Ny viktutmaning

Sv: Ny viktutmaning

Aj det lät inte så skönt du.. :crazy: Det var superskönt att få göra titthållsoperationen, det är ju först då man vet vad som gäller ;) Men jag håller tummarna för att du inte ska behöva ett nytt korsband! :)

Absolut!!!! Man får hitta sin egen väg och det som passar för kropp och själ!:laugh:

Själv är jag imponerad av alla som är duktiga och tar tag i sin vikt, äta bättre och träna bättre. Alla har vi olika mål och sedan så är alla dieter olika, annars hade det inte funnits så många som det gör;)

Men jag tycker alla kämpar bra så gott det går och det är verligen kul att byta erfarenheter, matips och träningstips:D

Här är 2 bilder på mig från det jag såg ut och hur jag ser ut idag:

FÖRE:

100_5547.JPG

EFTER:

100_6284.JPG

Skall se om jag har bättre bilder

Dagens Träning:
ca 30 minuter Wii
1 mil på cykeln :banana: skulle bli längre, men luften däcken tog slut :mad:
ett kort ridpass

Har inte ätit eller drukit något "dumt" än heller :)

Ja men eller hur.. nu känns det bara som att alla bara velar fram och tillbaka kanske de å kanske de å de känns som de... Jag vill veta!! Hoppas på det bästa=)

Summa av dagens aktiviteter=)
Krattat hela gräsmattan efter gårdagens klippning.. fick förhoppningsvis lite solbränna på köpet för kunde kratta i bikini=)
Mockat ur en halv box med permanentbädd..
Och till slut ett ordentligt dressyrpass=)

Porfyr: visst är den känslan härlig efter en hoppträning när både man själv och hästen är trötta men det har gått så där jättebra som det bara gör ibland..

vet inte om jag missat eller om du inte skrivit. Vad är det för pulverdiet du går på? Och är det tack vare den du gått ner så mycket??

Jag började min viktnedgång i januari 2010. På 3½ månad gick jag ner 7 kg, då långsamt. Kände att jag ville sätta lite fart på viktnedgången så den 19 april började jag på Cambridge. Äter 3 påsar pulver om dagen och dricker 3 liter vatten, inget annat. Har gått ner nu 11 kg på cambridge och 18 kg totalt sedan i januari.

Så nu har jag bara 10 dagar kvar tills jag skall börja äta igen och sedan kämpa med att hålla vikten, är faktiskt liite nervös innför detta:crazy:

Vilken skillnad!!!! Mkt bra jobbat!:bump:
Tycker fa på sista bilden (även om du ser glad ut där med).
Men,hästen har lagt på sig istället.....(nej skojar,ser att det är olika hästar:laugh:

Ser inte ut som om vi har i princip samma midjemått:confused:
Du ser mkt smalare ut,hela du!

Kl

Hoppar på tråden då jag nu ska försöka komma in i ett hälsosammmare liv:P Är inne på femte sockerfria dagen, huvva vad sugen man varit. Nu blir det jobb i helgen så då blir det nog inte så mycket träning. Har i alla fall gått ner 1kg men det är en hel del kilon till som ska bort.

Favina: Vilken skillnad!!! Vad duktig du är!!

Först så skall jag fortsätta äta mina 3 påsar om dagen, men sedan skall jag lägga till mat. Första dagen 100g kött/fisk/fågel (protein), andra dagen samma men ca en knytnäve sallad, råa eller kokta. Sedan så utökar jag salladsbiten för var dag som går, men behåller fortsatt 100g protein som inte utökas.

Den veckan kommer jag stå still på vågen eftersom jag fyller på depåerna igen och kroppen lagrar kolhydrater, men eftersom jag nästan inte äter många kalorier så går jag inte upp. Man måste vara stenhård på den punkten!

Porfyr: Jo, jag har midjemått 92, men mina armar är ivägen, så det kanske inte syns;)

Danaa: Tack!!!:bow:

Idag har jag som vanligt tagit en powerwalk. Ni som äter, hur sent äter ni på kvällen? Börjar planera in min mat om 1 vecka oh tänkte äta vid dessa tider:

Kl. 7, 11, 15, 19 då med fyra timmars mellanrum, nu i början, sedan skall jag ju lägga till 1-2 mål till, så jag äter ca var 3:dje timme. Det måste väl vara bra så jag inte blir hungrig mellan målen. Men på kvällen, 19 tar man sista målet och om jag blir hungrig igen kanske vid 21 vad skall man ta då? en frukt?

KL nu har jag mätt mig!!!

Midja:76cm
Där jag är tjockast lite ovanför höftbenen:92
Stussen:100,5
Överarm:29,5
Lår uppe:61,5
Lår mitten 52
Brösten(med bh):91

det där är jättesvårt, jag får ett extremt sug på kvällarna runt 22 tiden, och då ska man ju inte äta helst, nu på sistone har jag klarar mig, men det är lätt att det slinker i det som finns närmast så att säga...

Det spelar ingen roll vilken tid på dygnet du äter ;)
Se till att ha något vettigt att äta om det är så att du tenderar till att vilja ha något då. Paprikor är smaskens! Eller lite kesella eller andra grönsaker.

Nej, men jag själv tycker det är jobbigt att äta såpass sent då jag inte rör mig något mer för dagen, utan ligger i sängen.

Ja, paprikor är gott, finns några jättegoda, röda, ser lite ut som stora chilis, kan de heta snackspaprika måntro?? iallafall jättegoda!

Kl

Hoppar på tråden då jag nu ska försöka komma in i ett hälsosammmare liv:P Är inne på femte sockerfria dagen, huvva vad sugen man varit. Nu blir det jobb i helgen så då blir det nog inte så mycket träning. Har i alla fall gått ner 1kg men det är en hel del kilon till som ska bort.

Favina: Vilken skillnad!!! Vad duktig du är!!

Välkommen!
Visst är det jobbigt så här i början.
1kg är ju en bra början!
Har du någon start- resp målvikt?
Lycka till!:bump::banana:

Nu hoppar jag in för att lämna resultat för denna vecka. Började ju i Måndags och har haft en kämpig första "vecka" med alldeles för lite motion och för mycket fusk i matväg!

Iallafall i måndags vägde jag 72.6 och i morse 71.8 så jag får väl vara nöjd eftersom jag vet att jag gjort det halvhjärtat :p.

Men nu är det nya tag som gäller inför vecka 2!!

Men det är väl bra? 0,8 kg på 1 vecka, det är ju normalt om man vill hålla vikten sen.

Bra kämpat!!:bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Tillbaka