tiden. Känn med sticka så potatisen är mjuk då den är klar.

Lägg upp på tallriken:

20 g (en rejäl näve) spenat

Rädisor

1 morot

Garnera med en kvist färsk basilika

veckans%20receptbild%20v21.jpg

Nästan tillbaka på de 69,5 som jag vägde innan kristihimmelsfärd :laugh:. Tyvärr lär det bi problem till helgen igen när jag ska på släktträff. Maten blir ju helt fel påsådana tillställningar iallafall om man äter något LCHF liknande.
Är det mycket oartigt att ta "rostbiff", sallad och ha med sig en cremefraisheburk?
Hoppas nästan att Novan ska få för sig att föla den helgen så jag "slipper" åka samtidigt vill jag åka för det är männsikor jag tycker om.

KL

Här kommer min vägning..

Väger nu 68,7 alltså -1,6kg:banana:

Det hade nog kunnat bli mer om jag inte hade fuskat lite i helgen...:devil:
var ute på krogen i lördags å alkohol innehåller ju en del.. Sen blev det ju inte jättenyttigt igår efetrsom att man var lite småbakis...:mad:

Mäter mig gör jag nästa mån eftersom att det inte har gått så lång tid...

Skönt att vara tillbaka!
Blir väl ibland lite upp och ner för oss alla,men livet är ju till för att levas!
Dock kan man ju inte alltid unna sig allt.Då blir resultatet inte bra!:bump:

Bra jobbat!
Själv fuskat lite i helgen och vips hoppar vågen upp:devil:
Bot och bättring utlovas!
Startvikt:79,7kg
Vikt idag:78,2kg
Resultat:-1,5kg,men i torsdags vägde jag 77,6kg,men känns som jag damlat en del vätska,för så mkt har jag inte fuskat:confused:
Dock går midjan ner:Start 92cm,nu 90cm!

Bra jobbat!!! 1,5 kg är ändå mycket på en vecka tycker jag!!
Ja nu blir de inget fusk mera för mig dom kommande två veckorna nästa helg ska jag jobba och helgen efter det blir det tävling antagligen både lördag och söndag=)

Är det ngn som har bra förslag på mat att ta med sig till tävlingen förresten?? det är dressyr båda dagarna så det lär ju bli några timmar på tävlingsplatsen.. Och köpa mat där är ju ingen hit finns ju typ bara hamburgare å korv i bröd...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka